שבוע במטבח של מרילין

שבוע במטבח של מרילין


אתם מוזמנים להיכנס למסע מרתק ומהנה במטבח של מרילין, ללוות אותה צעד צעד, למשך שבוע של עשייה בלתי פוסקת, חדוות יצירה ונתינה ללא גבול.
במהלכו תמצאו מאפים קלים להכנה לארוחות ערב מהירות, ארוחות צהריים בטעם של בית, סלטים שמכינים "בן רגע" ורגעים רומנטיים של שוקולד – הכל בסגנון אישי ומתובל בסיפורים מרגשים.

במטבחה של מרילין עושר קולינארי ואושר לחיך ולעין: קיבוץ גלויות של דגים, מקציצות אדומות מרוקאיות על קדאיף ועד לסלמון שלם בנוסח פרימוורה. קדירות צבעונות של בשרים מבצלים ממולאים נימוחים ונוצצים ברכז רימונים ועד לשיפודי פרגיות על ריבת בצל ג'ינג'ר,  מגוון של תוספות מאורז ירוק ייחודי, ועד לגזרים צלויים בתנור ברוטב שום דבש ותימין. וכמובן, מבחר של מתוקים מרשימים: עוגת שכבות ממולאת מוס ערמונים בציפוי שוקולד, שושנים מתפוחי עץ, ועוד.
ככל שתקראו את המתכונים ואת העצות, תלמדו גם להכיר את מרילין, את המסורת המשפחתית שהיא משמרת, מעט מן ההיסטוריה שלה (חפשו את הסיפור איך למדה כעולה חדשה לספור בעברית, בפרק על המרק התימני), וכמובן, את אהבתה להכנת אוכל טעים ומרשים למשפחתה ולאורחיה.
הספר מציע שפע מתכונים הכתובים בבהירות ובפשטות, וכולל שני מדריכים מפורטים בנושא הכנת שוקולדים ממולאים והכנת חלות מוצלחות במיוחד.
ברוכים הבאים למטבח של מרילין!



~~ביקורות~~


חנית מהבלוג פוד להמונים
ומספר מילים לסיום פוסט זה : בסוף השבוע בקרתי באחת מחנויות הספרים שבקניון הגדול,סיבוב קצר בחנות הביא אותי לערמת ספרי הבישול החדשים. ספר הבישול היפה, המקורי והמזמין ביותר לטעמי היה של מרילין איילון . אחזתי בספר , דפדפתי והתרגשתי (ולא בגלל שמרילין איזכרה אותי בהקדמה בספר) .לפני שנים כשצפיתי באלבום צילומי האוכל של מרילין (בפליקר אם אינני טועה) הוקסמתי. היו שם צילומי מנות אוכל נהדרות אחת אחת ועדיין ללא מתכונים. חיפשתי איך להכין ...

במקביל לכתיבה שלה באחת מקהילות האוכל בארץ, ניסיתי והצלחתי לאתר את מרילין . ייעצתי לה לפתוח בלוג אוכל בו תוכל לשתף את העולם במטעמיה .מרילין הקימה בלוג אוכל לתפארה שסחף קוראים (מליונים לדעתי) מהארץ ומהעולם. ומעכשיו יש למרילין גם ספר בישול - שווה !

מכתב מהדר
זהו! קניתי את הספר שלך!
קודם כל דיפדפתי...אח"כ קראתי הכל...אח"כ סימנתי לבעלי קטעים נבחרים (נקמת הצינצנת, המעשה בקוסקוס ועוד)...
אח"כ אסיף בחר מה הוא רוצה שאכין לו...אח"כ סימנתי מתכונים שאני חייבת לנסות...
אח"כ הודעתי לאורחים שהזמנתי לארוחה סינית שההזמנה נשארה אבל התפריט השתנה – בניתי תפריט חדש מכל מה שסימנתי לי מהספר...
יצא מקסים – אלף ברכות!
הדר


מכתב מרוני
בס"ד
שלום לך מרילין
אני עוקבת אחרייך באוכל הכשר ותמיד מתפעלת.
היום בשעה טובה קיבלתי את הספר וכמובן שלא יכולתי להתאפק ועיינתי.(הכרחתי את עצמי לסגור כשהגעתי ליום שני)
במיוחד התחברתי לבוריקה כשגם אצלי יש מצעד תודות כשאני מכינה
יישר כוח גדול, תמשיכי ככה
שאלוהים ייתן לך תמיד הרבה כוח ונחת
שהלידה תעבור לך בקלות ובשלום.
פסח שמח וכשר
רוני בן נעים
גבעת שמואל

הרוזנת
בוקר טוב,
מקריאותי את הבלוג שלך במשך הזמן, וגם בפורום האוכל הכשר,
אני פשוט מוקסמת...
ולמרות שיש לי כבר כ-300 ספרי בישול, וקיבלתי החלטה לא להוסיף,
לא עמדתי בפיתוי ורכשתי את הספר,
הספר פשוט מקסים,
אני מאוד אוהבת לקרוא את ההתארגנויות שלך וזה מעורר קנאה,
אני לא מנהלת משק בית דתי ו/או כשר, ותמיד קינאתי בבנות הפורום הכשר, על ההתארגנויות לקראת שישי/שבת ואייך בשבת זו ממש מנוחה, ואני מנסה לאמץ חלק מהרעיונות.
מברכת אותך על מעשי ידייך ועל הרצון לשתף,
תצליחי !


אורני
יצא לאור ספר בישול חדש ונהדר של חברתי מרילין איילון - אישה מדהימה ומקסימה שלדעתי
היא מלכת המטבח וגם מלכה באופן כללי. הספר נקרא "שבוע במטבח של מרילין". מחירו בחנויות
118 ש"ח ובכמה אתרים באינטרנט רק 88 ש"ח. לטעמי זהו אחד מספרי החובה בכל מטבח וכיף
לקרוא בו גם סתם ככה, להנאתכם הרוחנית ולא רק הקולינרית. אם אתם מתלבטים לגבי מתנת חג
מתאימה, נראה לי שזו מתנה שכל בשלן או חובב קריאה ישמח לקבל.

שרה
אגב, קראתי את כל הספר שלך, מקסים מקסים. כמובן ששנאתי אותך לכמה דקות, עד שבעלי הזכיר לי שגם אני סופרת אז לא להאמין לכל מילה שלך......
מצד שני קנאת סופרים תרבה חוכמה ותיאור יום השישי שלך מדהים, הלוואי עלי.
בנתיים ניסיתי את מתכון לביבות הבטטה  לא נשאר אחד בצלחת
לילה טוב
שרה פכתר




ושתי המעופפת
ספר מדליק של בשלנית מהממת! מומלץ בחום


תמר פוקס

מרילין מרילין
איזו התרגשות
התקשרו אתמול מצומת ספרים להודיע לי שהספר שלך הגיע
עכשיו חזרתי מהם
ספר מקסים! אני הולכת עכשיו לקחת אותו אתי למיטה למנוחת צהריים (אני עוד בחופשת מחלה ומנצלת כל רגע...)
מזל טוב - התרגשתי מהספר הזה יותר מהמון ספרים שהייתי מעורבת שהם הרבה יותר!


רינת
כשהלכתי לקנות  את הספר בשבוע שעבר בצומת ספרים, נכנסתי לחנות לחמש דקות, קלטתי את הספר בזוית עיני,
נצמדתי אליו להמון זמן - הסבא פשוט הלך לשבת בפינת הקריאה ונרדם שם....
שתיתי בשקיקה כל דף ודף ואז נגשתי לקופה והודעתי למוכר בגאווה: "חברה שלי כתבה את הספר הזה והיא שפית מעולה וכשרונית..." ואפילו ספרתי לו כמה סיפורים מהספר.....וספרתי לו על הפורום המקסים וכשהלכתי להעיר את הסבא הרדום בפינת החנות והראתי לו את הספר שוב עברנו יחד עמוד עמוד לא התאפקתי והתקשרתי למרילין מהטלפון הנייד והתרגשתי מאד וספרתי לה עד כמה אני גאה בה, וזה ספר מקסים ומתי היא מתחילה לעבוד על הספר השני ? וחזרנו הביתה מאד מאוחר.....לעבודות פסח...

