~~ "נפלא" מוס לימון ופיסטוק , כשר לפסח ללא חשש ~~

הנפלא הוא קינוח אלגנטי ומאוד טעים המאפשר הרבה שילובים של טעמים, יש בו שלוש שכבות של מרנג פריך שביניהן מסתתר מוס אוורירי,  מסביב לכול עוד קצת מוס ומעטפת פריכה המשלימה את המראה. בכתבה זו הצעתי חמש שילובים שונים, אך תרגישו חופשי לשלב בין המתכונים ולהמציא גרסות חדשות על פי טעמכם.
את הנפלא אפשר להכין הרבה זמן מראש ולשמור במקפיא, מוציאים אותו לצלחת שעה לפני ההגשה.  כל הגרסאות פרווה, קלות יחסית להכנה ומניבות 8 נפלאים.



הנפלא הזה הולך כך: 3 דסקיות מרנג דקות, ביניהן מוס לימון קליל מושלם ומעל הכל שפע פיסטוקים גרוסים. מגישים קר או  קפוא






צילום: בעז לביא, סגנון ענת לבל


לדסקיות מרנג


4 חלבונים
1/2 כוס (100 גרם) גרם סוכר
3/4 כוס (100 גרם) אבקת סוכר


לגלידת מוס לימון מושלם
120 מ"ל מיץ לימון
גרודה משני לימונים
4 חלמונים
100 גרם סוכר
4 חלבונים
130 גרם סוכר

לציפוי:
100 גרם פיסטוק גרוס


מכינים את הדסקיות
מחממים תנור ל- 100 מעלות. מצפים 3 תבניות בינוניות בנייר אפיה, על הניירות מסמנים בעיפרון עיגולים: מגש עם עיגולים בקוטר 5 ס"מ, מגש עם עיגולים בכותר 4 ס"מ ומגש עם עיגולם בקוטר 3 ס"מ. הופכים את הניירות כך שסימוני העיפרון יהיו כלפי מטה.
מקציפים את החלבונים יחד עם הסוכר למשך 8 דקות או עד שמתקבל קצב לבן ויציב. מכבים את המקצפים, מוסיפים את אבקת הסוכר ומקפלים אותה בעדינות עד שמתקבלת תערובת אחידה. מעבירים את הקצף לשקית זילוף עם פתח בגודל 1/2 ס"מ, ומזליפים  דסקיות על הסימונים במעגלים מהמרכז כלפי ואופים למשך 6 שעות או עד שהן יבשות לגמרי. אפשר להכין הרבה זמן מראש ולשמור בקופסה סגורה במקום יבש.

מוס לימון :
מחממים על בן מרי (בקערה המונחת מעל סיר גדול יותר ובו מים רותחים מבלי שהקערה תבוא במגע ישיר עם המים), תוך כדי ערבוב במרית, 120 מ"ל ( 1/2 כוס)  מיץ לימון, גרודה משני לימונים, 4 חלמונים ו- 100 גרם (חצי כוס) סוכר עד שהתערובת מסמיכה מאוד, במרקם של מעדן יציב, ומצננים. מקציפים 4 חלבונים עם 130 גרם ( 2/3 כוס)  סוכר לקצף יציב וגמיש, מעבירים רבע מכמות הקצף לתערובת הלימון, מערבבים, מוסיפים את יתרת הקצף ומקפלים ביסודיות. מקררים למשך שלוש שעות לפני השימוש. מתקבלת כמות גדולה יחסית שתוכלו לשמור במקפיא ולהגיש על תקן גלידה קטיפתית



מרכיבים את המנה
אוחזים דסקית מרנג גדולה מלמטה ועם כפית מורחים עליה שיכבה יפה של מוס לימון. מניחים מעל המוס דסקית בינונית, שוב שיכבה יפה של מוס, מכסים בדסקית קטנה. עדיין עם כפית מצפים את כל ההיקף במוס (אבל לא מתחת לדסקית התחתונה), מקפיאים ל- 10 דקות לייצוב, מצפים בפיסטוקים גרוסים ומחזירים למקפיא.

מוציאים 10 דקות לפני ההגשה למרקם של גלידה, או 20 דקות למרקם של מוס

אין תגובות: