~~ מוס שוקולד קפה בקלי קלות ~~

Mousse de moka (chocolat cafe), recette en francais plus bas



זה לא ממש מוס, אין בו חלבונים מוקצפים שמקנים למוס את מרקמו האוורירי האופייני, אבל זה יופי של קינוח, ובכלום עבודה! המרקם שלו כשל קרם עשיר, קליל ולא כבד כלל, והטעם משלב שוקולד וקפה עם נגיעה של קינמון, סיום נהדר לכל ארוחה.  
הקינוח ממש קל להכנה, עם חומרים פשוטים והוא עובד נהדר בגירסת הפרווה. אם רוצים לשבח, אפשר להוסיף לתערובת השוקולד חופן אגוזים מסוכרים גרוסים (קרוקנט) או לקשט בקצפת וניל ושוקולד מגורד.
~
כדאי למזוג מראש לכוסות קטנים (יש חד פעמים ממש יפים!) ולשמור במקפיא. מוציאים למקרר כמה שעות לפני ההגשה.


מצרכים
(1) מיכל שמנת מתוקה - 250 מ"ל (אפשר פרווה)
כפית נס קפה
רבע כפית קינמון (אופציה אבל משדרג)
כפית שוקולית
200 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות
להקצפה:
(2) מיכל שמנת מתוקה - 250 מ"ל (אפשר פרווה)

הכנה
מחממים לסף רתיחה את השמנת המתוקה (1), מכבים, מוסיפים את הנס קפה, השוקולית, הקינמון ואת קוביות השוקולד ומערבבים היטב עד למרקם הומוגני.
נותנים לתערובת להתקרר לטמפרטורת החדר (בערך שעה)
מקציפים את השמנת המתוקה (2) למרקם של קצפת יציבה אך לא קשה מדי, מקפלים לתוכה את תערובת השוקולד עד למרקם אחיד. מעבירים לכלי הגשה (אפשר בעזרת שקית זילוף) ושומרים במקרר


Mousse de chocolat cafe
Chauffer 250ml de creme liquide (parve possible), rajouter 200gr de chocolat noir en carre, 1 cac de nescafe, 1/4 de cac de canelle et 1 cas de poudre a faire du chocolat chaud. Eteindre, bien melanger et laisser refroidire a temperature ambiante. Si on veux on peux rajouter a cette preparation 1 poignee de noisettes caramelisees.
Monter en chantilli 250 de creme liquide et incorporer l'apareil au chocolat jusque homogene. Mettre dans des petits verres de dessert (avec poche et douille c'est mieux) et servir froid. on peux decorer avec de la chantilli. Se congele tres bien.



ואיך אפשר בלי תמונה קטנה...היום כשניקיתי את החלונות של המקלחת, זה מה שמצאתי על עדן החלון. כמובן שלא נגענו בכלום ומייד סגרתי (אחרי שהראתי לילדים וצילמתי כמובן), הניקיון יחכה

5 תגובות:

CooknBake אמר/ה...

מרילין, זה יופי של קינוח! מוסים מתקבלים תמיד בברכה על ידי כולם!

והביצה - מקסים!! :-) הניקיון בהחלט יכול לחכות!!

חג שמח יקירה ♥

אנונימי אמר/ה...

אהבתי את המתכון ...יקירתי..
היתגעגעתי...

צודקת הניקיון יכול לחכות...
חיבוק חם

שונטל

אנונימי אמר/ה...

מעולה . כולנו אהבנו. בלי ביצים לא מבושלות, קל להכנה וטעים טעים טעים. הכנתי עם קקאו במקום שוקולית כי אין לי ילדים קטנים. יצא מעולה

אנונימי אמר/ה...

כמה מנות?

מרילין איילון אמר/ה...

אני לא זוכרת שספרתי, אולי 10 אולי יותר, זה תלוי בכוס.