~~ טארט תפוחים קלאסי ~~

סגנון: ענת לבל, צילום: בועז לביא
טארט תפוחים קלאסי  
פרווה / דורש קצת סבלנות

בצק נמס בפה, מחית תפוחים ביתית בניחוח וניל (או קינמון, לפי מה שמעדיפים) ומעליהם פרוסות תפוחים דקיקות. זהו מאפה טעים ביותר,  ואני ממליצה עליו מאוד.

תבנית 24 ס"מ
בצק
250 גרם קמח לבן רגיל
30 גרם סוכר
קורט מלח
125 גרם מרגרינה קרה חתוכה לקוביות (או חמאה גרסה חלבית)
1 חלמון ביצה

למחית
600 גרם תפוחי עץ ירוקים קלופים
¼ כוס מים
מיץ מלימון
50 גרם סוכר
½ כפית קינמון או תוכן ממקל וניל
לעיטור:
5 תפוחי עץ ירוקים
מיץ מלימון
2 כפות סוכר

לזיגוג:
2 כפות ריבת משמשים או דבש מדוללת במעט מים רותחים

מכינים את המחית: חותכים את התפוחים לקוביות בינוניות ושמים אותם בסיר יחד עם המים, הסוכר, הקינמון או גרגירי הווניל ומבשלים על אש קטן, מכוסה, 10 דקות. מסירים את המכסה ומבשלים תוך כדי ערבוב, על אש בינונית, עד  שהתפוחים "נמסו", המחית סמיכה ואין יותר נוזלים. מוסיפים את מיץ הלימון, וממשיכים לבשל תוך כדי ערבוב עוד 2 דקות. מצננים לגמרי.

מכינים את הבצק: שמים את הקמח בקערה יחד עם המלח והסוכר ומערבבים. מוסיפים את קוביות המרגרינה (או החמאה) ומפוררים אותן בתוך הקמח בעזרת קצות האצבעות (או בלהב של מעבד מזון). כשהתערובת פירורית מוסיפים את החלמון ומערבבים אותו בתערובת. אוספים את הכל לבצק, אם הבצק מרגיש יבש מדי מוסיפים כף מים קרים. אם עובדים עם מעבד מזון, מפעילים אותו עד שהכל מתגבש לכדור בצק. אם עובדים ידנית, מעבירים את הבצק למשטח עבודה ומעבדים אותו מעט (3-4 עיבודים)  עד שהמרגרינה (או החמאה) מעורבבת היטב עם שאר המרכיבים. אוספים לכדור.
מרדדים: מרדדים את הבצק על משטח מקומח או על נייר אפיה ומצפים בו תבנית מתפרקת. במקום לרדד, אפשר גם להצמיד אותו על התבנית, פיסה אחר פיסה, כשמתחילים מהשוליים. מחוררים את הבצק. בשלב הזה אפשר לשמור במקרר יממה או להקפיא.
מצפים ואופים: יוצקים את המחית על הבצק ומחליקים אותו כדי שיכסה אותו בשכבה אחידה וחלקה. פורסים את התפוחים לפרוסות דקות מאוד (אפשר להיעזר במנדולינה), חותכים כל פרוסה לחצי פרוסה, מסלקים את הליבה, ויוצקים עליהן מיץ לימון. מסדרים את חצאי הפרוסות על הקומפוט, בצפיפות, החל מהמעגל החיצוני, מפזרים עליהן את הסוכר ואופים למשך כ- 40 דקות על 180 מעלות, או עד שהבצק זהוב היטב. כשהמאפה כבר לא חם, מברישים אותו במעט ריבה או דבש. שומרים במקרר עד שלושה ימים.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

מרילין שלום,
האם אפשר לגרד תפוחים מעל? או לשים קצפת?
תודה