~~ פסח בדרך: להסתכל על החמץ בעיניים!~~

בהמשך למה שכתבתי כאן (~~ פסח בדרך, אז איך מתחילים? ~~ ), אחד הדברים שחשוב לי לעסוק בכל מה שחמץ ממש. ולכן הנה המשימות שעומדות על הפרק ככול האפשר (זאת אומרת עכשיו, אם לא אתמול).





) ניקיון המקפיא הגדול: המקפיא על כל מגירותיו נקיות ומוכשרות, פתק מודבק עליהם "כשר לפסח". זה אומר שבמצב זה אני יכולה כבר לרכוש מוצרים כשרים לפסח ולשים אותם ישר בתוך המקפיא. זה נכון לגבי דגים, בשרים, עופות ושאר דברים שנהוג לשמור אותם שם (אני שומרת גם קמח מצה ותבלינים במקפיא מפאת אורחים לא קרואים)
 
2) הוצאת החמץ מארונות: כהרגלי משנים קודמות כבר מ למחרת הפורים אני מוציאה מהארונות, ומהמזווה את כל דברי המאכל החמץ, עושה רשימה, ומכניסה אותם בארגז העומד בצד המטבח. כשאני באה להכין ארוחה אני מתבססת על המצרכים הנמצאים בארגז ועושה V ברשימה שלי. ברור לכולם בשבוע האחרון אכלנו גם קנלוני, גם לזניה, גם פתיתים,אל דאגה, יש עוד הרבה. במגרות הפנויות והנקיות אני יכולה להכניס מוצרים שהם כשרים לפסח.
 
3) לעשות רשימת חמץ מהמקפיא: במקפיא הקטן עדיין יש שפע חמץ כגון בצק פילו, בצק עלים, קדאיף, עוגות שלמות קפואות, חלות, לחמים ועוד. גם כאן נערכה רשימה כדי לבסס את הבישולים בהתאם למוצרים אלו.
 
4) הכרזה על שביתה: בין פורים לפסח זה לא הזמן לאפות ולכן אחת המשימות שלי היא לנקות את הנפה ואת המיקסר. נשאר לי עוד מעט קמח, זה ילך כניראה לפנקייק. מעתה נוכל מהחלות והלחמניות הקפואות שהכנתי מבעוד מועד וכשאלו יגמרו נקנה




בימים הקרובים, ועד לערב חג בע"ה אשתדל לשלוח רשומות בתדירות יומית, חלקן עם מתכונים חדשים כשרים לפסח, חלקים עם מתכונים ישנים, אך אי אפשר בלעדיה בפסח.

משימות נעימות!

זכרו

ניקיון פסח זו הזדמנות נהדרת לחזק את חגורת הכתפיים של הילדים. תנו להם לעבוד.
ניקיון פסח זו הזדמנות נהדרת להזכיר לנו ולבני הבית כמה שחומרי ניקוי הם מסוכנים ועל כן יש לנהוג במשנה זהירות
ניקיון פסח זו הזדמנות נהדרת לגמול ילדים מטיטולים (איחלו לי בהצלחה פליז)
ניקיון פסח עושים בנעליים נוחות (עדיף נעלי ספורט), ואם אפשר, בישיבה! (מיון בגדים למשל).
תנו לילדים להכין שלטים ופתקים קטנים "כשר לפסח" ולקשט אתם. אצלי מאוד אוהבים!

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

רשומה כל יום-איזה כיף!!!!
ובהצלחה בפרידה מהטיטולים...

Unknown אמר/ה...

בהצלחה בגמילה ...
בת בן? כבר המון זמן שאנחנו לא בקשר
שמחה לחזור לטייל אצלך ותמיד בעונג רב
נשיקות מרילין יקרה
אקפוץ לבקר להתרענן במתכונים וסתם לבקר אותך

שבוע נפלא
שלך בחיבה שונטל