~~ סלמון ברוטב יין, דובדבנים ותימין ~~

Saumon sauce au vin blanc cerise et thym
 
 
את הסלמון הכנתי עבור הפקה מסחרית (סירים) שפורסמה במגזין טעימות (עיתון משפחה) והוא אחד הטעימים שיצא לי להכין / לאכול לאחרונה. הדג נשאר עסיסי ורך, לרוטב ניחוח נפלא של יין ודובדבנים: מנה מוצלחת במיוחד
 
 
 מצרכים – עבור 6 מנות

6 פרוסות דג סלמון
מלח ופלפל שחוררבע כוס שמן זית
 
הרוטב:
1 שן שום חצויה
2 כוסות מיץ דובדבנים מצנצנת של דובדבנים חמוצים ללא חרצנים
חצי כוס דובדבנים מאותה צנצנת
חצי כוס יין לבן יבש
גרד של לימון שלם
כפית דבש
3 גבעולי תימין
כפית קורנפלור מעורבבת ב- 2 כפות מים
מלח ופלפל שחור
 
 
ממליחים ומפלפלים את הדגים. מחממים את השמן במחבת, מסדרים מעל את הדגים כשהעור כלפי מטה, מטגנים על אש בינונית 5 דקות ומוצאים אותם למגש בעדינות.
באותה מחבת מכניסים את כל מצרכי הרוטב ומבשלים על אש בינונית עד שהנוזלים מצטמצמים בחצי  (נשאר בערך כוס רוטב)  - כרבע שעה, מערבבים מדי פעם.
מחזירים את הדג למחבת, הפעם העור כלפי מעלה ומבשלים על אש בינונית עוד 3 דקות. מוציאים את הדגים לצלחת הגשה, יוצקים מעט רוטב סביב ומקשטים בתימין טרי ודובדבנים.
במחשב של דניאל לילה. מתכון הפסטה המשגעת בהמשך בע"ה
 

 
Saumon sauce au vin blanc cerise et thym
Saler et poivre 6 tranches de saumons.
Chauffer une poele avec 1/4 de verre d'huile d'olive et frire le saumon cote peau pdt 5 minutes. Retirer le saumon du feu et reserver.
Verser dans la meme peole: 1 ail fendu en 2, 2 verres de jus de cerise en pot, 1/2 verre de vin blanc, l'epluchure d'un citron, 1 cac de miel, 3 tige de thym, 1 cac de farine de maise diluee dans 2 cas d'eau, sel et poivre et cuir jusque diminution de moitiee (environs 15 minutes)
Rajouter les saumons cotee chaire cette fois, et cuir 3 minutes.
server le saumon avec le sauce par dessus.
 
 
 
 



3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יואו נראה טעים. תודה מרילין. ינוסה בקרוב. ושאלה. זה לא מתייבש על הפלטה? רצוי להכין הכי קרוב לכניסת השבת?אני רוצה להכין למשפחה של בעלי והם שומרי שבת.

The Cookie Fairy אמר/ה...

מקסים!
חייבת לומר לך שאני אפילו לא מכירה אותך באופן אישי, אבל כל כך גאה בך על ההישגים שלך! בהחלט מגיעה לך עם כל הכישרון הזה במטבח, חיבוק גדול

Yosef @ This American Bite אמר/ה...

Interesting flavors to use together. I am going to have to make this one. My most recent fish dish was a dukkah crusted salmon that was simple divine.