~~ עוגת קרם קוקוס ורימונים על סבלה ברטון ~~

צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל


כשעוד גרנו בצרפת נהגנו להגיע לישראל בחופש הגדול, לסבתי מזל ז"ל, בבית הקטן שלה המוקף בגינה.
היו שם תרנגולות ואפרוחים, המון שיחים ריחניים כמו הדסים, ורדים, ריחן, גרניום ושיבה, היו גם ירקות מכל הסוגים (תירס, במיה, עגבניות, בצל, גמבות ומה לא) וגם עצי פרי לרוב. תפוזים, לימונים, אתרוגים, תאנים, שסק ורימונים שבהם טיפלה במסירות נפש, שומרת על פירותיהם מכל משמר עד לשלב הקטיף. היא הייתה עוטפת אותם בשקיות חומות, אחד אחד, כל אחד לפי גודלו, מציבה לידם דחליל מעשי ידיה, ובכלל, ברגע שהיא הייתה מבחינה באורח לא רצוי הנכנס לגינתה, עורב או חתול, היא הייתה יוצאת מהבית ומוכיחה אותם בצורה נמרצת.
את הרימונים לא זכיתי אז לראות, אך בהגיענו לצרפת, על שולחן המטבח הקריר שבפריז הוא היה מתגלה בכל תפארתו.
אמי הייתה פותחת את השקית שהכינה סבתי, והיינו מוציאים ממנה שלל רב: תערובות של תבלינים מעשי ידיה, שרשרות של דבלים ושל פלפלים חריפים מיובשים, גרגירי תירס יבשים ורימונים מלכותיים. 
הרימונים האלו, שהיינו אוכלים בראש השנה, סימלו עבורי יותר מכל את ישראל, את החופש הגדול ואת סבתי האהובה, ועד היום המראה המהמם שלהם, מראה של אבני חן בוהקים, מהפנטים אותי ומעלים בי געגועים לתקופה אחרת.
עוגת קרם קוקוס ורימונים על סבלה ברטון  
טעים, מושלם, מעדן, פששש, YYY

חלבי או פרווה / דרגת קושי מעט מורכב / זמן הכנה הבצק: 10 דקות, זמן אפיה: 20 דקות.
לבצק:
4 חלמונים
150 גרם סוכר
150 גרם חמאה רכה אך לא מומסת
200 גרם קמח
1 כפית אבקת אפיה
גרודה משני לימונים
1/4 כפית מלח
לקרם קוקוס
400 מ"ל נוזל קוקוס
1 זרעים מתרמיל וניל או כפית תמצית וניל
250 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה (אפשר פרווה)
100 גרם סוכר
4 חלמונים
50 גרם קורנפלור
8 גרם ג'לטין מושרים מ- 1/4 כוס מים קרים למשך 10 דקות
לציפוי:
1 כוס גרגירי רימון
1 כוס מיץ רימונים
3 שקיקי סוכר וניל
גרודה מלימון
1 כף שטוחה של קורנפלור מעורבב עם 1/4 כוס מים קרים
לעיטור:
שבבי קוקוס, עלי נענע
מכינים את הבצק: מדליקים תנור ל- 180 מעלות. מכניסים את החלמונים והסוכר לקערה של מעבד מזון ומקציפים היטב למשך 5 דקות עד שהתערובת לבנה תפוחה וקרמית. מחליפים לוו גיטרה, מוסיפים את החמאה (או המרגרינה), הקמח, המלח, גרדת הלימון ואבקת האפיה ומעבדים על מהירות נמוכה עד שמתקבל בצק רך ואחיד, בערך דקה. מעבירים את הבצק לשקית זילוף, חותכים פתח בגודל 1 ס"מ ומזליפים מהבצק על התבנית במעגלים, לעובי של 1 ס"מ.  אופים למשך 20 דקות בערך או עד שהבצק זהוב. מצננים לגמרי.
מכינים את הקרם קוקוס: מכניסים לקערה בינונית את הסוכר, החלמונים והקורנפלור ומערבבים אותם היטב עד שמתקבל קרם אחיד. במקביל מחממים את הנוזל קוקוס, השמנת והווניל עד לרתיחה. יוצקים מעט מהנוזל החם (חצי מצקת) לקערת החלמונים ומערבבים היטב, מוסיפים עוד קצת ומערבבים שוב, מעבירים את תכולת הקערה לסיר, ומערבבים היטב עד שהנוזל מסמיך מאוד למרקם דמוי מיונז, מכבים את האש, יוצקים לסיר את הג'לטין המושרה, מערבבים היטב ומעבירים את הקרם לשקית זילוף. מקררים היטב. כשהקרם קר, חותכים את השקית לפתח בגודל 1 ס"מ ומזליפים אותו על הבצק במעגלים. שומרים במקרר עד לקירור מלא.
מכינים ציפוי: מכניסים לסיר קטן את כל המרכיבים, מביאים לרתיחה תוך כדי לערבוב עד שהתערובת מסמכיה מאוד ומכבים.  כשהציפוי כבר לא חם ממש (נעים למגע יד) יוצקים אותו על הקרם קוקוס ומצננים במקרר עד לקירור מלא.
מחלצים מהתבנית ומקשטים בשבבי וקוקוס, נענע ועוד גרגירי רימון, אם רוצים.

אין תגובות: