~~ "נפלא" מקפא תות ושוקולד לבן, כשר לפסח ללא חשש ~~

הנפלא הוא קינוח אלגנטי ומאוד טעים המאפשר הרבה שילובים של טעמים, יש בו שלוש שכבות של מרנג פריך שביניהן מסתתר מוס אוורירי,  מסביב לכול עוד קצת מוס ומעטפת פריכה המשלימה את המראה. בכתבה זו הצעתי חמש שילובים שונים, אך תרגישו חופשי לשלב בין המתכונים ולהמציא גרסות חדשות על פי טעמכם.
את הנפלא אפשר להכין הרבה זמן מראש ולשמור במקפיא, מוציאים אותו לצלחת שעה לפני ההגשה.  כל הגרסאות פרווה, קלות יחסית להכנה ומניבות 8 נפלאים.

הנפלא הזה הולך כך: 3 דסקיות מרנג דקות, ביניהם גלידת תותים שמכינים בצ'יק ועכשיו שמחיר התותים ממש בזול, הוא מומלץ כל כך, וציפוי שוקולד לבן כדי שיהיה ממש מושלם. מגישים קפוא


צילום: בעז לביא, סגנון ענת לבל





: מקציפים יחד 500 גרם תותים מרוסקים, 200 גרם (1 כוס) סוכר וחלבון אחד למשך 12 דקות ומקררים שעה לפני השימוש – מתקבלת כמות גדולה יחסית שתוכלו לשמור במקפיא ולהגיש על תקן גלידה קטיפתית עם סלט פירות וקולי פטל למשל (מתכון בהמשך הכתבה)






לדסקיות מרנג
4 חלבונים
1/2 כוס (100 גרם) גרם סוכר
3/4 כוס (100 גרם) אבקת סוכר


לגלידת תותים
500 גרם תותים מרוסקים
1 כוס סוכר
1 חלבון

לציפוי:
100 גרם לבן מגורד


מכינים את הדסקיות
מחממים תנור ל- 100 מעלות. מצפים 3 תבניות בינוניות בנייר אפיה, על הניירות מסמנים בעיפרון עיגולים: מגש עם עיגולים בקוטר 5 ס"מ, מגש עם עיגולים בכותר 4 ס"מ ומגש עם עיגולם בקוטר 3 ס"מ. הופכים את הניירות כך שסימוני העיפרון יהיו כלפי מטה.
מקציפים את החלבונים יחד עם הסוכר למשך 8 דקות או עד שמתקבל קצב לבן ויציב. מכבים את המקצפים, מוסיפים את אבקת הסוכר ומקפלים אותה בעדינות עד שמתקבלת תערובת אחידה. מעבירים את הקצף לשקית זילוף עם פתח בגודל 1/2 ס"מ, ומזליפים  דסקיות על הסימונים במעגלים מהמרכז כלפי ואופים למשך 6 שעות או עד שהן יבשות לגמרי. אפשר להכין הרבה זמן מראש ולשמור בקופסה סגורה במקום יבש.

גלידת תותים:
מקציפים יחד את התותים הסוכר והחלבון למשך 12 דקות ומקפיאים. חצי שעה לפני הרכבת המנה מעבירים את הגלידה למקרר.

את הגלידה הזו תכלו להגיש בלי שום קשר בגביע או עם סלט פירות

מרכיבים את המנה
אוחזים דסקית מרנג גדולה מלמטה ועם כפית מורחים עליה שיכבה יפה של גלידת תות. מניחים מעל הגלידה דסקית בינונית, שוב שיכבה יפה של גלידה ומכסים בדסקית קטנה. עדיין עם כפית מצפים את כל ההיקף בגלידה (אבל לא מתחת לדסקית התחתונה), מקפיאים ל- 10 דקות לייצוב, מצפים בשוקולד מגורד ומחזירים למקפיא.

אין תגובות: