~~ שבלולים עם קרם גבינה ונקודות ורודות ~~



היה לי קרם פטיסייר, היה לי קרם גבינה..ונורא התחקש לי לשדך ביניהם, אז הכנתי בצק, ערבבתי בין שני המילואים ברגע האחרון הוספתי קצת צבע: נקודות נקודות של ריבת תות איכותית
התוצאה הייתה מעולה והמאפים קצרו המון הצלחה
~
שימו לב, המלית מתאימה לבצק מקילו קמח אפשר להכין את המאפה רק עם פטיסייר, או רק עם קרם גבינה
ואז להכין רק חצי מכמות הבצק אבל מה...אל תוותרו על הנקודות
.
.
אופן ההכנה של המאפה
מכינים את הבצק ומשהים במקרר
מכינים קרם פטיסייר
מכינים קרם גבינה
מערבבים בין שני הקרמים לתערובת אחידה
מוציאים כל פעם רבע מן הבצק מהמקרר
ומרדדים למלבן כמו בתמונה
מורחים שיכבה אחידה מתערובת הקרמים
מסדרים פה ושם נקודות של ריבת תות
מגלגלים לנקניק ארוך
חותכים לפרוסות בגודל זהה
מסדרים בתבניות מרופדת בנייר אפיה
מתפיחים עד שהבצק מכפיל את נפחו
אופים בחום בינוני 180 עד שהמאפה זהוב גם למלטה
מברישים בסירופ חם
.
.
מצרכים לבצק / רותה טויזר
קילו קמח
שתי כפות שמרים יבשים
שתי כפיות מלח
כוס סוכר
שתי כוסות חלב פושר
ארבע ביצים
מאתיים גרם חמאה רכה
.
הכנה
שמים את המלח בקערה, ואז את הקמח, השמרים והסוכר ומערבבים היטב
מוסיפים את החלב הביצים והחמאה ומעבדים 10 דקות
עד שמתקבל בצק חלק, מעט דביק וקטיפתי
מכסים ומתפיחים עד שהבצק מכפיל את נפחו
בשלב זה אני אוהבת לשמור במקרר עד למחרת
.



מצרכים לקרם פטיסייר
שתי כוסות חלב
כפית תמצית וניל
מאה עשרים גרם סוכר
ארבעה חלמונים
ארבעים גרם קורנפלור
.
הכנת הקרם פטיסייר
מביאים לרתיחה את החלב והתמצית וניל
בקערה טורפים במטרף את החלמונים עם הסוכר והקורנפלור 3- 4 דקות
שמים 2 כפות מהחלב החם בתערובת הביצים ומערבבים
מוסיפים עוד שתי כפות ומערבבים שוב
חוזרים על הפעולה 5 פעמים
שמים את תערובת הביצים בסיר עם החלב וטורפים עד
שהקרם מסמיך מאוד מכבים ומקררים




מצרכים לקרם גבינה
ארבע מאות גרם גבינה טוב טעם
חלמון אחד
מאה גרם סוכר
חצי כפית תמצית וניל
חמש עשרה גרם קורנפלור
מעט קליפת לימון מגורד
עשרים גרם חמאה מומסת
.
הכנה
מערבבים את חומרי המלית
אפשר לגון ולהוסיף קוביות תפוחים מוקפצות בחמאה
או צימוקים
או מעט ריבה טובה
סירופ
מבשלים ביחד 10 דקות כוס מים + כוס סוכר ומקררים

השבלולים לפני התפחה



3 תגובות:

Roniti אמר/ה...

אחחחח כמה שאני אוהבת מאפי שמרים
זה נראה טוב כל כך
בטח הריחות בבית היו מדהימים!!

מרילין איילון אמר/ה...

נכון נכון..
(-:
והיום שיחזור, איזה כיף

jחנה אמר/ה...

וואו איזה בלוג מהמם!!
שאלה- את חושבת שזה יעבוד עם דובדבנים במקום הריבה?
העניין שלאבא שלי יש יומולדת 60 והוא שנים מפנטז על עוגת שמרים ודובדבנים שאכל בילדותו.
אין לי איך לשחזר מתכון, אבל התמונה שלך נתנה לי תאבון ורעיון :)