~~ עוגת שקדים ותפוזים במרקם לח ועסיסי כשר לפסח ללא חשש ~~



צילום: בועז לביא, סגנון, ענת לבל






לעוגות האלה טעם מודגש של תפוזים שכן הן מכילות תפוזים שלמים בתוכן.

שקדים טחונים נמכרים לרוב כשהם לבנים ואבקתיים או במרקם גס יותר, את העוגות האלו אני מעדיפה להכין דוקא אם הסוג הגס יותר שכן טעמן בולט יותר והן מעניקות לעוגה מרקם יותר מעניין.



אפשר להכין את המתכון כעוגה אחת גדולה: במקרה זה כדאי לבחור בתבנית מלבנית בינונית, עגולה, או 2 תבניות אנגליש קייק, ולא בתבנית גבוהה כגון תבנית קולגהוף שכן היא עשויה ליפול מעט לקראת סף האפיה.



10 תבניות בנפח של 1/2 כוס, עדיף בסיליקון או תבנית מלבנית בינונית (25*30)



2 תפוזים גדולים מקורצפים

6 ביצים

250 גרם (3 כוסות פחות כף) שקדים טחונים

250 גרם (1 כוס ורבע ) סוכר



לזיגוג

1/2 כוס מיץ תפוזים

1/4 כוס סוכר



מכניסים לסיר בינוני את התפוזים, מכסים אותן במים ומבשלים אותן, בלי כיסוי, על אש בינונית כ- שעתיים או עד שהתפוזים רכים מאוד. מסננים אותן ומצננים.

מחלקים את התפוזים לרבעים, משליכים את הגרעינים וטוחנים את התפוזים במעבד מזון או במוט בלנדר עד שמתקבלת מחית חלקה. לצורך העוגה מודדים 250 מ"ל (כוס) מחית.



מחממים תנור ל- 170 מעלות, משמנים תבניות אפיה או מצפים תבנית גדולה בנייר אפיה.

מקציפים את הביצים תוך כדי הוספה הדרגתית של הסוכר, עד שמתקבל קצף תפוח מאוד שהכפיל את נפחו. מפסיקים את ההקצפה, מוסיפים את השקדים ומקפלים אותם פנימה בעדינות. מוסיפים את מחית התפוזים וגם אותה מקפלים פנימה.

יוצקים את הבלילה לתבניות ואופים כ- 50 דקות או עד שהעוגה יציבה למגע יד במרכזה. מצננים.



מכינים את הזיגוג: מבשלים יחד את המצרכים עד שהסוכר נמס, כ 3 דקות, ומספיגים מעט מהסירופ מעל העוגות, בטפיחות קלות עם מכחול.

אם רוצים, אפשר לקשט בפרחי מרציפן: מכינים מרציפן כמתואר במתכון "קופסת הממתקים שלי", מרדדים אותו, קורצים ממנו פרחים בעזרת קורצן ומצמידים במרכזם חתיכה קטנה של תפוז מסוכר.




2 תגובות:

מירב סקעת אמר/ה...

את התפוזים מבשלים שלמים עם הקליפה?
תודה!@

מרילין איילון אמר/ה...

כן