~~ סלמון בציפוי פסטו פיסטוק לימון ~~

סלמון בציפוי פסטו פיסטוק לימון מוגש עם סלט ברוקולי

saumon avec son crust de pistache et salade de brocolit
recette en francais plus bas


צילום דן לב, סגנון דלית רוסו

כשהכנתי את הפסטו, עבדתי עם כפית טעימות על ידי ולא הרפאתי עד שהגעתי לשילוב המושלם: מיץ הלימון איזן בחמיצותו הנעימה את השמנמנות של הפיסטוק וגרדת הקליפה שלו התאימה לו כמו כפפה, הפטרוזיליה חיברה את הכל, נתנה גם גוף וגם רעננות.
שילוב הטעמים - הסלמון, הפסטו והסלט, פשוט מעולה, המנה חגיגית ומוצלחת במיוחד, כפתיחה או כעיקרית.
~
אפשר להגיש בלי סלט הברוקולי, ואפשר לקחת מכאן רק את סלט הברוקולי, כי גם הוא בעצמו הצלחה לא קטנה: מרקמים וטעמים ממש נפלאים.



מצרכים לפסטו
200 גרם פיסטוקים קלופים לא קלויים
רבע כוס שמן (לא זית)
2 כפות גדושות גרד של לימון
רבע כוס מיץ לימון
1 כוס פטרוזיליה קצוצה
מלח ופלפל שחור
6 פרוסות סלמון

מצרכים לסלט
זר ברוקולי - בערך 600 גרם (אם קונים קפוא מפשירים קודם)
100 גרם פיסטוקים קלופים לא קלויים
חצי  כוס סוכר
100 גרם חמוציות
1 בצל סגול  קטן קצוץ
2 כוסות מעלים חסות מכל סוג שאוהבים 

מצרכים לרוטב:
1/2  כוס שמן (לא זית)
1/3 כוס חומץ
2 כפות סוכר חום
פלפל שחור גורס
2 שיני שום כתושות
1 כף חרדל דיז'ון

מכינים את הרוטב של הסלט: מערבבים את כל המצרכים שומרים במקרר.

מכינים את הפסטו: מכניסים את כל המצרכים למעבד מזון, טוחנים למרקם גס, שומרים במקרר.

מכינים את הפיסטוקים המקורמלים: חותכים את הפיסטוקים לחתיכות גסות, מכניסים אותם למחבת וקולים על אש נמוכה 10 דקות תוך ערבוב מתמיד. מפזרים את הסוכר על הפיסטוקים ונותנים לו להפוך לקרמל, לאט לאט, מבלי לגעת. מערבבים מכבים ויוצקים את תוכן המחבת לנייר אפיה המונח על משטח עבודה. כשהתערובת קרה מפרידים לחתיכות קטנות.



מכינים את הסלט: חותכים את הברוקולי לפרחים קטנים, מביאים לרתיחה סיר מים עם חצי כף מלח, מכניסים את הברוקולי פנימה, מבשלים 3 דקות, מסננים ומעבירים מייד לקערה עם מים קפואים על מנת לשמור על הצבע היפה של הברוקולי. אחרי 5 דקות מסננים את הברוקולי, מעבירים אותו לקערה בינונית, ומוסיפים את שאר מצרכי הסלט. מוסיפים את הרוטב של הסלט בהדרגה, בכמות שתספיק לתבל את הירקות מבלי להציף אותם.


אופים את הדג: ממליחים ומפלפלים את הדגים, מצפים אותם בשכבה נדיבה ואחידה של פסטו ואופים בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות כ- 10 דקות או עד שהדג מוכן (זהירות, לא לייבש). מגישים את הדג לצד הסלט.


צילום מרילין


saumon avec son crust de pistache et salade de brocolit

le pesto: mixer et broyer 200 gr de pistaches, 1/4 d'huile de tournessol, 2 cas d'epluchure de citron, 1/4 de verre dejus de citron, 1 verre de persil hache sel et poivre.
le poisson: saler et poivrez 6 tranche de saumon et etaler le pesto sur eux
enfourner pour 10 minute a four pre-chauffer

pour la salade: 
les  pistaches caramelisees:rechauffer sur une poele 100 gr de pistaches en remuant tout le temps pdt 10 minutes a petit feu. Rajouter 100 gr de sucre et laisser fondre doucement. verser le tout sur du papier sulfurer, laisser refroidire et casser en petit morceu. reserver.
 preparer la sauce: melanger 1/2 verre d'huile, 1/3 de verre de vinaigre, 2 cac de sucre brun, 2 ails ecrase et 1 cas de moutarde.
faire la salade: mettre dans ne boule des fleure de brocolit (600 gr environ), rajouter les pistaches caramelisee, 1 oingons rouge en lamelle fines, 2 verre de feuilles en tous genre 100 gr de cranberries et rajouter la sauce.

servir a cote du poisson.

אין תגובות: