~~ סלט קומפוזה עם טאבולה כרובית ואבוקדו מלופף~~


צילום: בועז לביא, סגנון: ענת לבל
אני מאמינה שכל אחד מרגיש שאחרי המצות,  המופלטות, והפגישה המחודשת עם הלחמים הגיע הזמן להרגיע קצת (-:
ירקות זה בריא, סלט זה בריא, אבל אני מודה....אם הם לא עשוי היטב...זה לא מושך אותי.
אני מעדיפה לאכול עגבניה שלמה כך, דוך, מאשר סלט מאפן.
אני אוהבת שיש בסלט עיניין (ולא כל סלט שמוסיפים לו פיצוחים למיניהם הוא מעניין!), אני צריכה תיבול טוב, עשבי תיבול בשפע, ומכל מני סוגים, בקיצור, אני קצת מפונקת בזה. 
בסלט הזה יש את כל מה שאני אוהבת, קודם כל הוא יפה ומעורר חשק! אין דבר כזה שאני שמה אותו במרכז השולחן ולא פותחים עיניים! שנית, הוא מאוד טעים, מלא בירקות, מלא בעשבים, מלא בתיבול (לא מתוק!!!! הצילני נא מסלטים מתוקים!!) בקיצור, אין כבר תירוצים. 


סלט קומפוזה עם טאבולה כרובית ואבוקדו  
פרווה, קל, זמן הכנה כ- 15 שעה
סלט קומפוזה (compose) הוא סלט המוגש כשחלקיו מונחים זה לצד זה (ולא מעורבבים). הכנת הסלט והגשתו צריכים לקחת בחשבון את שילוב הטעמים והמרקמים, כמובן, אבל גם הצורה והצבעים, כדי שתתקבל מנה שהיא ערבה לעיין.  הסלט מוגש בכלי מרכזי גדול ואז כל סועד לוקח ממנו  לצלחתו או בצלחות אישיות, לאירוח מדוגם במיוחד.
הסלט טעים מאוד, וגם אם לא תרצו להיכנס להרפתקת האבוקדו המלופף, תוכלו לחתוך אותו לקוביות וליהנות מסלט פריך טעים ורענן.

תבולה כרובית:
1/2 כרובית קטנה
1/2 צרור פטרולילה קצוצה דק
1 כוס עלי נענע קצוצים דק
1 מלפפון קלוף חתוך לקוביות קטנטנות
5 צנונית לא קלופות חתוכות לקוביות קטנות
1/4 לימון חתוך דק דק (עם הקליפה)
1/4 כוס שמן זית
מלח ופלפל שחור

בנוסף:
2 אבוקדו
200 גרם עגבניות אדומות או צהובות חתוכות לקוביות
לימון חתוך לרבעים
1 בצל סגול קצוץ
1 מלפפון חתוך לקוביות
חופן זיתים ירוקים

לתיבול:
מיץ מחצי לימון
2 כפות שמן זית
 מלח ופלפל שחור

מכינים את הטאבולה כרובית: מגרדים את הכרובית לפירורים דקים ושמים אותם בקערה. מוסיפים את שאר המצרכים ומערבבים.

מכינים את האבוקדו: מקלפים את האבוקדו בעזרת קולפן, חוצים אותם לשניים ומגלענים.
לוקחים מחצית אבוקדו, שמים אותו על משטח עבודה כשהחלק המעוגל כלפי מעלה. בעזרת סכין חדה פורסים את האבוקדו לפרוסות דקות מאוד לכל האורך. בעזרת כף היד משטיחים את הפרוסות לכל האורך באלכסון ומגלגלים אותן סביב עצמן. מתבלים במעט מלח ומיץ לימון.

מרכיבים את הצלחת: בצלחת גדולה מסדרים בצורה נאה את הטאבולה, האבוקדו הפרוס, ושאר הירקות. מתבלים ומגישים.

אין תגובות: