~~ עראייס ממכר ~~


עראייס:
סכנון: ענת לבל, צילום: בועז לביא

חושבים כבר על סוכות? על מנגל בטבע? בבקשה. גזור ושמור 
כ- 10 מנות
דמיינו פיתה קלויה, פריכה ובניחוח מעושן, שבתוכה בשר טחון עסיסי ומתובל היטב. כזה הוא העראייס, מתכון מזרחי ישן נושן, הסבתות המרוקאיות מכינים אותו בטוסטר לחיץ הביתי, במטבח הלבנוני הוא נחשב לאוכל רחוב, והיום הוא קיבל עדנה והוא מוגש בכל המקומות המבינים בדבר.
500 גרם בשר בקר טחון, עדיף המשלב כמות יפה של שומן, ואפילו שומן כבש.
1 בצל קצוץ דק דק
צרור פטרוזיליה קצוץ
1 עגבניה קצוצה דק
1 כף הריסה (מתוקה או חריפה, לפי טעמכם)
מלח ופלפל שחור
1 כף צנוברים (אפשרות)
בנוסף:
10 חצאי פיתות
1 כוס טחינה גולמית
2 שיני שום קצוצות
מיץ מחצי לימון
מלח גס ופלפל שחור גורס
חצי כוס שמן + מברשת.

הכנה בבית:  מערבבים את כל חומרים העראייס לדי תערובת אחידה. לוקחים את חצאי הפיתות וממלאים כל אחת מהן ב- 2 כפות מהתערובת. מסדרים את כל הפיתות הממולאות, אחת ליד השנייה, בקופסא שנסגרת היטב, עוטפים את הקופסה בניילון נצמד ושומרים במקרר עד 6 שעות. מערבבים את הטחינה הגולמית עם כוס מים, השום הקצוץ ומיץ הלימון. מתבלים במלח ופלפל שחור ומעבירים לקופסא שנסגרת היטב.
אריזה, לפני שיוצאים מהבית: מכניסים לצידנית או לשקית איזותרמית את הקופסא עם הפיתות הממולאות, מונחת ישירות על קרחון.  מוסיפים את קופסת הטחינה, צנצנת עם שמן, מברשת, ושקית עם מלח גס ופלפל גרוס.
בשטח: שמים את חצאי הפיתות על הגריל, מברישים אותן בשמן וצולים אותן בכל כיוון (כולל הצד הפתוח) עד שהם צרובים היטב, בוזקים עליהם מלח וגס ופלפל שחור גרוס.

המלצת הגשה: מגישים את הפיתות הממולאות לצד טחינה ואם רוצים, עגבניות שרופות (חצאי עגבניות על הגריל) . עוד אפשרות היא להכניס חלק מתערובת הבשר לפלפלים קטנים, או לפלפל ארוך מתוק (פלפל שושקה), השילוב בין הפלפל הקלוי על האש לבין הבשר והתחינה הוא לגמרי מוצלח.

אין תגובות: