~~ מדיאס - גבעולי סלק ממולאים בסגנון סורי ~~

Tiges de feuilles de blettes farcies facon syrienne

כשהחלטנו על תפריט שבת המורכב ממטעמים מהמטבח הסורי מייד פניתי לאורית מהמטבח של איה, וטוב שעשיתי כך! קיבלתי ממנה רשימה מרשימה של מאכלים ומתוכם בחרתי בן היתר את גבעולי הסלק הממולאים שמאוד סיקרנו אותי. הביצוע קל (קצת ארוך בגלל הטיגון) והתוצאה מאוד טעימה: הגבעולים הממולאים יוצאים נימוחים והחמצמצות העדינה פשוט נפלאה. אני הגשתי עם טחינה מתובלת היטב.
~
קישואים ממולאים אורז נוסח סורי שפירסמתי לפני כשנתיים גם הוא מבית אמה של אורית
~



מצרכים



צרור גבעולי סלק נקיים מסיבים וחתוכים לפיסות באורך 6 עד 8 ס"מ בערך.
למלית:
250 גר' בשר טחון
2 כפות פירורי לחם
ביצה
מלח ופלפל שחור
לטיגון:
ביצה טרופה
קמח
שמן לטיגון
לרוטב:
מיץ משני לימונים
מלח ופלפל שחור



הכנה
חולטים את הגבעולים מספר דקות, מסננים ומקררים.
מערבבים את מצרכים המלית וממלאים/מצמידים מהתערובת לגבעולים
טובלים את הגבעולים הממולאים בקמח ואחר כך בביצה הטרופה ומטגנים משני הצדדים עד הזהבה יפה.
מסדרים את המנות המטוגנות בסיר רחב (אני הוספתי גם גבעולי סלק נוספים לא ממולאים), מוסיפים מים עד כדי כיסוי המדיאס, את מיץ הלימון המלח והפלפל, מביאים לרתיחה, מכסים וממשיכים לבשל על להבה נמוכה כשעה עד שנשאר רוטב סמיך וחמצמץ.

אורית מוסיפה ואומרת שמעלי הסלק שאין להם שימוש במתכון הזה, ניתן להכין אותם ממולאים באורז. בדיוק כמו שמכינים עלי גפן. הם מאוד טעימים ולא סיביים. כמובן גם הם ברוטב חמוץ. וכך עשיתי בפעם הראשונה שהכנתי את המנה הזו. בפעם השנייה השתמשתי בעלים החלוטים להכנה של בורקסים מולאים בשר - סלק. ב"ה תמונות ומתכון בפעם אחרת.


תמונות מספרות
יש תיסכול גדול לצלם מנות שהן טעימות, מאוד טעימות, אבל הפוטנציאל הפוטוגני שלהם...די נמוך. יש תמונות שכיף לצלם: עוגה עם קישוטי קצפת למשל, זה דבר יפה, יש לה נתונים טבעיים טובים מלכתחילה, אבל מנה כזו (ובכלל מנות בשר), זה כבר אתגר אחר בשבילי.

 אני מאמינה שצלם טוב יכול לגרום לכל מנה להיראות מגרה: זווית צילום,  קומפוזיציה, אביזרים ועוד הם אלו שיעשו את העבודה. לצערי אין לי את הכישורים האלה ומנות שהן לא מספיק פוטוגניות נופלות בין הכיסאות. לפעמים אני לא טורחת לצלם ולפעמים אני נורא מתאמצת לצלם אבל לא מצליח לי ואני לא מפרסמת. הפעם, בגלל הייחוד של המנה, ממש שברתי את הראש וכדי להציל קצת את החד גוניות של המדיאס, שזרתי בין לבין פרוסות לימון הן בשביל הצבע והן בשל הרמז של הטעם החמצמץ של המנה. עדיין לא הייתי מרוצה, שיחקתי קצת עם תוכנה חינמית שמעבדת תמונות והוספתי לה זוהר.

כאן התמונה המקורית בלי עיבוד


בגלל שהמנה מורכבת ממספר שלבים, רציתי שהכל יהיה ברור וקל להבנה ולכן צילמתי גם תמונות ביניים. כמו כל פעם שאני עושה כך אחר כך מעלילים עלי כל מני עלילות שב...שלמצלמה יש ריח של טיגונים, שהחצובה שומנית, שעל כפתור הלחיצה יש בצק, והעדשה ..העדשה ה' ירחם.
 אבל כאמור, הכל עלילות.

~~
הפעם אני רוצה להמליץ לכם לבקר בבלוג של דנה "משהו טוב"

את דנה אני פוגשת מעת לעת וזה תמיד תענוג גדול! אישה אינטלגנטית, יפה ומאוד נעימה. לדנה יש בלוג מרשים עם אוסף מתכונים מוצלחים במיוחד, עם דגש על מתכוני סלטים מפונפנים ועוגות נפלאות, שאת רובם היא לקוחת מגזני אוכל יוקרתיים שהיא אוספת בדבקות. בקטגוריות מימין תוכלו להתרשם ממבחר עצום של עוגות לכבוד ראש השנה .  שווה.


אין תגובות: