~~ צ'יינה טאון אקספרס - סדנה מופלאה בדן גומרה ~~




לפני מספר חודשים הוזמנתי למטבחים של דן גורמה בתל אביב כדי לערוך הכרות, בזמנו רשמתי כאן דיווח נלהב, אבל גם הבטחתי לעצמי שאני חייבת, אבל חייבת לפנק את עצמי בסדנה שם. מרוב עושר הקורסים שהם מציעים היה לי מאוד מאוד קשה לבחור, בסוף בני הבית הכריעו: רוצים סיני. אבל לא סיני כזה שאני זורקת למחבת קצת סויה, קצת רוטב צ'ילי ו- 2 גמבות, סיני טוב, סיני מעולה, סיני מדוייק. סיני של מסעדות טובות.
אז נרשמתי.

 
הסדנה הייתה מעל ומעבר. באמת. עברו כמה ימים מאז הסדנה ואני עדיין ב"הי" רציני.
שפע המצרכים, שפע הידע, שפע הנתינה, הכיתה הסופר מאובזרת, ההדרכה הצמודה, מה עוד אפשר לבקש? כלום. קיבלנו הרבה מעבר למה שאפשר לחשוב עליו.

הסדנה עוברה על ידי שף עמיר אילן, מנהל מגמת הבישול.  השף היה מקצועי ונדיב ובלי שום קשר גם דומה מאוד לאבא שלי, גם במראה וגם באופן הדיבור (כן!)
 
ועוד כמה מילים על השף - שלקחתי מהאתר של דן גורמה: שף עמיר אילן בעל תואר A.O.S באמנות הקולינריה של המכון הקולינרי של אמריקה, מצטיין דיקן. זוכה מלגות הצטיינות בבתי-ספר גבוהים לבישול בלונדון ובניו-יורק. היה השף של דיקסי גריל בר' מסעדת הדסון ברסרי בישראל. ניהל וייעץ למסעדות רבות בישראל, עבד במסעדות מובילות בניו-יורק.



 
במהלך הסדנה נחשפתי לחומרים שלא הכרתי קודם לכן, לדוגמת פק צ'וי, חזה מולרד, פטרית אוזן פיל ודג בס שלם. על כל חומר וחומר קיבלנו הנחיות לגבי אופן השימוש והטיפול האופטימלי, כמו כן התנסנו בהם הלכה למעשה ויצרנו מנות רבות, כל אחת יותר שמחה ומשמחת מהשניה. תענוג של ממש.

התנסינו גם בשיטות בישול מגוונות וחדשות לי, הכנת כיסונים מבצק פסטה ויצרנו דים סם משגעים, שיהיה מה לנשנש בין לבין -  ממש שפע של למידה טעמים והתנסות, הכל מלווה בהנחיות ברורות, עם עבודה יישומית בליווי צמוד וגם הכוונה על אופן ההכנה במטבח הביתי. תענוג כבר אמרתי. 

בסוף הסדנה גם סעדנו ממש עם בין יתר דג בס שלם לכל סועד, שכל אחד הכין בעצמו, וגם עוף בסגנון הגנרל (זה לא רק ניראה טעים - באחריות).



בעיני היה מושלם, וגם חברי לקבוצה  - כולם היו מלאי התפעלות מהעושר של הסדנה. אני ממליצה לכל אחד שאוהב בישול, שאוהב להתנסות בחומרים חדשים, שרוצה להכניס מנות חדשות לבית, שרוצה לשפר את מיומנויות הבישול שלו, ללכת להציץ מסדנאות שהמרכז מציע - יש שם מהכל! אני גם לוקחת את ההמלצה לעצמי, וכבר מפרגנת לי עוד סדנה אחרי פסח בע"ה.
 
 
 


תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

ממתינים למתכונים במיוחד של התמונה האחרונה נראה דלישס