~~ תבשיל בשר ועשבי תיבול של אלקנה ביטון ~~

Mijote de boeuf aux champignons, fines herbes et curcumin- recette en francais plus bas


כשקראתי את ההקדמה הזו שכתב אלקנה ביטון, ידעתי שאני חייבת לנסות
"להרבה אנשים יש קטע עם בשר. ואני מתכוון לבישול שלו, לא לאכילה. משום מה הם חושבים שצלי בקר הוא דבר קשה להכנה, ושגם אם הם ינסו בטח לא ייצא להם טוב. אז המתכון שלי היום בא להוכיח שבשר זה דבר שממש קל להכין, וגם אם הוא צריך קצת זמן להתבשל - העבודה שהוא דורש לא לוקחת יותר מחמש דקות"
המתכון בהחלט הוכיח את עצמו, כולנו מאוד מאוד אהבנו, כמעט ולא שיניתי כלום מהמתכון המקורי, אני ממליצה מאוד, פשוט טעים!


מצרכים
נתח בשר שריר (מספר 8) בערך קילו וחצי
שמן רגיל
בצל גדול קצוץ
2 גמבות חתוכות לרצועות
ראש שום מקולף ומחולק לשניים
2 סלסלות פטריות פרוסות (אפשר גם משימורים)
זר שמיר קצוץ (מי שלא אוהב יכול לשים עשב תיבול אחר או לוותר)
זר כוסברה קצוץ
כף כורכום
מלח ופלפל שחור

הכנה
שמים את הנתח בשלמותו בסיר, מכסים במים ומרתיחים. מבשלים שעה וחצי, עד לריכוך הבשר ומקררים. מוציאים את הבשר וחותכים אותו לקוביות בגודל בינוני (3*3 בערך).
בסיר רחב מטגנים את הבצל, מוסיפים את הגמבה, השום והפטריות ומטגנים יחד 5 דקות, מוסיפים מנוזלי בישול הבשר עד גובה של טיפה מעל הירקות, מתבלים ומערבבים.
מסדרים את חתיכות הבשר בין הירקות, מפזרים מעל את הכוסברה והשמיר,מנענעים את הסיר לערבוב ומטים אותו כדי להעביר מעט מן הרוטב מעל הבשר בעזרת כף (לא מערבבים). מבשלים על אש בינונית כשעה, עד שהבשר רך למגע. משאר נוזלי בישול הבשר אפשר להשתמש כבסיס למרק נהדר


Mijote de boeuf au champignons fines herbes et curcumin

Mettre 1.5 kg de muscle dans une casserole, couvrir d'eau et cuir 1 heure et demis. Laisser refroidir, couper la viande en cube et reserver le bouillon.
dans une large casserolefaire revenir un gros oignons coupe en cube, rajouter 2 poivrons rouges couper en laniere, 1 ail epluche coupe en 2 morceaux, et 500 gr de champingons en tranches. Melanger pdt 5 minutes ces legumes, rajouter du bouillon un peu plus que la hauteur des legumes, epicer avec du sel, du poivre et 1 cas de curcumin.
Disposer les morceaux de viande entre les legumes, rajouter un bouquet d'aneth cisele et un bouquet de coriandre cisele, aroser doucement la viande en soulevant la casserol de cote, avec une cuillere a soupe et laisser mijoter pendant 1 heure. 


שבת שלום, מרילין


תגובה 1:

d-korea אמר/ה...

תודה רבה על המתכון.
אצלי מאוד לא אוהבים פטריות. האם אפשר לוותר עליהן או להוסיף תחליף כלשהו?
ברכות~