~~ טאטן משמשים על קדאיף ~~

Tatin d'abricot sur kadaif


את הפאי המופלא הזה הביאה אלי חברתי רבקה בתוך תיק טרמי גדול. מתוך התיק, בזהירות היא הוציאה תבנית פיירקס עוד חמה, ועליה כיסוי מוזהב של קדאיף פריך. "תזהרי, יש המון רוטב מתחת" היא אומרת לי. בלי שהיא תבקש לקחתי צלחת מספיק גדולה, הנחתי אותה על תבנית הפיירקס והפכתי. מחזה נפלא נגלה, נפלא: משמשים מסודרים למשעי, רוטב ריבתי מבריק מכסה אותם ולאט לאט נוזל לצדדים, נספג לתוך הקדאיף, והריח המתוק של משמש שנישא באוויר... נפלא!
~
אפשר להכין מראש ולחמם על הפלאטה - ניסיתי, זה נהדר, הקדאיף סופג את כל המיצים והחגיגה גדולה.



תבנית פיירקס בקוטר 26 בערך

מצרכים
קילו משמשים
כוס וחצי סוכר לקרמל
2 כפות סוכר לפיזור
חבילת קדאיף מופשרת (לא נשתמש בכל)
1/3 כוס שמן
אבקת סוכר

הכנה

מסדרים את המשמשים: חותכים את המשמשים לשניים לאורך ומסירים את הגלעין. מסדרים אותם עומדים, כמו בטור לסופרמרקט (ראה תמונה מעל - תמונה באדיבות רבקה), צפופים מאוד וממלאים כך את כל התבנית (ממש דוחפים אחד את השני ).

מכינים קרמל: שמים מחבת גדול על אש בינונית, שופכים לתוכה שיכבה אחידה ודקה של סוכר, כשאיזור מתחיל להפוך לנוזלי, בוזקים עליו עוד קצת סוכר, ממשיכים כך עד שכל הסוכר הפך לקרמל ואין עוד סוכר להוסיף. יוצקים כ- רבע מכמות הקרמל על תחתית התבנית, תוך שדוחפים מעט את הפירות מצד לצד, ואת השאר יוצקים על הפירות עצמם.  עובדים בזריזות בכדי שהקרמל לא יתקשה .מפזרים מעל הכל עוד 2 כפות סוכר.

מסדרים את הקדאיף: לוקחים חופן גדול של קדאיף, פותחים אותו (מטירים קשרים) ומסדרים שיכבה יפה מעל המשמשים, דואגים להגיע עד לשוליים ממש ואף דוחפים אותם לעומק השוליים עד למטה. אם צריך מוסיפים עוד קדאיף. העובי של שיכבת הקדאיף בסופו של דבר כ- 3 ס"מ. בטפיחות קלות מברישים אותו בשמן (נעזרים במברשת), ומפזרים מעל הכל שיכבה דקה של אבקת סוכר.

אופים והופכים: אופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות  בין 40 דקות לשעה - ככול שהפרי בשל יותר זמן האפיה יהיה קצר יותר ולהפך. אם הקדאיף משחים מהר מדי מסדרים עליו נייר כסף בצורה רופפת. מוציאים מהתנור בזהירות, המשמשים מפרישים והכל חם כמו ריבה. הופכים על צלחת הגשה כשהמאפה פושר.




Tatin d'abricot sur kadaif
Couper en 2 et denoyoter 1 kilo d'abricot. Arranger les les un derriere les autre, quand ils sont debout (regarder la 3 eme photo d'en haut) sur un plat en pyrex (26 cm).
Preparer un caramel avec 1.5 verre de sucre: verser 1/4 sur le plat, en bougeant un peu les abricots et le reste sur les abricot. Soupoudrer d'encore 2 cas de sucre.
Etaler par dessus une belle couche de kadaif decongler et coiffer (3 cm d'epaisseur) en esasayer d'\en mettre tout au tour dans la profondeur. Badigeoner avec 1/3 de verre d'huile et soupoudrer avec du sucre glace.
Enfourner a 180 pour 50 minutes environs (depand de la maturation du fruit), si ci crame en haut avant mettre un morceau d'alu par dessus.
Sortir du four avec precotion, c'est chaud comme de la confiture et les fruit on rendu bcp de jus. Retourner sur une grande assiete quand c'est tiede.











3 תגובות:

מודעות אבל אמר/ה...

האתר שלך מאד יפה. אני מאד נהנה לגלוש בו

The Cookie Fairy אמר/ה...

אוי זה נראה מעולה!
אהבתי את השילוב של הפירות עם הקדאיף
ממש עושה חשק לרוץ למטבח...

ניצה ה אמר/ה...

נראה נפלא.ומקסים רק חבל שנגמרה עונת המשמשים ולא אספיק להכין.