~~~~~~~~~~ יום בצל, ועוד יום בצל ~~~~~~~


אצלי כל בישול מתחיל בבצל מטוגן. לפעמים, אני מטגנת בצל..עוד לפני
שאני יודעת מה אני הולכת לבשל. בצל שמטוגן על אש קטנה
לאט..לאט..עד שהוא כמעט מתרקמל מעצמו, ומשחרר
את כל המתיקות שלו ותורם רבות גם לטעם וגם
צבע הסופי....בסיס הכרחי לכל תבשיל ומאכל
~
אז בצל מטוגן משמש אותי לבסיס כמעט כל מאכל, אבל לא רק
בתוך הפירה , או בקציצות בשר
לקישוט מעל האורז הקוסקוס או המגדרה
מעל כבדים המטוגנים להוסיף לחומוס של הסמבוסק
כבסיס לקיש פיקאנטי כזה או אחר, לסדר על צלחת חומוס יחד עם
שמן זית ועוד ועוד ועוד ועוד
~
אז בצל מטגן...תמיד יש לי במלאי
קופצת לירקן, בוחרת כמה וכמה, ועוד כמה ומבקשת
שיסיע את הארגזים לביתי
ואני מקלפת, חותכת, קוצצת, מטגנת, מחלקת, אורזת
ומפקיאה. לפי הצורך אני מוציאה צנצנת, מכניסה למקרר
וזו מספיקה לי בערך לשבוע

שלבים שונים של הטיגון


סינון - את השמן אני שומרת ועושה בו שימוש
כבסיס למרינדות או לשימון עופות לפני שהם נכנסים לתנור


תגובה 1:

fairy_mi אמר/ה...

אחלה של רעיון!
בחיי שאפשר להוציא על זה פטנט
נשמע כמו טריק ממש יעיל במטבח!