~~ קציצות בשר ומונגולד / עלי סלק ~~

boulette de viande et feuille de blettes

בשבוע שעבר התארחו אצלי מספר חברות מהמטבח של איה. המטרה הייתה לתת לזהבה (זהבה מהקציצות העסיסיות המעולות) בָּמַה, כדי שתלמד אותנו מספר מתכונים  ממטבחה. אז חוץ מזה שראינו, התנסנו למדנו וטעמנו (המון טעמנו!).
האווירה הייתה ממש נהדרת. זהבה, המון המון תודה, היית נהדרת והשארת טעם של עוד גם למאכלים וגם למפגש קולנרי איתך. בין המאכלים הנהדרים שהתבשלו להם כיכבו קציצות אלו, ששתי מעלות להן: עסיסיות מאוד וטעימות מאוד. עלי הסלק מצטרפים לקציצות פעמיים, פעם העלים הטחונים מעשירים את בשר הקציצות
ופעם הגבעולים מהווים את בסיס הרוטב שבהן מתבשלות הקציצות טעים טעים טעים - אפשר להכין מראש ולהגיש לערב חג שני של ראש השנהיהי רצון שיסתלקו אויבינו ושונאינו וכל מבקשי רעתנו

שימו לב, עלי הסלק עוברים טיפול מקדים כדלקמן
שוטפים שתי חבילות עלי הסלק במים רבים. מפרדים בין העלים לגבעולים הלבנים שמים את עלי הסלק הירוקים  בסיר, יחד עם טיפות המים שנשארו ממי השטיפה ומבשלים  עד שהעלים רכים, בסיר מכוסה. סוחטים וקצוצים עם סכין לעיסה. מנקים את הגבעולים של  הסלקים מהסיבים שלהם: בעזרת סכין מסירים את החוטים
~

מצרכים  לקציצות
עיסת עלי סלק קצוצים משתי חבילות
חצי קילו בשר טחון
בצל גדול קצוץ דק
זר פטרוזיליה קצוצה
ביצה
כרבע כוס פירורי לחם
כפית כמון
כפית תבלין "ראס אל חנות" או חצי כפית אגוז מוסקט
מלח - פלפל שחור

הכנה
מערבבים את כל המצרכים ונותנים לנוח כחצי שעה
יוצרים קציצות ומטגנים אותן בשני הצדדים
שומרים בצד
~

מצרכים לרוטב
כ- 10 שיני שום פרוסות
גבעולי סלק מנוקים משתי חבילות
מיץ מלימון
כפית כורכום
מלח - פלפל - אבקת מרק עוף

הכנה
מטגנים בשמן את השום לצבע בהיר מאוד
מוסיפים את הגבעולים ומטגנים
מוסיפים את מיץ הלימון את התבלינים וכ- כוס מים
מביאים לרתיחה ומסדרים את הקציצות בסיר. המים צריכים להגיע לחצי גובה הקציצות
מבשלים על אש קטנה מכוסה כ- שעה או עד שהקציצות רכות וסביבם רוטב סמיך
~

boulettes aux feuilles de blettes
2 paquets de feuilles de blettes bien lavees. separer les feuilles des tiges
mettre les feuilles dans casserole avec les gouttes d'eau du lavage et cuire jusque mou. essorer et couper fin. netoyer les tiges des fils

melanger: les feuilles ecrasees + 1/2 kilo de viande hachee + 1 oeuf + 1/4 de verre de chapelure + 1 cac de ras el hanout ou un peu de muscade + 1 bouquet de persil hache + 1 cac de camoun + sel et poivre + 1 oignons couper en petit cube. laisser repose puis frire en boulette. reserver.

la sauce: revenir 10 ails en tranches + les tiges de blettes + jus d'un citron + 1 cac de courcoum + sel poivre et marakof + 1 verre d'o. porter a ebulition et poser les boulettes. cuire une petite heure a couvert.



4 תגובות:

judith27k אמר/ה...

מרילין יקרה,

כמה שאני מברכת אותך, את לא יכולה לדמיין לעצמך.
למדתי ממך ה מ ו ן וכל כך בכיף בשנה או שנתיים האחרונות, שאין לך מושג.
חלק מהתבשילים הביתיים והמחממים את הלב שאת מכינה ומשתפת נכנסו ממש למטבח פה (לא שהוא היה כל כך מלא בתבשילים, אבל כיף למלא אותו בתבשילים כל כך איכותיים ומהימנים כמו שאת מספקת).
כבר התחלתי לפחד שיום אחד הבלוג שלך יעלם עם כל האוצרות הטמונים שבו.
ואז חשבתי לעצמי "אל תדאגי יהודית, מקסימום היא תוציא ספר ואז זה יהיה אפילו עוד יותר קל לעקוב אחרי המתכונים ולדפדף בהם ברוגע על הספה".
אז בינתיים נרגעתי, הבלוג שלך חי וקיים ואני כל כך כל כך נהנית ממנו ומהמראות שבו, הבשמים והניחוחות המסובבים לי את הראש, התיאורים המגרים, הסיפורים, הצחוקים והאישה המיוחדת והמקסימה שאני עוד לא מכירה בחיים שנית לה ותוהה איך זה אפשרי, אבל כנראה שכן... איך שאהבה לאוכל יכולה לסובב את הראש לאנשים :-)
בעלי הכין לאחרונה את הקציצות מנגולד הללו שיצאו פשוט מ ע ד ן. מאוד נהנתי מהחמצמצות שלהן. בנוסף גם הכנתי חלה קלועה לשבת על בסיס 5 לפי הסרטון שהבאת של האופה ההולנדי שמדגים מספר סוגי קליעות. יצא כל כך יפיפה שלא האמנתי על עצמי! טיפה טעם של שמרים, אבל בפעם הבאה אולי אשים מהם קצת פחות.
וכדי לגוון מהמרק עדשים הכתומות עם הכוסברה והלימון, הכנתי את מרק העדשים החומות שלך שיצא די נחמד אם כי מהר מאוד הפך לנזיד סמיך יותר מאשר למרק.
אין בפי איך להודות לך על כל מה שאת עושה, נותנת וההשראה ומוטיבציה שאת נוטעת!
אני חושבת שלא הייתה לי ההזדמנות לאחל לך שנה טובה, אז אני מאחלת לך מכל הלב, מרילין המוכשרת, היצירתית והיקרה - שתהיה לך שנה מופלאה, המשיכי לכתוב הרבה בבלוג, המשיכי להינות מביתך, משפחתך ומטעמייך. מאחלת לך שתספיקי לנסות את כל המאכלים שאת רוצה להתנסות בהם ושיצאו לך מעל ומעבר למצופה. שמשאלות ליבך יתגשמו.
שתצליחי!
שיהיה לך חג סוכות נפלא והחלה שלך עם השיבולים הפילה אותי. את מ ד ה י מ ה ! וואלה איך את עושה את זה?
בריאות ושמחה,

יהודית

אנונימי אמר/ה...

נראה מחמם את הלב .
אופיר
www.ofir-catering.co.il

אנונימי אמר/ה...

נהדר שאנשים יוזמים ומעלים מתכונים- אבל למה עם שגיאות כתיב?
אתם משקיעים כל כך הרבה, תקראו עוד פעם לפני שאתם שולחים, ויודעים שהרבה אנשים הולכים לקרוא את זה. (התארחו- ולא התארכו)
תודה

Unknown אמר/ה...

הכנתי (בלי כורכום ואפיתי את הקציצות) ויצא ממש מעולה. אבל ממש. תודה!