רקפת 
מרילין, שכחתי את עצמי בגלל הספר שלך יצאתי היום בצהרים לקניות קטנות של כמה דברים דחופים. משהו קצר וממוקד. השארתי את האיש עם הילדים בהבטחה שאני כבר חוזרת.
כשחניתי ראיתי בזווית העין שלט של "צומת ספרים" וממש התחשק לי לגשת לראות אם הספר הגיע כבר צפונה מפתח תקווה. אמא שלי אמנם הבטיחה לקנות לי אותו מתנה לחג, אבל אולי בכל זאת...
הזכרתי לעצמי שיש משימות מוגדרות והזמן קצר והמשכתי הלאה. 
כשחזרתי לאוטו, לא התאפקתי ובכל זאת נכנסתי לחנות הספרים רק לרגע. 
תוך דקה וחצי מצאתי את הספר, פתחתי רק כדי לדפדף טיפה...
ברגע אחד שכחתי שיש שני יונקים שמחכים לי בבית, שכחתי שבעלי מחכה שאשוב עוד באור יום כדי לטפל במשהו על הגג, שכחתי שבעצם כבר החלטתי בשבריר שנייה קודם לכן שהספר הזה בעצם חוזר איתי הביתה...
עמדתי בחנות ונהניתי כ"כ, פשוט שכחתי את עצמי.
הלכתי לקופה בגאווה לא מוסתרת, פותחת את הארנק ואומרת למוכרת: "חברה שלי כתבה את הספר הזה, היא כ"כ מוכשרת..." 
בלעתי את הספר בהנקות (תוך כדי שאני משכנעת את הקטנטנים להאריך בארוחות שלהם, ככה אני יכולה לקרוא בלי מצפון)

מ-ק-ס-י-ם
אם כי יהיה לי קצת קשה להכין מתכונים שלך עם מחבת ולא עם מחבט.
את פשוט מדהימה.
ואל תדאגי לשגיאות הקטנות, עוד תבואנה מהדורה שניה, שלישית וכו' כדי לתקן



משי
שבוע במטבח של מרילין בהוצאת מייזליק
ספר מעולה מעולה
מתכונים מצוינים עם מצרכים שנמצאים בכל בית ובית
וגם מאכלים מיוחדים לשבתות וחגים .
כל מאכל שמכינים מצליחים איתו פשוט ללקק את האצבעות
שלא נדבר על כל המחמאות שקוצרים בזכות מרילין
מומלץ ביותר

כמי
גם אני קניתי את הספר שלך מרילין
ועד למטה שמעו את הצחוק שלי כשקראתי את הסיפור על הגפילטע פיש.
הסיפורים נהדרים ושמחתי להיות אורחת שלך לשבוע את החום והאהבה שלך לבישול חשים מכל דף.
מרילין את זן הולך ונעלם. למדתי הרבה.
עונג צרוף היה לקרוא את הספר.
תודה וחג שמח.

הבת של
אני לא סיימתי לקרוא - קוראת לאט לאט, מתענגת על המתכונים והסיפורים.

נעמי
מתי חלק ב'? אני רוצה המשך!

אקולה
גמני קניתי את הספר! כבר אפיתי ממנו עוגת שמרים מעלפת והבאתי אותה לעבודה היום לחגוג 20+אביבים  . מה אומר ומה אגיד העוגה ובעלת השמחה קצרה המון מחמאות
שיהיה רק בשמחות

דנה
הספר הזה הוא המתנה הכי יפה שיכולתי לפרגן לעצמי לחג

זהבה
קניתי את הספר של מרילין
היה לי עונג גדול ואפילו שוויץ קטן כאשר ראיתי את שמי מוזכר בספר.
אפשר לומר ששמי מופיע בהרבה בתים בישראל. כיוון שאני בטוחה שהרבה קנו ויקנו את הספר, שמוגש בצורה כל כך יפה ומענינת. אפשר ממש לשבת עם כוס קפה וליקרוא אותו כמו ספר קריאה עם סיפורים מענינים ובנוסף להרוויח מתכונים ניפלאים. שכמה מהם אנו מכירים ואפילו ניסיתי כבר, כגון צלי הכתף השלם בתנור. שבני מישפחתי מאוד נהנו ממנו.
ועוד חדשים , שחייבת לנסות.

מרלין מאחלת לך מכל הלב ה צ ל ח ה

איה
הספר של מרילין כל כך מכובד ומרשים! ערוך בטוב טעם כמנהגה
והמתכונים נ-פ-ל-א-י-ם!!!

דנה

אני רוצה להגיד שהספר של מרילין  משגע, אין מילים. אני קוראת אותו ומרגישה את הנוכחותה אצלנו בבית, והכל רגוע כל כך, ממש נדבקתי באוירה הזו שהיא יצרה בספר.
הצילומים, הרעיונות, הכל מושקע כל כך.
תודה רבה רבה שהיא חלקה איתנו את הסודות והסיפורים והמתכונים הנפלאים




מיקה
שלום מרילין,
קניתי שניים (את הספר שלך כמובן), אחד לנכדתי שמבשלת מקצועית ואחד לי.
מציצה מזמן בבלוג שלך וגם בפורום הכשר ונהנית מכל מה שאת כותבת.
לא רק מהבישול, מהגישה וההכנות והפתקים הקטנים.
הנכדה מבקשת למסור שהיא מאד נהנית, אני בקושי הצצתי.
אנחנו מהצד החילוני לגמרי, ולקרוא אותך זה תענוג.
שיעבור בשלום מה שבדרך,
חג שמח לך ולמשפחתך,
מיקה.

איה ו
מרילין,
ישר כח וכל הכבוד
על ספר מדהים,
ולא יכול היה להיות אחרת-
שהרי את אישה מדהימה עם נתינה בלתי פוסקת, לב ענק ומרובת כשרונות.
אין עליך, יקירה!
הלן
..התרשמתי ממנו מאוד, רציני, מושקע וענייני. אהבתי גם את הסיפורים הקטנים שבין המתכונים.
 

מלכה
קניתי לי את הספר מתנה לחג, וגם לאחותי. אז....אחותי מוסרת לך, שהסיפורים מקסימים, למרות שהיא לא מכירה אותך אישית.
 נשיקות

חנה
שבוע הבא הולכת לבית חולים, כן?
מאחלת לך כל טוב!
רק רציתי להספיק לכתוב לך לפני שיתחיל הבלגן (כלומר לפני שהבלגן יהיה יותר גרוע)- נהנתי מאד מהספר!
הוא הגיע בערב החג, כמה שעות לפני תחילת החג, ותוך היומיים הראשונים סיימתי קריאה ראשונית. ואז חזרתי וקראתי מהתחלה שוב- אפילו מה שדילגתי- נגיד הפרק על החלות דילגתי כי לא נעים לקרוא בפסח, אבל בפעם השניה כבר לא יכולתי לדלג!!!
נהנתי מאד מאד מאד מא' ועד ת', וכל מי שהגיע לכאן במשך החג זכה לראות את הספר (וגם השווצתי ומיד הראתי את עמוד 168).
בקיצור- יישר וכוחך!
מקסים מקסים מקסים!
והכי יפה זה הסיפורים ,ואיך הדמויות עוברות. הראתי לחברה תמניה את הסיפור על דליה לוי מכפר סבא,והיא כמובן אמרה "בדיוק כמו סבתא שלי", והדמויות עוברות כל כך מדויק.
מאד אהבתי את הסוף, על האורחים לשבת, כי באמת הרגשתי כמו אורחת שלך לשבוע.
בקיצור, כיף של ספר.
יש לי המון המון מה ללמוד ממך.
תודה תודה!
שולחת לך הרבה כוחות נפש לזמן הקרוב, שבטוח יהיה לא פשוט.
אם יש משהו שאוכל לעזור (נגיד ציוד מטבח מארה"ב?) רק תגידי.
האמת חשבתי לשלוח לבעלך חבילה של 500 מפיות, אבל לא הייתי בטוחה איזה צבע הוא ירצה:-)
כל טוב!
חנה

אפרת
שלום לך אשה יקרה,
קניתי היום את הספר שלך כדי לפנק את עצמי ופשוט צללתי לתוכו
תענוג
השראה
הייתי היום מאוד חרוצה אחה"צ
הספר המריץ אותי
אני שולחת לך נשיקות
ועכשיו אני מכירה גם את הבלוג


 

 

 
תהילה

מרילין המקסימה!
אני עוקבת באהבה אחרי הבלוג שלך כבר למעלה משנה, ומפרסמת אותו בכל הזדמנות.
הספר שלך הוא הזדמנות נהדרת להכיר את האישיות המיוחדת שלך.
כמה כיף ללמוד ממך, ולראות שאפשר לנהל בית בצורה כה מופלאה, מלאת אהבה והשקעה (לימוד זה חשוב לי אפילו יותר מהמתכונים הנהדרים שלך).
אני חייבת להוסיף, שהצילומים שלך פה בבלוג יפים מאלו שבספר, ומאמינה שאילו הספר היה כולו מעשה ידייך (כולל העיצוב), הוא היה יפה אף יותר.
עלי והצליחי.
תודה
!


מיטל
הספר שלך הוא הפרוייקט שלי!...בכל פעם מנסה מתכון ועוד מתכון ומסמנת , המטרה לסיים את כל המתכונים מהספר בע"ה..!
אתמול בדיוק חשבתי לבקש מחברה שגם לה יש את הספר "חברותא" ללימוד הספר שלך,בשביל התייעצויות ובירורים...

שני
אני לא מתנתקת מהספר שלך כבר כמה ימים

הדר
הבישולים שלי - כולם מתוך הספר של מרילין - מי שעדיין אין לה את הספר - ר ו צ ו לפרגן לעצמכן מתנהד

אורנה
אני מאד ממליצה על שבוע במטבח של מרילין מאת מרילין איילון. ספר מעולה עם מתכונים נפלאים וכמה סיפורים ופטנטים נפלאים לא פחות. כל דבר שכיני בספר הזה- יצליח בוודאות ויקצור תשבוחות. הוא יצא לאור בהוצאת אביגיל מייזליק


ענת

בס"ד
מרלין שלום,
לפני ראש השנה האחרון קניתי את הספר שלך, לאחר שנכנסתי לאתר שלך באינטרנט.
כבר לראש השנה הכנתי את החלות כפי שמופיע המתכון בספר ופשוט זו הייתה הצלחה טעימה ונפלאה!
אני בד"כ אופה חלות לשבת, אך אף פעם לא יצאו לי כאלה טעימות ! ויפות!
כמובן שאימצתי את המתכון.
מעבר לכך אני מבשלת ואופה מהספר מתכונים רבים כגון: מרק תימני, זלביה, עוף בנוסח מרקואי,אורז ירוק דגים ועוד.
הכל יוצא טעים ובעלי מאוד מרוצה ומוסר גם הוא תודה.
אין ספק שאת מצליחה להעביר אלינו, את אהבתך לבישול דרך המתכונים והצילומים המרהיבים.
יהי רצון שה' ימלא את כל משאלות לבך לטובה ולברכה בבריאות איתנה לך ולכל משפחתך.
ישר כח!
 אמשיך להתעדכן אצלך בבלוג .
תודה מקרב לב

מיכל

נהניתי בצורה לא רגילה מספרך "שבוע במטבח..."
מתכונים רבים הפכו לאורחי קבע במטבחי, גם סגנון הכתיבה שובה לב וגרם לי חשק למלא את חדר השינה בצרורות פרחים
מבושמים... מחכים לספר הבא..



