~~ כבד קצוץ עם חוטי בטטה פריכים - מנה ראשונה מהממת לכבוד פסח ~~

צילום: בועז לביא, סגנון: ענת לבל
לכבד הקצוץ הטעים, מתלווים חוטי בטטה שנותנים גם צבע, גם פריכות וגם מתיקות עדינה. זו מנה ראשונה מנצחת, בחג הפסח אניא והבת להגיש אותה לצד ריבועי מצות (טוב, לא ממש ריבועים..כמעט)
שימו לב, כדי לקבל חוטי בטטה פריכים ממש צריך לטגן אותם די הרבה זמן, כי תחילה במהלך הטיגון הם מתרככים, ורק אם ממשיכים עוד הם מתחילים לקבל את הפריכות המהממת שכל כך מתאימה לכבד הנימוח.

תיהנו!!



500 גרם כבדי עוף צלויים

1/4 כוס שמן
3 בצלים קצוצים
2 ביצים קשות חצויות
מלח
פלפל שחור גרוס
לחוטי בטטה פריכים
1 בטטה קלופה
שמן לטיגון עמוק (בערך 2 כוסות)
מכינים את הכבד הקצוץ: מכניסים למחבת גדולה את הבצלים ומטגנים אותם על אש קטנה תוך ערבוב מזדמן, עד שהם מזהיבים מאוד, בערך 20 דקות ומעבירים אותם למיכל המעבד מזון.
באותה מחבת מטגנים את הכבדים כ- 8 דקות או עד שהם מוכנים, אך לא יותר מדי כדי שלא יתייבשו, וגם אותם מעבירים למיכל. מוסיפים למיכל את הביצים, מתבלים במלח ובכמות נדיבה של פלפל שחור וקוצצים למרקם גס בעזרת בלבד. מעבירים לכלי אחסון, סוגרים ושומרים במקרר עד לצינון מלא.
מכינים את חוטי הבטטה: חותכים את הבטטה לרצועות דקיקות (נוח להשתמש בקולפן ז'וליאנים) ושמים אותן בכלי עם מים קרים מאוד. אפשר לשמור את הכלי במקרר עד לשימוש.
מחממים את השמן לחום בינוני גבוה, מוציאים את חוטי הבטטה מהמים, מנגבים אותם היטב ומטגנים עד לפריכות, בערך 8 דקות. מוצאים אותם בעזרת כף מחוררת ושמים אותם על נייר סופג.
מגישים: מסדרים את הכבד הקצוץ בכלי הגשה, מפזרים חוטי בטטות מעל ומגישים עם מלפפון חמוץ ומצות.


2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

נראה ממש טעים!
אני חדשה בעינייני הכבד
איך מכשירים את הכבדים?

מרילין איילון אמר/ה...

על אש גלויה. אני פשוט לוקחת מזלג, מעבירה את הכבד על האש מכל כיוון.
בהצלחה