~~ קדירת בשר ביין ערמונים ושוקולד ~~


צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו
 
 
 נשמע מוזר? צלי זה הוא קלסיקה במטבח הצרפתית, ואצלי בבית כולם מאוד אוהבים אותו. טעם היין והעשבים והבשר משתבחים ככול שעובר זמן הבישול, ותוספת השוקולד נותנת לבשר עומק של טעימים. לא לחשוש, זה לא יוצא בטעם של פאי שוקולד.
 
 
 
צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו
 
מצרכים - 6 מנות
1.5 קילו בשר שריר
חצי כוס ברנדי
2 כוסות יין אדום יבש
חצי קילו בצלצלים קלופים או שני בצלים חתוכים לקופים לשמיניות
2 חבילות ערמונים קלופים בווקום (בערך 300 גרם יחד)
רבע כוס שמן לטיגון הבשר
2 כוסות ציר בקר (או מים עם אבקת מרק עוף/בקר)
2 גבעולי תימין
1 עלי דפנה
3 עלי מרווה (אופציה)
4 קוביות שוקולד מריר
הכנה
חתוכים את הבשר לקוביות של 3*3 בערך, משרים אותם בתוך היין והברנדי לילה שלם.

למחרת בסיר גדול מטגנים במעט שמן את הבצלצלים 8 דקות, עד שהם מעט שזופים, מוסיפים את הערמונים, מטגנים יחד עוד 3 דקות, מוציאים את הכל לקערה ושומרים בצד.

מנגבים במגבת  את הבשר (שומרים את הנוזלי ההשריה) ומטגנים באותו סיר, על אש חזקה את הנתחים בשמן, כל פעם רבע כמות, עד שהם צבועים יפה. מחזירים את כל הנתחים לסיר, מוסיפים את נוזלי ההשריה, את הציר, עשבי התיבול, מלח ופלפל ומבשלים מכוסה, על בעבוע עדין  3 שעות או עד שהבשר רך.

מוסיפים את הבצלצלים והערמונים, מערבבים ומבשלים עוד חצי שעה. מוסיפים את השוקולד, מערבבים עד להמסה ומכבים. מגישים חם.
דרך אחסון: במקרר 3 ימים, במקפיא כחודש.

צילום: דוד איילון

 
לפני מספר שבועות נפגשתי עם ג'יימי גלר - סיפרתי לכם על כך וגם נתתי מתכון של סלסה אפרסמון מהממת.  השבוע ג'יימי  סיפרה עלי בבלוג שלה..ואני התרגשתי כפליים.

 ~~
 

bourguignon au vin, marrons et chocolat

Couper 1.5kg de viande de muscle en cube de 3*3 et macerer dans 2 verres de vin rouge, et 1/2 verre de brandy pdt 1 nuit.

Le lendemain faire revenir 500gr de petit oignons pdt 8 minutes, rajouter 300 gr de marrons cuits pour encore 3 minute et reserver.

Essuyer la viande (garder la marinade) et saisire dans une poele en 4 temps. remettre touts les morceaux dans une casserole, rajouter la marinade, 2 verres de bouillons, 2 tiges de tyms, 1 feuille de laurier, 3 feuilles de sauge, du sel et du poivre et faire cuir 3 heures ou jusque ce que la viande soit tendre.
Rajouter les oignons et les marrons, melanger et cuire encore 30 minutes. Rajouter 4 cubes de chocolat, melanger et server.

אין תגובות: