~~ שושני שמרים בקרם שוקולד, דובדבנים ומרציפן ~~

Brioche au chocolat, cerise et pate d'amande - recette en francais plus bas
 
 
 
את עוגת השמרים הזו הכנתי אחרי שחני, מנהלת פורום Ynet כשר סיפרה עליו בחום. היא סיפרה על שילוב של שוקולד דובדבנים ומרציפן, מתכון של הקונדיטורית רינת צדוק, והשילוב נשמע לי כל כך נהדר שמייד יצרתי גירסה משלי עם שלושת המרכיבים האלו. השילוב מושלם: השוקולד דיבר עם המרציפן, המרציפן דיבר עם הדובדבן, והדובדבן דיבר עם השוקולד. שיחה מרתקת.
 
 
מצרכים לבצק
חצי קילו קמח לבן (3.5 כוסות)
1 כף שמרים יבשים
1 כפית מלח
1/2 כוס סוכר (100 גרם)
2 ביצים
100 גרם חמאה רכה
2/3 כוס חלב
 
מצרכים למלית קרם שוקולד

100 גרם חמאה
100 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות
חצי כוס סוכר
רבע כוס קקאו
1 ביצה
1 כפית אבקת פודינג וניל
רבע כוס סירופ דובדבנים מצנצנת
 
בנוסף
150 גרם מרציפן חתוך לפיסות בגודל זית - מגולגלים לכדורים
כוס גדולה מלאה בדובדבנים משומרים בלי הסירופ שלהם
סירופ מבישול של כוס מים עם כוס סוכר עד שהסוכר נמס, כ- 10 דקות
 
 
מתאים לתבנית עגולה בקוטר 26 או תבנית מבלנים חד פעמית בינונית
מכינים את הבצק: מערבבים את כל החומרים היבשים, מוסיפים את החומרים הרטובים ולשים 10 דקות ביד או במיקסר (הבצק דביק וזה בסדר). משמנים את פני הבצק במעט שמן (חצי כף), מכסים ומתפיחים במקרר בין 12 ל- 24 שעות
 
מכינים את מלית השוקולד: ממיסים את החמאה עם השוקולד המריר עד שהוא נמס ומכבים.מוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים עד למרקם נוח למריחה. אם יש צורך מוסיפים עוד מעט סירופ דובדבנים (כדי שיהיה יותר נוזלי) או פודינג וניל (כדי שיהיה יותר מוצק).
 
מרכיבים את המנה: מחלקים את הבצק לשני חלקים. לוקחים חלק אחד, מרדדים אותו על משטח מעט מקומח למלבן בגדול של  דף A4 בערך. מורחים עליו מחצית מכמות מלית השוקולד, מפזרים ממחצית מכמות כדורי המרציפן והדובדבנים ומגלגלים לגליל. חותכים למקטעים ומסדרים על תבנית אפיה מרופדת נייר אפיה. ממשיכים באותו אופן עם החלק השני של הבצק ונותנים לבצק לתפוח עד שהוא מכפיל את נפחו, בערך שעה. אופים בחום בינוני של 180 מעלות או עד שהמאפה אפוי (בודקים למטה) ומברישים אותו בנדיבות בסירופ.


Brioche au chocolat, cerise et pate d'amande -
Preparer un pate briochee avec 500 gr de farine, 1 cas de levure seche, 100 gr de sucre, 1 cac de sel,2 oeufs , 100 gr de beurre et 3/4 de verre de lait. huile legerement la pate et laisser gonfler au frigo entre 12 a 24 heure
Preparer une tartinade de chocolat avec 100 gr de beurre, 100 gr de chocolat, 1/4 de verre de kko, 1/2 verre de sucre, 1 cac de pudding vanilla, 1 oeuf et 1/4 de verre de sirop de cerise.
Etaler la pate en long rectangle, etaler le chocolat, parssemer de 150 gr de pate d'amande coupe en petits bouts et 1 verre de cerises denoyotee et rouler en long saucisson. Couper en troncons et poser sur un moule 26 ou rectangulaire moyen. Enfourner pour 40 minutes ou jusque jolie coloration et badigeoner d'un sirop fait avec  1 verre de sucre et 1 verre d'eau
 
 


5 תגובות:

The Cookie Fairy אמר/ה...

יאממממ, מתה על שילוב הטעמים הללו
נראית כמו עוגת שמרים מפנקת ומושלמתתתת!
אמרתי תמיד ואומר שוב- פשוט מתה על התוצרים שלך במטבח! :)

choulattias אמר/ה...

אוהבת בצקים נראה טעים

This American Bite אמר/ה...

This looks delicious, and you make it sound so simple to make!

אביב אמר/ה...

מרציפן ושוקולד זה שילוב מנצח!
האמת, ביחס לתוצאה (המהממת) המתכון נראה קל לביצוע.

האם אפשר להפוך את המתכון לפרווה? אם נחליף את החמאה במרגרינה בטעם חמאה ורק לגבי החלב נשארה השאלה מה ניתן להחליף או שעדיף לוותר ולעשות חלבי.

תודה!

Unknown אמר/ה...

הי מרלין זה יהיה בסדר גם ללא מרציםן?
תודה ופורים שמח