8 תגובות:

Chana Leib אמר/ה...

איזה יופי של תגובות! אני מחכה- הספר נשלח אלי מעבר לים ואמור להגיע בשבוע הקרוב!

אנונימי אמר/ה...

מרילין,
ישר כח וכל הכבוד
על ספר מדהים,
ולא יכול היה להיות אחרת-
שהרי את אישה מדהימה עם נתינה בלתי פוסקת, לב ענק ומרובת כשרונות.

אין עליך, יקירה!

איה ו.

אנונימי אמר/ה...

היי מרלין

אני הרבה מאד זמן מעריצה את מעשייך ובישולייך ומאד מאד מחפשת את הספר על מנת לקנות אותו.

אנא עזרה באילו חנויות ניתן למצוא את הספר ???!!!
אם אפשר תשובה למייל : yaels121@walla.com

ןתודה לכל מי שתוכל לעזור כדי שאוכל לרכוש לעצמי את הספר

בתודה יעל

הדרה אמר/ה...

מרילין שלום, ספר מקסים מאד. הספר נמצא מולי כל הזמן והכנתי כבר כמה מתכונים, שיצאו טוב מאד. אני מעריצה אותך על יכולת הארגון והתכנון שלך.הייתי מאושרת מאד להיות אורחת שלך, מה שגם מאד מסקרן לדעת בני כמה הקטנים, כמה קטנים? בתור בחורה תימניה אני שמחה לראות מתכונים של ג'חנון וקובניות. לסיכום נהנתי אבל- קצת התאכזבתי, כי הרבה מתכונים בספר מהבלוג וגם הסיפורים אותו הדבר. למי שקונה ספר שלך, יש הזכות ליהנות מסיפורים שלא נמצאים בבלוג. בתודה, הדרה

מיטל אמר/ה...

מרילין המקסימה!
אני עוקבת באהבה אחרי הבלוג שלך כבר למעלה משנה, ומפרסמת אותו בכל הזדמנות.
הספר שלך הוא הזדמנות נהדרת להכיר את האישיות המיוחדת שלך.
כמה כיף ללמוד ממך, ולראות שאפשר לנהל בית בצורה כה מופלאה, מלאת אהבה והשקעה (לימוד זה חשוב לי אפילו יותר מהמתכונים הנהדרים שלך).
אני חייבת להוסיף, שהצילומים שלך פה בבלוג יפים מאלו שבספר, ומאמינה שאילו הספר היה כולו מעשה ידייך (כולל העיצוב), הוא היה יפה אף יותר.
עלי והצליחי.
תודה!

פיית מרציפן אמר/ה...

קניתי אתמול. הוקסמתי עוד בחנות ועוד יותר בבית כשקראתי יותר לעומק.
עכשיו גם גיליתי את הבלוג המדהים שלך.
כמה יופי השראה וידע את מעבירה בין השורות והתמונות.
אני מתכוונת ליישם ברצינות חלק מהעצות שלך
תודה רבה אשה יקרה על הנתינה הנדיבות ויופי שאת משרה על העולם הזה
ענת

אנונימי אמר/ה...

מרילין היקרה,

כמה אושר היה לראות בחנות הספרים ספר שלך, תמיד ידעתי שתגיעי רחוק...
קניתי 2 ספרים, אחד לי ואחד לאחותי.
הספר מקסים! תענוג לקרוא אותו, המתכונים נפלאים כמו תמיד.

יישר כח,
שנה טובה ומתוקה לך ולכל בני ביתך,
סבין :-)

פזית אמר/ה...

מרילין רכשתי אתמול את הספר שלך שבוע במטבח ואין לי מילים כמה התפעלתי ממנו, יי'שר כח.