~~ יצירות מתוקות: דומינו מתוק ופריך, לשחק ולאכול ~~

צילום: בואעז לביא, סגנון: ענת לבל



העוגיות נאפות בחום נמוך ולמשך זמן ארוך דבר המקנה להם טעם ייחודי ושומר על צבעם הבהיר. העוגיות טעימות באופן מיוחד, הבצק נמס בפה והציפוי שמעל נותן להם מעטפת פריכה מתוקה וטעימה. תכינו, תשחקו ותאכלו!


עזרים: שקיות זילוף קטנות, קערות קטנות, קיסמים
לבצק: (כ- 40 חלקי דומינו)
100 גרם (חצי כוס) סוכר
200 גרם חמאה רכה אך לא מומסת
300 גרם (2 כוסות + 2 כפות) קמח
1/2 כפית מלח
לצביעה (גלאסאג'):
1 חלבון ביצה
300 גרם (2 כוסות וחצי) אבקת סוכר
כפית חומץ
צבעי מאכל ג'לי, לפי בחירה
מכינים את הבצק: מכניסים את כל המצרכים לקערה של המעבד המזון ומפעילים עד שנוצר בצק, בערך 5 דקות. מכניסים את הבצק לשקית, משטיחים אותו לצורת פיתה עבה ושומרים במקרר למשך שעה (אפשר יותר).
חותכים לצורת דומינו: מוציאים את הבצק מהמקרר ומרדדים אותו בין שני דפי אפיה למלבן בעובי של חצי ס"מ, אם הבצק נוקשה מדי לרידוד משהים אותו לכ- 10 דקות על השיש לפני שמרדדים. מעבירים את הבצק המרודד, עם הנייר אפיה, על תבנית גדולה ובעזרת סרגל וסכין חותכים מלבנים באורך של 4 ס"מ ורוחב 3.5 ס"מ. מעבירים את התבנית למקפיא למשך שעה להקפאה מלאה.
אופים את החלקים: מחממים תנור ל 140 מעלות, מצפים תבנית תנור בנייר אפיה.
מוציאים את התבנית מהמקפיא, מפרידים את המלבנים ומסדרים אותם על הנייר אפיה שתבנית התנור משאירים מעט מרווחים  בין החלקים ואופים 45  דקות. מצננים לגמרי.
צובעים את החלקים: מכניסים את החלבון, אבקת הסוכר והחומץ לקערה בינונית ומערבבים במרץ בעזרת כף עד שמתקבלת תערובת חלקה ומבריקה (גלאסאג'). אם העיסה קשה מדי, מוסיפים עוד מעט חלבון
תוחמים:  מעבירים רבע מהגלאסאג' לשקית זילוף בעלת פתח קטן ומזליפים פס דק בהיקף של כל החלקים, לצורת מלבן סגור.
ממלאים: לוקחים מחצית  מהגלאסאג' הנותר, מוסיפים לו כפית מים, מערבבים היטב, לוקחים חצי כפית ממנו, יוצקים אותו לתוך המלבנים ובעזרת קיסם ממלאים היטב את פנים המלבן. 
משקטים: מחלקים את הגלאסאג' הנותר בין קעריות קטנות, מוסיפים לכל קערה טיפה או שתיים של צבע מאכל, מערבבים היטב ומעבירים אותם לשקיות זילוף קטנות בעלות פתח קטן, כל שקית צבע אחר. מזליפים נקודות וקווים, מייבשים חצי שעה.

2 תגובות:

חנהפ אמר/ה...

איזה יופי של רעיון, מקסים!

Unknown אמר/ה...

הכנו ויצא מעולה, כל כך יפה טעים ומשמח. תודה!