~~ יצירות מתוקות: בית בכפר ~~

צילום: בועז לביא, סגנון: ענת לבל


הבתים קטנים וקלים להרכבה ואחד או שני ילדים יחד יוכלו לבנות אותם במהירות. תוכלו להניח ולהדביק אותם על קרש מצופה בנייר כסף, על צלחת קרטון מוזהבת המשמשת להגיש עוגות, או תוכלו להכין משטח מרובע או עגול משאריות הבצק, שגם אותו תאפו, על תקן עוגייה גדולה, כמו גינה (זה מה שאנחנו עשינו).
הדגמנו בית בעל קווים פשוטים, אבל אחרי שתתנסו בו ותבינו את העיקרון, אני ממליצה להפליג ולבנות בתים או מבנים אחרים, פרי דמיונכם: קחו דף ועיפרון, תתכננו ותבנו להנאתכם. העוגיות יציבות מאוד ונוח לבנות איתם, יחד עם זאת הן טעימות מאוד, ונשמרות היטב מספר ימים מחוץ למקרר. 



עזרים:
ניירות משובץ (ממחברת חשבון למשל), מספריים, סרגל
4 קופסאות שימורים קטנות של טונה או עגבניות למשל
שקית זילוף עם פתח קטן
חלבי או פרווה / רמת קושי מורכבת


מצרכים לבצק עבור 2 בתים ועוד קצת למשטח (גינה)
120 גרם חמאה רכה אך לא מומסת (או מרגרינה לגירסת פרווה)
125 גרם (קצת יותר מחצי כוס) סוכר
2 ביצים
150 מ"ל (קצת פחות מחצי כוס) דבש
650 גרם (4 כוסות וחצי) קמח
1 כפית אבקת סודה לשתיה
1/2 כפית מלח
1 כפית גדושה קינמון


לדבק
1 חלבון של ביצה גדולה
300 גרם (2 כוסות וחצי) אבקת סוכר


בנוסף: סוכריות, קוקוס ירוק (מכניסים כוס קוקוס לצנצנת יחד עם מעט צבע ג'לי ירוק ומנערים היטב), פרחים (מבצק סוכר)


מכינים את השבלונות: לוקחים את הדפים המשובצים, מסרטטים עליהם את החלקים השונים של הבית לפי המידות הרשומות כאן, גוזרים אותם ורושמים בגב הדף את המידות.         
לקירות הצדדיים: 2 ריבועים בגודל של 8 ס"מ
לקיר חזית: ריבוע בגודל 8 ס"מ שעליו משולש שווה שוקיים באורך של 5 ס"מ.  על הריבוע מסמנים וגוזרים דלת בחלקו התחתון.
לקיר האחורי: ריבוע בגודל 8 ס"מ שעליו משולש שווה שוקיים באורך של 5 ס"מ. 
לגג: 2 מלבנים בגודל 10 * 13 ס"מ


מכינים את הבצק: מכניסים לקערת המעבד המזון את החמאה והסוכר ומקציפים עד לקבלת מרקם קרמי. מוסיפים את הדבש והביצים ומקציפים שוב עד שמתקבלת בלילה אחידה.
מערבבים בקערה אחרת  את הקמח, אבקת סודה לשתייה, המלח והקינמון, שופכים את הכל בקערה עם תערובת הביצים ומערבבים עם וו גיטרה עד שמתקבל בצק מוצק אך גמיש. אם יש צורך, אפשר להוסיף כף או שתיים של קמח. מחלקים את הבצק ל- 2 חלקים שווים, יוצרים מהם שני כדורים פחוסים (פיתות), עוטפים אותם בניילון ושומרם אותם במקרר למשך חצי שעה (אפשר גם יותר).


מרדדים את הבצק: מוציאים פיסת בצק אחת מהמקרר, אם הוא קשה מדי לרידוד, משהים אותו על השיש עד שהוא נוח יותר, בערך 10 דקות, מרדדים אותו בין שני ניירות אפיה למלבן בעובי רבע ס"מ ומעבירים לתבנית גדולה, עם הנייר התחתון. מניחים את השבלונות של הבית על הבצק, ובעזרת סכין טבולה במים חותכים את הבצק לפי היקף השבלונות בלי להוציא את החלקים. מקפיאים את הכל למשך 20 דקות.


אופים: מדליקים את התנור ל- 170 מעלות, מצפים תבנית אפיה גדולה בנייר אפיה.
מוציאים את התבנית עם הבצק מהמקפיא, מחלצים את חלקי הבית ומניחים אותם על תבנית האפייה. משאר הבצק שבתבנית  אפשר להכין משטח (גינה) או לקרוץ ממנו עוגיות, שמים גם אותם על תבנית האפיה ואופים למשך כ- 20 דקות או עד שהבצק מתחיל להשחים בצדדים.
מוציאים מהמקרר את החלק השני של הבצק ואופים באותו אופן.


מכינים את הדבק:  מכניסים את החומרים לקערה בינונית ומערבבים במרץ בעזרת כף. אם העיסה קשה מדי, מוסיפים עוד מעט חלבון. מעבירים את הדבק לשקית זילוף בעלת פתח קטן.


מרכיבים את הקירות: מזליפים פס נדיב של דבק בחלק התחתון של קיר צדדי אחד מדביקים אותו לגינה (או למשטח אחר), מחזיקים 3 דקות תומכים ומקבעים אותו בשני הצדדים בעזרת קופסאות שימורים.
לוקחים את הקיר האחורי, מזליפים פס נדיב של דבק בחלקו התחתון וגם בדופן הקיר שכבר מקובע, מדביקים אותם יחד בזווית של 90 מעלות. מחזיקים אותם יחד 3 דקות ומקבעים אותם בעזרת קופסאות שימורים.
לוקחים את הקיר הצדדי השני ומרכיבים אותו באותו אופן: פס דבק בחלקו התחתון, פס דבק בדופן, הצמדה לקיר האחורי, החזקה ותמיכה.
מרכיבים את קיר החזית באותו אופן, מחָזקים את כל המבנה על ידי הוספה של דבק בחיבורים, מבחוץ ומבפנים, לפי הצורך, ומקבעים את הכל היטב. נותנים למבנה להתייבש עם הקיבועים 5 דקות.


מרכיבים את הגג: מזליפים פס נדיב של דבק על הדפנות שפתח העליון ומניחים עליו גג אחד, מחזיקים אותו 3 דקות ותומכים בו עד עוד 3 דקות. מרכיבים באותו אופן את החלק השני של הגג. נותנים לבית להתייבש חצי שעה לפני שמתחילים את מלאכת הקישוט (אפשר גם להכין יום או יומיים לפני).


מקשטים: מזליפים דבק בצורה נאה על הגג והדפנו ואם רוצים מדביקים עליו סוכריות. מפזרים על המשטח קוקוס ירק ופרחים.

אין תגובות: