~~ פאי תפוחים קלאסי ~~

tarte aux pommes  classique
 
 
את הפאי הזה אני מכירה עוד מילדותי: זכינו שממש מעבר לכביש, מול החלון של המטבח של אמא, ניצבה "פטיסירי" מהטובות באיזור, ובאמת, הפאי תפוחים שלהם היה אחד המאפים האהובים עלי. בגירסה המקורית ממש הבסיס עשוי שאריות של בצק עלים מרודדות יחד, וזאת כדי למנוע מהבצק להתרומם יותר מדי. אני אוהבת את הגירסה הזו מאוד, אבל במתכון הזה נתתי את האופציה של הבצק הפריך, כפי שהכנתי אותה לאחרונה (מעולה גם היא, וגם נשמרת לאורך יותר זמן טרייה - ברמה העקרונית).
~
אז מה יש לנו? למטה בצק פריך מתוק שמכינים אותו בלי מיקסר. מעל זה קומפוט תפוחים מבוסם בריבת תותים - ניחוח משגע שאין הרבה שמזהים את מקורו רק שואלים אותי מה יש שם בפנים?! ומעל הכל, פרוסות יפות של תפוחים סביב סביב. אפשר לומר ש 90% מההצלחה של הפאי נמצאים בסבלנות שיש לסדר יפה את התפוחים, השאר זה באמת שטויות.
 
 
 
 
בצק פריך מתוק
250 גרם קמח
100 גרם חמאה רכה מאוד אך לא מומסת (אפשר גם מרגרינה)
100 גרם אבקת סוכר
קורט מלח
1 ביצה
כפית תמצית וניל
 
קומפוט תפוחים
5 תפוחי עץ קלופים - הסוג הירוק חמוץ עדיף
רבע כוס מים
כף ריבת תות שדה
 
לתפוחים
3 תפוחי עץ
1 שקית סוכר וניל 
2 כפות ריבת משמש נוזלית (מחממים במיקרו)
 
 
מכינים את הבצק:
מעבדים בכף עץ את החמאה עם אבקת הסוכר עד למרקם הומוגני
מוסיפים את הביצה ותמצית הוניל וממשיכים לעבד עד שהם נטמעים היטב
מוסיפים את הקמח והמלח ומערבבים למרקם אחיד עם הכף ומסיים עם הידיים כדי לאסוף את הכל לכדור.
אפשר לרדד את הבצק על משטח מקומח ואז לרפד בו תבנית אפיה מתפרקת ואפשר לקחת חלקים חלקים ולרפד בהם את התבנית בעזרת האצבעות. שומרים במקפיא לפחות שעה.
 
מכינים את הקומפוט:
 חותכים את התפוחים לקוביות בגודל קובית משחק ושמים אותם בסיר בינוני. מבשלים על אש קטנים בכיסוי חלקי עם רבע כוס מים עד שהתפוחים רכים מאוד ואין יותר נוזלים בסיר. מוסיפים את הריבה, מערבבים וממשיכים לבשל עוד 5 דקות על אש קטנים. מכבים ומצננים לטמפרטורת החדר.
 
מרכיבים את הטארט:
מדליקים את התנור לחום בינוני של 180 מעלות
מוציאים את התבנית עם הבצק מהמקפיא , יוצקים את הקומפוט מעל ומיישרים.
מקלפים וחותכים את התפוחים לחצאי פרוסות ומסדרים אותן סביב סביב, מתחילים מהמעגל החיצוני. מפזרים סוכר וניל מעל הכל ואופים כ- 40 דקות או עד שפני התפוחים זהובים. מוציאים ומברישים בריבת משמש חמה.
 
 
 tarte aux pommes classique
la pate: melanger 100 g de beurre mou a 100 gr de sucre glace avec une spatule en bois. rajouter 1 oeuf et 1 cac d'essence de vanilla et travailler jusque homogene. Rajouter 250 gr de farine et un peu de sel, travailler un peu a la spatula et former une boule avec les mains. Etaler sur un moule a tarte et congeler pour 1 heure au moins.
 
la compote de pommes: Cuire a petit feu 5 pommes vertes epluchees et coupee en petits cube avec 1/4 de verre d'eau jusque ce que les pommes soient fondantes et qu'il ne reste plus d'eau. Rajouter 1 cas de confiture de fraise, melanger et cuire encore 5 minutes. refroidire.
 
Allumer un four a 180 degres, etaler la compote sur la pate a tarte, eplucher et couper en demis rondelles 3 pommes vertes et arranger les joliement en commencant par le rond exterieur. Soupoudrer d' un sachet de sucre vanilla et enfourner pour 40 minutes ou jusque jolie coloration.Badigeoner avec de la confiture d'abricot rechaufee.
 
 



3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הי. האם ניתן להקפיא את העוגה הזו? אם כן, להפשיר במקרר? תודה רבה

מרילין איילון אמר/ה...

כן, להפשיר במקרר.

אנונימי אמר/ה...

נראה מעולה אני מנסה מחר