~~יצירות מתוקות: עוגת ינשוף שלב אחר שלב ~~

עוגת ינשוף

צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל

הנה עוד יצירה מתוקה...
עוגת טעימה שמכינים בקלות רבה הופכת להיות כוכב של ממש בזכות גברת ינשוף. טכניקת הציור על העוגה מאוד קלה ליישום, אני ממליצה מאוד להתנסות ללא חשש, הפעילות מהנה והתוצאה מרהיבה.
צירפתי קווי מתאר של ינשוף שציירתי, תוכלו להשתמש בו על ידי צילום בהגדלה עד לגודל של דף A4 או לצייר ינשוף משל עצמכם, או כל ציור אחר.



לפני שהתחלתי את מלאכת הזילוף צבעתי את הינשוף שהעל הדף במגוון שילובי צבעים ונתתי לילדים לבחור ביניהם. תוכלו גם אתם לשתף את הילדים בבחירת הצבעים, מצורפים לכתבה מגוון אפשרויות.
למדידת המצרכים של העוגה נשתמש בכוס פלסטיק חד פעמית של שתיה קרה.
עזרים:
קווי מתאר של ינשוף מודפס על דף A4
שקיות זילוף קטנות
כפית קטנה
מרית
תבנית חד פעמית מלבנית בגודל בינוני (20*25 )

לעוגה:
3 כוסות קמח
1.5 כוסות סוכר
1 שקית אבקת אפיה
1 שקית סוכר וניל
3/4 כוס מיץ תפוזים (אפשר קנוי)
3/4 כוס שמן
4 ביצים
לקישוט:
2 קופסאות (500 מ"ל) של שמנת מתוקה
2 כפות אבקת פודינג וניל
צבעי מאכל ג'לי תכלת, ורוד עדין, ורוד חזק
50 גרם צימקאו חתוך לקוביות

מכינים את העוגה: מצפים את התבנית בנייר אפיה, מדליקים את התנור ל- 180 מעלות.
מכניסים לקערה גדולה את הקמח, הסוכר, אבקת האפיה והסוכר וניל ומערבבים. מוסיפים את שאר המצרכים, מערבבים עד שאין גושים, יוצקים תבנית, מכניסים לתנור ואופים כ- 40 דקות או עד שהעוגה מזהיבה וקיסם המוכנס במרכז העוגה יוצא עם מעט פירורים דבוקים עליו. מצננים לגמרי. אם רוצים מחלצים את העוגה מהתבנית (לא חובה).
מצפים את העוגה:  מקציפים את השמנת עם אבקת הפודינג וניל עד למרקם של קצפת. לוקחים מחצית מהקצפת ובעזרת מרית מצפים בה את העוגה. כדי לקבל משטח חלק ואחיד מרטיבים מעט את המרית ועוברים על הקצפת בתנועות ארוכות. שומרים את המחצית השנייה של הקצפת במקרר.
מכינים את קווי המתאר: מעבירים את הצימקאו לשקית זילוף וממיסים אותו (אפשר 10 שניות בתנור המיקרוגל או בקערה עם מים רותחים). חותכים פתח קטן בשקית הזילוף. שמים את הדף עם קווי המתאר של הינשוף על משטל עבודה, ומזליפים עליו פס צימקאו על כל קווי המתאר. ממתינים שתי דקות לייבוש, מרימים את הדף ומניחים אותו על העוגה, כשקווי המתאר מונחים על הקצפת. מרימים את הדף: קווי המתאר נצמדו לציפוי של העוגה.
מכינים את הצבעים: מוציאים את הקצפת מהמקרר ומחלקים אותה ל- 3 קערות: בקערה קטנה מעבירים 1 כף קצפת, מוסיפים טיפה של צבע מאכל תכלת, מערבבים ומעבירים לשקית זילוף קטנה בעלת פתח דק. בקערה בינונית מעבירים מחצית מהקצפת הנוטרת, מוסיפים לה 2-3 טיפות צבע ורוד בהיר, מערבבים ומעבירים לשקית זילוף קטנה בעלת פתח בגודל 1/2 ס"מ, את שאר הקצפת מעבירים לקערה יחד עם  2-3 טיפות צבע ורוד חזק מערבבים ומעבירים לשקית זילוף קטנה בעלת פתח של 1/2 ס"מ.
צובעים את העוגה: מזליפים את הקצפות הצבעוניות בתור קווי המתאר של הינשוף, על פי הדוגמה הרצויה. ניתן להזליף בכמה אופנים, הקל ביותר או להזליף נקודות נקודות עד למילוי מלא של כל השטחים. עוד אפשר היא לזלף בזילוף דמוי נוצות: מתחילים מהחלק התחתון של הינשוף, מזליפים שורה של עיגולים עם שפיץ קטן, בעזרת גב של כפית קטנה ורטובה מועכים את השפיץ בתנועה כלפי מעלה, מזליפים שוב שורה, אבל הפעם מתחילים את הזילוף ממרכז השקעים שבעיגולים מהשורה התחתונה. ממשיכים באותו אופן עד שמגיעים למעלה.
אם רוצים אפשר להעביר את הקצפת שנשארה לשקית זילוף בעלת צנתר כוכב קטן ולהזליף מסגרת כוכבים סביב העוגה.



תגובה 1:

מוריה אמר/ה...

יצאה עוגה משגעת! תודה על המתכון הפשוט וההסבר המפורט🌸