~~ לזניה בשר בניחוח קוקוס מרווה ~~

צילום: תומר בורמד, סגנון: ענת לבל
 
 
לזניה זו נולדה משיחה שניהלתי עם חברתי רתם (בלי וו), מסוג השיחות המיוחדות שאני מנהלת עם קוראי הבלוג: החלפת מתכונים, רשמים וחוויות. זו הקרן שאני מקבלת על ניהול הבלוג.
השיחה סבבה סביב שיח המרווה, הניחוח המשכר שלה, הזיכרונות שהיא מעוררת והשילוב במטבחים שלנו. רתם הזכירה לזניה מיוחדת שהיא הכינה שמשלבת גם מרווה וגם חלב קוקוס, ואני נזכרתי במתכון מיוחד שלמדתי להכין בסדנת בישול איטלקי שהשתתפתי בה ב"דן גורמה" ועשיתי סינטזה. יצאה לזניה פשוט מעלפת, עם טעם לא שיגרתי שמי שטועם חייב לבדוק ולטעום עוד.
בשרי / דרגת קושי בינונית /  חומרים זמינים / זמן הכנה 40 דקות, זמן אפיה 40 דקות.
תבנית בגודל של 25*35 בערך (עדיף מזכוכית, לא חובה)
 
 מצרכים לשכבת הבשר:
2 כפות שן זית
1 בצל קצוץ
1 גזר קצוץ
1 גבעול סלרי קצוץ
200 גרם נקניק סלמי תה (או נקניק אחר בטעם מעושן) חתוך לקוביות קטנות
500 גרם בשר בקר טחון
2 כפות רסק עגבניות
1/2 כוס יין לבן יבש
1 כוס מרק עוף (אפשר מאבקה)
מלח ופלפל שחור גרוס
מצרכים לרוטב העגבניות מרווה
1 כף שמן זית
2 שיני שום
1 קופסה של עגבניות מרוסקות (800 גרם)
2 כפות רסק עגבניות
8 עלי מרווה קצוצים
מלח ופלפל שחור גרוס
מצרכים לרטוב קוקוס
50 גרם מרגרינה
4 כפות קמח
1 פחית חלב קוקוס (400 מ"ל)
מלח ופלפל שחור גרוס
בנוסף:
 
קופסה של עלי לזניה (500 גרם)

צילום: תומר בורמד, סגנון ענת לבל


מכינים את הבשר: מחממים במחבת את השמן זית, מטגנים בו את הבצל 5 דקות על אש גבוה. מוסיפים את הגזר, מטגנים עוד 2 דקות, מוסיפים  את הסלרי והסלמי ומטגנים עוד 5 דקות, מוסיפים את הבשר, מטגנים ומערבבים עד שהבשר מפורר היטב. מוסיפים את הרסק, מערבבים תוך כדי ערבוב 2 דקות, יוצקים את היין ומבשלים אותו עד שהוא מאודה לגמרי. יוצקים את המרק, ממליחים ומפלפלים, מכסים ומבשלים עוד 20 דקות. מכבים ושומרים בצד.
מכינים את הרוטב עגבניות מרווה: מחממים שמן בסיר בינוני ומטגנים בו את השום עם המרווה עד שהוא מתרכך מעט. מוסיפים את העגבניות המרוסקות, הרסק, וכוס מים ומבשלים על אש גבוה, בלי כיסוי 15 דקות. מכבים ושומרים.
מכינים את שכבת הקרם קוקוס:  ממיסים את המרגרינה בסיר בינוני, כשהיא נוזלית לגמרי מוסיפים  את הקמח ומערבבים היטב עד שכל הקמח נספג. יוצקים את החלב קוקוס ומערבים בהתמדה בעזרת מטרפה. ממליחים, מפלפלים וממשיכים לשל עד לקבלת מרקם של יוגורט סמיך. מכבים ושומרים.
מרכיבים את הלזניה: מחממים תנור לחום של 180 מעלות. יוצקים לתבנית מעט רוטב בצורה אחידה, ומסדרים עליו את עלי הלזניה בשכבה אחת. יוצקים עוד מעט רוטב על העלים ומסדרים מעל מחצית מכמות הבשר. יוצקים מעל הבשר עוד מעט רוטב ועוד שיכבה של לזניה. יוצקים מעל עוד מעט רוטב עגבניות, את המחצית השנייה של הבשר, מעל את יתרת הרוטב ולסיום את כל הקרם קוקוס.  אופים כ- 50 דקות או עד שפני הקרם קוקוס מזהיב.
 
 

 
 רוצים להגיב? לשאול שאלות
צרו קשר
 
אז סיפרתי על קשר מיוחד שיש לי עם קוראי הבלוג - אלו הלימונים שיהונתן הכין לפי המתכון כאן. יהונתן עוד הכין לא מעט דרבים מהבלוג וגם שלח לי תמונות, אבל אשים את התמונות לאט לאט, שלא תעשו לו עין! טפו טפו תמונות מהממות.
(-:
 
 
צילום: דן לב, סגנון דלית רוסו

השבוע במגזין טעימות של עיתון המשפחה פרסמתי מדריך למקרון פריזאי. מקרון שלא צריך בשבילו מד חום. פירטתי לפרטי פרטים, על כל האביזרים, כל המצרכים וכיצד לעבוד בצורה נכונה. בע"ה אם יהיה ביקוש אפרסם אותו גם בבלוג. 
המשך שבוע טוב, מרילין
 
 

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

נשמע מצוין!
חני המתהוללת

Unknown אמר/ה...

נשמע מצוין!
חני

Noa's Ark אמר/ה...

ברור שיש ביקוש למקרון, נראה מעולה!