~~ "נפלא" שוקולד נוגט ואגוזי לוז, כשר לפסח ללא חשש~~

פרווה / דרגת קושי בינונית / חומרים זמינים / זמן הכנה כ- 40 דקות, לא כולל אפית המרנג.

הנפלא הוא קינוח אלגנטי ומאוד טעים המאפשר הרבה שילובים של טעמים, יש בו שלוש שכבות של מרנג פריך שביניהן מסתתר מוס אוורירי,  מסביב לכול עוד קצת מוס ומעטפת פריכה המשלימה את המראה. בכתבה זו הצעתי חמש שילובים שונים, אך תרגישו חופשי לשלב בין המתכונים ולהמציא גרסות חדשות על פי טעמכם.
את הנפלא אפשר להכין הרבה זמן מראש ולשמור במקפיא, מוציאים אותו לצלחת שעה לפני ההגשה.  כל הגרסאות פרווה, קלות יחסית להכנה ומניבות 8 נפלאים.
צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל

והיום:
נפלא שוקולד נוגט ואגוזי לוז המורכב מ
: 3 דיסקיות מרנג אגוזי לוז, מוס שוקולד, קרם נוגט, וציפוי שוקולד מריר



לדסקיות מרנג
4 חלבונים
1/2 כוס (100 גרם) גרם סוכר
3/4 כוס (100 גרם) אבקת סוכר
1/2 כוס (50 גרם) אגוזי לוז קצוצים

להמוס שוקולד
200 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות
7 חלבונים
2 כפות סוכר

ממרח נוגט ביתי
1 כוס אגוזי לוז טבעיים לא קלופים
100 גרם (1/2 כוס) סוכר
1/4 כוס מים

לציפוי:
100 גרם שוקולד מגורד

מכינים את הממרח נוגט: משמנים נייר אפיה ושמים אותו על משטח עבודה.
שמים בסיר רחב את כל המצרכים ומבשלים על אש גבוה עד שהסוכר נמס ואחר כך מתגבש שוב (מערבבים מדי פעם). ברגע שהסוכר הופך ללבן גבישי עובדים מהר: בעזרת כף מעץ בוחשים כל הזמן עד שהסוכר נמס והופך לקרמל, מפרידים בין האגוזים הדבוקים ומקפידים שלא תישאר אף פינה בה יש סוכר לבן. מכבים את האש ויוצקים את על נייר האפייה, משטיחים פחות או יותר בעזרת כף ומקררים לגמרי. מכניסים את הכל למעבד מזון בעל להב פלדה וטוחנים כ- 8 דקות או עד שהם הופכים לממרח.

מכינים את הדסקיות
מחממים תנור ל- 100 מעלות. מצפים 3 תבניות בינוניות בנייר אפיה, על הניירות מסמנים בעיפרון עיגולים: מגש עם עיגולים בקוטר 5 ס"מ, מגש עם עיגולים בכותר 4 ס"מ ומגש עם עיגולם בקוטר 3 ס"מ. הופכים את הניירות כך שסימוני העיפרון יהיו כלפי מטה.
מקציפים את החלבונים יחד עם הסוכר למשך 8 דקות או עד שמתקבל קצב לבן ויציב. מכבים את המקצפים, מוסיפים את אבקת הסוכר ומקפלים אותה בעדינות עד שמתקבלת תערובת אחידה. מעבירים את הקצף לשקית זילוף עם פתח בגודל 1/2 ס"מ, ומזליפים  דסקיות על הסימונים במעגלים מהמרכז כלפי חוץ: מפזרים עליהם אגוזי לוז קצוצים ואופים למשך 6 שעות או עד שהן יבשות לגמרי. אפשר להכין הרבה זמן מראש ולשמור בקופסה סגורה במקום יבש.

מכינים את המוס שוקולד
ממיסים את השוקולד בהן מרי (בקערה המונחת מעל סיר גדול יותר ובו מים רותחים מבלי שהקערה תבוא במגע ישיר עם המים) או בתנור המיקרוגל:  מחממים ל- 30 שניות, מוציאים ומערבבים היטב, מחזירים לעוד 30 שניות, ממשיכים כך בפולסים קצרים עד שהשוקולד נוזלי לגמרי. מקציפים את החלבונים עם הסוכר למשך 6-8 דקות או עד שהם יציבים ומבריקים. מוסיפים שליש מכמות השוקולד לביצים המוקפצים ומערבבים היטב, יוצקים את שאר השוקולד ומקפלים בעדינות ושומרים במקרר למשך שלוש לפחות.

מרכיבים את המנה
אוחזים דסקית מרנג גדולה מלמטה ועם כפית מורחים עליה שיכבה דקה של ממרח נוגט ועליה כפית של מוס שוקולד. מניחים מעל המוס דסקית בינונית, שוב ממרח נוגט ומוס ומכסים בדסקית קטנה. עדיין עם כפית מצפים את כל ההיקף במוס (אבל לא מתחת לדסקית התחתונה), מקפיאים ל- 10 דקות לייצוב, מצפים בשוקולד מגורד ומחזירים למקפיא.
אם רוצים, אפשר לפני ההגשה לקשט באגוזי לוז מצופים בקרמל: ממיסים כוס סוכר עד שהוא נוזלי לגמרי ובעל צבע ענברי. מכבים את האש וכשהקרמל כבר לא נוזלי מדי טובלים בו אגוז לוז בעזרת קיסם עד שהוא מצופה ומרימים בעדנות עד שחוט הקרמל מתקרר ומתקשה.

אין תגובות: