~~ לכבוד ראש השנה: מתכונים עם דלעת + הצעת הגשה ~

יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו שֶׁיִּקָרַע רֹעַ גְּזַר
דיננו, וְיִקָרְאּוּ לפניך זכויותינו
 
בסדר הברכות של הראש השנה נוהגים לאכול דלעת, קיבצתי כאן מספר מתכונים שהם בני בית: אני מכינה אותם כמעט כל שנה, ברגע שאני מגישה אותם כולם נאנחים מהנא וגעגוע.
 
 
הראשון הוא שושנה דלעת נימוחה: שילוב של בצק פריך מאוד עם מלית נמסה בפה וטעם מעט אקזוטי בזכות התיבול המיוחד. על אותו רעיון, רק בצורה שונה יש את הסיגארים המוצלחים שאני יודעת שהם מופיעים בחלק גדול משולחנותכם כבר שנים רבות, וכל שנה אני מקבלת עליהם מכתבי תודה.  יש פאי דלעת שאני מאוד אוהבת, לפעמים אני מכינה אותו בתבנית עגולה ולפעמים מרובעת, אחר כך פורסת לפרוסות קטנות, גם טעים וגם יפה. מנה מיוחדת ואלגנטית הם כפתורי הדלעת ברוטב דלעת וחלב קוקוס, מנה סופר טעימה!
בעניין דלעת למנה העיקרית אני ממליצה על שתי מנות: דלורית ממולאת עם שמן זית ותימין ודלעת ערמונים ממולאת בשר ופטריות.
 
השנה כמו בשנה שבשנתיים האחרונות יוגשו הסימנים בצורה אישית: כל סועד מקבל מגש עם הסימנים אליו. להלן המגש של שנה שעברה: מזהים שם שושני דלעת, מרק עם קרפלך סלק, לביבות כרישה עם שומשום וקצח ולוביה על טחינה.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
~~ דלעת ערמונים ממולאת בשר פטריות וצנוברים ~~


 

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

תאווה לעיניים כל המתכונים האלו!
כ"כ הרבה דברים נהדרים!