~~ עוגות גבינה ~~


















עוגות גבינה, ללא ספק העוגות שאני ה-כ-י אוהבת בעולם (צמוד מאוד לעוגות פרי). דחוסות או אווריריות, עם בצק או בלי בצק, בתוך בצק שמרים / פריך / פילו ואפילו בין שכבות ביסקוויטים, את כולן אני אוהבת!

יש לכם מתכון לעוגת גבינה טעימה? מיוחד? מורכבת או פשוטה? רוצים לשתף אותי?
שלחי לי מייל!




t
עוגת גבינה קרה, בציפוי תות / פסיפלורה עוגת שמנת וקינמון
 
פאי גבינה ומוס לימוני עוגת גבינה מאוסטריה
עוגת מוס גבינה ושוקולד לבןשושנה שמרים במיוי גבינה, חלבה ודובדבניםכדורי כנאפה מפתיעים בקדאיף ורוטב דובדבנים
מוס גבינה ותותים - פשוט מעדןפאי גבינה ודובדבניםמוס גבינה ושוקולד לבן עם מוס תותים
עוגת גבינה ניו יורקית בציפוי שוקולדפאי קרם גבינה וריבת תות בטעם של געגוע שרלוט גבינה, שוקולד לבן ותותים
עוגת גבינה, שמנת ופירוריםעוגת גבינה ניו יורקית בציפוי פסיפלורה - מנגו~~ כנאפה בל ג'יבן, א' ב' של אוכל טורכי ~~

t~~ עוגת מוס גבינה שוקולד חלב / מוקה עם מקלות מלח מצופים שוקולד ~~ ~~סלסלות קדאיף עם קציפת יוגורט ודובדבנים צלויים ~~
t
t~~ עוגת גבינה ופירורים אפויה, בטעם של "פעם" ~~ ~~ עוגת גבינה ניו יורקית בציפוי קרם שוקולד נוגט ~~
t
t~~ עוגת גבינה בחושה עם מייפל ופקאן סיני, מצופה בשטרויזל פקאן / חמוציות ~~
t
t
t




ובנתיים כבר הגיעו 2 מתכונים של מירי וכבר הכנתי את אחד מהם, ב- 2 דקות והוא הוגש בבוקר של ערב כיפור כקינוח (תירוץ) לארוחת הבוקר...כולם זללו!

וכך היא כותבת:
העוגה היא עוגת ביסקוויטים של חברה שלי הקונדיטורית שאופה רק עוגות מצויינות (בהזדמנות עוגת ממרח תמרים)
אבל אסור לטעות בה- היא לא עוגת ביסקויטים רגילה. מזמינים אותה במיוחד ואפילו בעלי שונא הגבינות ועוגת הגבינה מיישר אותה. והיא קלה. כל כך קלה. והמילוי בטעם של עננים. ממש לא של גבינה לא אפויה.

צריך:
2 קופסאות גבינת סקי (אפשר גם גבינה לבנה אחרת) 500ג' סך הכל
1 חבילה פודינג וניל
1 שמנת מתוקה
1 כוס חלב
1 שקית סוכר וניל
3/4 כוס סוכר
את כל אלה מקציפים יחד עד שנוצרת קצפת יציבה למדי.

לוקחים תבנית אלומניום בינונית. ומסדרים בשכבה אחת שטיח של ביסקויטים פתי בר טבולים קלות בקפה (חלב, נס קפה ומעט סוכר) מעל השטיח שופכים את המילוי שהקצפנו (כולו) ועלין עוד "שטיח" של ביסקויטים טבולים.
במיקרוגל או בבן מארי ממיסים 150 גרם שוקולד מריר וכשנמס מוסיפים לו 2 כפות יין וגם 4 כפות חלב. מערבבים עד שנהיה הומוגני ומבריק ומורחים עם מרית על העוגה. מקררים במקרר יום לפחות כדי שיתייצב. וגם מאחסנים במקרר (אם נשאר בכלל משהו.)

ועכשיו השניה: שהיא ממליצה עליה (עוד לא ניסיתי) - עוגת גבינה עדינה

היא עוגה שטעמנו לפני המון שנים אצל מישהי מיוחדת בפני עצמה. משהו בעוגה הזו כובש את כולם מיד אחרי שטועמים אותה. מעין פליאה- דבר כזה עוד לא טעמנו. מכירה את המאכלים האלה שטועמים ובביס הראשון מבינים שזהו משהו מיוחד? כזה שהשילוב של כל החומרים יוצר ואז ממש חייבים את המתכון? אז העוגה הזאת כזו- מתכון אוצר. עוד לא יצא לי להכין אותה מבלי שביקשו ממני את המתכון. העוגה הזו קלה מאוד ומלבד הקצפה של הביצים לא דורשת כלום (והיא גם כשרה לפסח או לרגישים לגלוטן כי אין בה קמח).אז לאחר כל ההקדמה הנה המתכון:


עוגת גבינה עדינה
3 קופסאות גבינה לבנה
1 שמנת חמוצה
3 או 4 כפות עמילן תירס או קמח תפוחי אדמה
1 חבילת פודינג וניל
5 ביצים
3/4 כוס סוכר
לציפוי:שמנת מתוקה לקצפת + כף סוכר

ההכנה:
מפרידים את הביצים. מקציפים את החלבונים במהלך ההקצפה מוסיפים בהדרגה את הסוכר.
לאחר קבלת קצף יציב מוסיפים את שאר החומרים(חוץ מהשמנת המתוקה כמובן) שופכים לתבנית ואופים בחום בינוני בתוכנית אפייה כ40 דקות או עד שהעוגה משחימה וריח מתוק וממכר מציף את הבית (בעצם זה קורה הרבה קודם :) ) בדקי שהיא אכן אפויה. היא לא תתייבש עוד כמה דקות..
לאחר שהעוגה מתקררת מקציפים את השמנת המתוקה עם כף סוכר ומורחים על העוגה. השילוב של העוגה הנמסה בפה עם הקצפת פשוט מדהים!

דגש: העוגה הזו צונחת לאחר האפיה מאוד וזה בסדר גמור אבל בגלל שאני רוצה לקבל עוגה שהיא לא נמוכה אני אופה בתבנית קטנה יחסית. בסוף האפייה זה נראה כאילו העוגה בורחת מהשוליים והתבנית לא מכילה אותה
אבל כעבור רגעים היא צונחת משמעותית ונבקעים בה כמה בקעים. הכל בסדר- את הכל מכסה הקצפת. אז לתבנית אני משתמשת בתבניות נייר של ניקול (לא העגולות ולא אינגליש קייק אלא המלבניות הרגילות בערך 19X28
שמים וגם מאחסנים במקרר.העוגה במיטבה כשהיא קרה ואף משתבחת במקרר יום אחר כך.













מכתב מעדה גיל + עוגה בטעם של געגוע

גם אני כמוך אוהבת עוגות גבינה בכל צורה שהיא, ממש כך.

וזה גם עבר בגנים לבת הבכורה שלי שגם היא בביתה כבר מתמחה בעוגות גבינה...

להלן סיפור מרגש ומתכון בצידו.

לפני 8 שנים, באיסור חג של סוכות, נערכה הסדנה השנייה של דבש מסלע, שכל עשייתנו בה

מכוונת להנצחת זכרה של סלעית הי"ד חברתי,

לרגל האירוע המרגש, שהפתיע את כולנו בהיקפו, הכינה החברה המשותפת של שתינו - מירב - עוגת גבינה נפלאה,

לפי המתכון של סלעית שלנו, כדי שבזמן הפסקת הקפה בסדנה, גם יהיה לנו טעם של סלעית.

