~~ מאפה שמרים עם תפוחים וכדורי מרציפן ~~

מרילין איילון

מי שמכיר אותי יודע כמה שאני אוהבת עוגות שמרים. כן, טוב, ברור שטעים לי לאכול אותן, אבל יותר מכל אני אוהבת להכין אותן. ההתעסקות בשמרים, הלישה, הרידוד, המחשבה על המרכיבים שלה, הצפיה בשלבי ההתפחה, הריח של האפיה וכמובן, שלב ההגשה לבני ביתי.

הפעם רציתי עוגה עשירה במיוחד, עם המון חמאה, המון שקדים, המון תפוחים בקיצור המון טעם ומרקם סוף הדרך. בעוגה שילבתי מרציפן שעיצבתי לכדורונים וכפי שאתם יכולים לראות אצלי המרציפן ירוק - מדובר במרציפן מעשה בית שצבעתי בירוק כי על הדרך גם הכנתי מרציפן בצורת תפוחי עץ, אבל כמובן שאפשר להשתמש במרציפן קנוי ולהשאיר אותו בצבעו הטבעי, ואפשר גם לקנות מרציפן ולצבוע אותו.

מרילין איילון



מצרכים לבצק (עוגה בגודל 26 ס"מ)
 
250 גרם קמח
3 כפות סוכר
1/2 כפית מלח
1 כף שטוחה שמרים יבשים
3 ביצים
3 כפות רום (או ברנדי)
150 גרם חמאה רכה
 
למילוי
5 תפוחים ירוקים חמוצים קלופים חתוכים לקוביות בגודל 2*2
3 כפות סוכר
50 גרם חמאה
1 כפית קינמון
100 גרם מרציפן מעוצב לכדורים קטנים
 
לסירופ: 1/2 כוס מים מבושל עם 1/3 כוס סוכר ו- 2 טיפות תמצית שקדים
מרילין איילון
 


 
 
 
מכינים את הבצק: מכניסים לקערת המערבל את הקמח, הסוכר, המלח והשמרים ומערבבים עד לפיזור אחיד של כל המרכיבים. מוסיפים את הביצים והרום (או הברנדי) ולשים 10 דקות במהירות איטית.  ממשיכים ללוש ומוסיפים תוך כדי את החמאה, כפית אחר כפית, בהפרש של דקה בין כל הוספה ומכבים.
מכסים את הבצק בניילון ונותנים לבצק לשהות במקרר בין 12 ל- 24 שעות.

מכינים את התפוחים: ממיסים את החמאה בסיר רחב, מוסיפים את התפוחים ואת הסוכר ומקפיצים אותם 10 דקות עד שהתפוחים ספגו היטב את הסוכר והחמאה. מכבים. חשוב לשמור על שלימות התפוחים ולא למעוך אותן למחית. מקררים.

 
מעצבי ואופים: מוציאים את הבצק מהמקרר. מרדדים את הבצק על נייר אפיה מעט מקומח, לגודל של תבנית בינונית רגילה בערך. מפזרים על כל השטח את התפוחים ואת כדורי המרציפן ומגלגלים את הבצק לגלילה ארוכה. מכניסים את הגלילה למקפיא ל- 20 דקות.
מוציאים את הבצק מהמקפיא, חותכים אותו למקטעים של 3 ס"מ בערך ומסדרים אותם בצפיפות על תבנית אפיה מרופדת בניר אפיה, כשהצד המגולגל גלוי.
מתפיחים את הבצק כשעתיים או עד שהוא הכפיל את נפחו ואופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 עד שהוא אפוי וזהוב, בערך 35 דקות.
מרטיבים את העוגה בכל כמות הסירופ.
מרילין איילון

 
 

תגובה 1:

יוני אמר/ה...

צריך שיהיו כלי בישול הגשה ואירוח שיתאימו לאוטנטיוטת של המנות