~~ לחמניות רכות עם קמח מלא, חמוציות ופקאנים~~

petits pain a la faine complete avec cranberries et noix de pecan
צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו
 אני מאוד אוהבת את השילוב של חמוציות ופקאנים, לדעתי הם משלימים אחד את השני: האחד רך, נגיס, מעט מתוק,  מעט חמוץ, בצבע אדום יפה, והשני פריך בטעם עגול ועמוק, בצבע של אדמה. שניהם יחד מעשירים את הלחמניות ונותנים להן טעם נפלא ומרקם מעניין. הבצק רך ונוח לעבודה. חשוב לזכור להתפיח את הלחמניות היטב כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר.
הלחמניות  על סט צילום
מצרכים (25 לחמניות)
250 גרם קמח לבן ( ¾ 1 כוס)
250 גרם קמח מלא (¾ 1  כוס)
1 כף שמרים יבשים
½ כף מלח
2 כפות סוכר
1 ביצה

1/2 כוס שמן
½ 1 כוס מים (360 מ"ל)
50 גרם פקאנים קצוצים (חצי כוס)
50 גרם חמוציות  (חצי כוס)
לשימון הקערה: חצי כף שמן זית
להברשה ועיטור: 1 ביצה טרופה, חצי כוס פתיתי קוואקר.
מכינים את הבצק:  מכניסים לקערה גדולה את הקמחים, הסוכר והמלח ומערבבים.  מוסיפים את השמרים, מערבבים שוב. מוסיפים את המים, הביצים והשמן ולשים כ- 8 דקות. מוסיפים את הפקאנים והחמוציות ולשים עוד 2 דקות.  יוצקים את שמן הזית לתוך קערה גדולה ונקיה, מעבירים את הבצק לקערה ומגלגלים אותו כך שיצופה כולו בשמן.  מכסים את הקערה בניילון ומניחים את הבצק לתפוח עד להכפלת הנפח, כשעה וחצי, או במקרר בין 12 ל- 24 שעות.
מכינים את הלחמניות:  מרפדים 2 תבניות גדולות בנייר אפייה. מדליקים את התנור ל- 190 מעלות. מחלקים את הבצק ל- 25 חלקים שווים, לשים כל חלק לכדור, מתחילים מהכדור הראשון: מרדדים אותו למלבן של 10 על 15 ס"מ, מגלגלים אותו לגליל מאורך ומניחים אותו בצד. חוזרים על אותה פעולה עם שאר הכדורים.
לוקחים את הגליל הראשון ומאריכים אותו תוך גלגול. כשמרגשים שהגליל מתחיל להתנגד, נותנים לו לנוח ועוברים לגליל הבא. כשכל הגלילים מעוצבים לחבלים דקים באורך של 30 ס"מ בערך, מסובבים  כל חבל סביב עצמו, בצורת סליל. מניחים את הסלילים בתבניות, מברישים בביצה, מקשטים במעט פתיתי קוואקר. מתפיחים כ- 30 דקות או עד שהלחמניות הכפילו את נפחן.
אופים: מכניסים את התבנית לאמצע התנור החם, ואופים כ- 10 דקות או עד שהן זהובות (הופכים ובודקים למטה).
petits pain a la faine complete avec cranberries et noix de pecan
Melanger 250gr de farine complete avec 250 gr de farine blanche, 1 cas de levure seche, 1/2 cas de sel, 2 cas de sucre. Rajouter 1 oeuf et 1.5 verre d'eau et petrire. incorporer 50 gr de noix de pecan et 50 gr de cranberries et pertir 10 minutes. Huiler la surface avec un peu d'huile d'olive, couvir et laisser monter jusque dedoublement. Divider en 25 patons, et rouler/ petrisser  chaqun en boule.
etaler chaque patons en rectangle, rouler pour en faire un long saussison, et rouler sur lui meme pour en faire comme une spirale. Poser sur 2 plateau ave cpapier sulfurer, badigeoner d'oeuf et de quaquer et laisser dedoubler. Enfourner a 180 degres  jusque coloration (verifier en bas)

תגובה 1:

Noa Diamond אמר/ה...

שלום! האם שמים גם שמן בתוך הלחמניות עצמן? אם כן אז כמה ואיזה סוג? בהוראות כתוב להוסיף ביצה ושמן אבל ברכיבים לא כתוב כמה שמן...