כמובן שהמתכון הזה הפך ללהיט אצלנו בבית, וכשמתחשק לי קצת 'סלעית' באף ובפה עם הסנפה ישירות לנשמה

אני מכינה את עוגת הגבינה שלה, והלב מיד מתמלא בשמחה של זיכרון מתוק, ובגעגוע חריף.

הנה המתכון:
בצק:
100 ג' חמאה
1 ביצה
1/2 כוס סוכר
1 כפית א. אפייה
1.5 כוס קמח
מכינים בצק מכל החומרים האלו ומשטחים בתבנית אפייה עגולה 26 או מלבנית.

מלית:
500 ג' גבינה 5%
1 כוס סוכר
3 ביצים
3 כפות קמח
1 סוכר וניל
לערבב היטב (אני אוהבת הרבה מילוי לכן אני מכפילה אותו בלבד פי 1.5).
להוסיף 1 כוס חלב (יוצאת בלילה דלילה, לא להבהל)
אפשרות א' - למרוח ריבת תות שדה ביתית משובחת על הבצק
אפשרות ב' - להניח פרוסות דקות של פרי - נקטרינה, אפרסק, תפוח.

לשפוך על הבצק שבתבנית.
לאפות בחום בינוני עד שהעוגה יציבה אך לא יבשה. לכבות את התנור.
להוציא את העוגה, לערבב ולמרוח מלמעלה: 2 שמנת חמוצה + 3 כפות סוכר. להחזיר לתנור המכובה עד קרור.

מועדים לשמחה,
עדה גיל






2 תגובות:

לילי צרצר אמר/ה...

איזה עוגות מעלפות אני יתחיל להתאמן עליהם לארוחות שישי!!!

ALIZA ACHAZYAH אמר/ה...

“החיים שלי חזרו !!! אחרי 14 שנים של נישואים שבורים, בעלי עזב אותי ואת שני התאומים שלנו. הרגשתי שחיי עומדים להסתיים כמעט והתאבדתי, הייתי רגשית מאוד זמן רב. אבל בזכות גלילת איות בשם ד"ר אלאבה אותה פגשתי ברשת ביום נאמן אחד כשדפדפתי באינטרנט וחיפשתי גלגית כישוף טובה שיכולה לפתור את הבעיות שלי נתקלתי בכל עדויות על גלגול האיות המסוים הזה. יש אנשים שהעידו שהוא החזיר את אהובתם לשעבר, יש שהעידו שהוא משחזר רחם, מרפא הרפס ומחלות אחרות, יש שהעידו שהוא יכול להטיל כישוף להפסקת גירושין וכן הלאה. נתקלתי גם בעדות מסוימת, מדובר באישה בשם סוניה, היא העידה על האופן שבו ד"ר אלאבה החזירה את אהובה לשעבר בפחות משבעה ימים והפכה את ההשפעה של סרטן ילדיהם הקטנים, ובסוף עדותה היא הפיל את כתובת הדואר האלקטרוני של ד"ר אלאבה. לאחר שקראתי את כל אלה החלטתי לנסות את ד"ר אלאבה. יצרתי איתו קשר בדוא"ל והסברתי לו את הבעיה שלי. ותוך 3 ימים בלבד בעלי חזר אלי ופתרנו את הבעיות שלנו, ואנחנו אפילו יותר מאושרים מבעבר. ד"ר אלאבה הוא באמת אדם מחונן ואני לא אפסיק לפרסם אותו כי הוא אדם נפלא ... אם יש לך בעיה ואתה מחפש גלגיית כישוף אמיתית ואמיתית שתפתור לך את כל הבעיות שלך. נסה את ד"ר אלאבה בכל עת, הוא יכול להיות התשובה לבעיות שלך. הנה איש הקשר שלו {dralaba3000@gmail.com} או העבר לו WhatsApp דרך איש הקשר שלו למטה +2349071995123 תודה לך ד"ר ALABA.