~~ קרפיון בתנור של סבתה מזל ~~



לסבתי מזל ז"ל הייתה ברכה במטבח
מכלום הייתה מוציאה מעדנים, וכל אורח היה סועד את ליבו
למרות שדקה לפני שהוא הופיע..לכאורה לא היה כלום בבית
~
אני זוכרת היטב את הגז של סבתה, עם סירים קטנים
מאלומיניום, וריח ניחוח עולה מהם
ואני מרגישה ממש בת מזל שאני זאת שירשתי את הסירים האלה
ובכל הזדמנות שיש לי, העדיף לבשל בהם על פני כל סיר אחר
~
בכל בראש השנה, בסיום הסדר, סבתי מזל ז"ל
הייתה מוציאה מהתנור את המגשים עם הדגים: ענקיים
שחומים, ריחניים - כולם היו נאנחים - הדגים של ראש השנה!!כ
ל
לא היינו עוברים הלאה עד שהמגשים לא היו מתרוקנים
והרוטב שנוצר מהכוסברה, השום והבצל לא הייה נספג לגמרי בתוך החלות
ונעלם גם הוא
~
היום, תפקידי לשחזר את המגשים הריחניים הלאה
וכשהם מגיעים - כולנו נאנחים - אחחח..הדגים של סבתא!! י
.
.
.מצרכים
דג קרפיון פרוס לפרוסות או שלם ופתוח כמו ספר
עשר שיני שום חתוכים לחצאים
בצל גדול פרוס לטבעות
צרור כוסברה קצוץ
רבע כוס שמן
כפית גדושה חוייג' טרי
מלח גס
.
.
הכנה
בקערה גדולה שמים את כל המצרכים ומערבבים היטב
תוך עיסוי יסודי של הדג
מסדרים בתבנית אפיה גדולה, מכסים ושומרים במקרר עד 24 שעות
אופים על חום גבוה עד שמשמחים יפה
ומגישים עם חצאי לימון וחלות
.
.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מתכון מדהים!!!!
תודה רבה!!!

לקרוא ולשרוף אמר/ה...

המתכון יצא לי פשוט נורא! תבנית שלמה עפה לפח! מזל שהיה חלופה בורי בתנור !

Emmanuelle אמר/ה...

תודה רבה על המתכון, יצא דג נהדר אני המאצתי את המתכון :)
שוב תודה :)

רונית אמר/ה...

יצא נפלא, תודה רבה ושנה נהדרת

Unknown אמר/ה...

יצא מדהים