~~ גלידת תות לימון על מרנג קוקוס ~~



גלידת תות לימון על מרנג קוקוס (לא שרויה)
אנחנו הכנו את הגלידה בתבנית מלבנית, אך תוכלו כמובן להכין אותה בכל צורה שתרצו, רבוע או עיגול. את שכבות המרנג תעצבו בהתאם לתבנית שבחרתם.
אפשר להכין מכל הכמות גלידה אחת או להכין בנוסף "מקרון" מרנג – קוקוס – תות או מרנג – קוקס – לימון, להגיש אותם בנפרד או כקישוט לעוגה. הסבר בתוכן המתכון.


צילום בועז לביא, סגנון ענת לבל

לגלידת תות
300 גרם תותים שתופים, ללא זנב
100 (חצי כוס) גרם סוכר
1חלבון ביצה

לגלידת לימון
150 גרם מיץ לימון
גרוד מלימון שלם
200 גרם מים
200 (כוס) גרם סוכר
חלבון ביצה

למרנג קוקוס
4 חלבונים
קורט מלח
130 גרם  (חצי כוס ועוד 3 כפות) סוכר
130 גרם (כוס ושתי כפות) אבקת סוכר
1 כוס קוקוס

מתחילים להכין את הגלידה: טוחנים את התותים למחית חלקה, מעבירים את המחית למגשי קרחונים מקפיאים להקפאה מלאה. מערבבים את הלימון עם המים והגרודה ומקפיאים גם אותם באותו אופן.

מכינים את המרנג: מדליקים תנור ל- 90 מעלות, מצפים 2 תבניות בנייר אפיה
מסרטטים על גבי נייר אחד 3 מלבנים קצת יותר קטנים מגודל התבנית (המרנג תופח מעט בזמן האפיה), והופכים אותו על פניו.  מקציפים את החלבונים עם המלח, ומוסיפים בהדרגה את הסוכר, עד שהקצף יציב מאוד. מכבים את המקצפים, מוסיפים את אבקת הסוכר ומקפלים אותם פנימה. מעבירים את הקצף לשקית זילוף עם צנתר עגול בקוטר של 2 ס"מ בערך ומזליפים אותו לתוך המלבנים המשורטטים. משאר המרנג, מזליפים בתבנית השניה עיגולים בכותר 3-4 ס"מ. אם נוצר שפיץ במרכז העיגול משטיחים אותו עם אצבע מעט רטובה. מפזרים שפע קוקוס על המרגנגים המוזלפים ואופים למשך 6 שעות, עד ללילה שלם.


מסיימים את הגלידות: מכניסים למעבד מזון עם להב פלדה (לדוגמת מג'ימיקס) את קרחוני התות עם הסוכר והחלבון ומעבדים אותם יחד למשך 5 דקות טובות. מעבירים את הגלידה לכלי ומקפיאים. מכינים באותו אופן את גלידת הלימון עם כמות הסוכר הנקובה.

מרכיבים את הגלידה: כשהגלידות עוד לא קפואות יוצקים מכל אחת מהן שיכבה של 1 ס"מ לתבנית מלבנית קטנה (קופסת פלאסטיק למשל) ומקפיאים. מהם נכין "מקרון".
מניחים שכבת מרנג קוקוס בתחתית התבנית, יוצקים עליה מחצית מגלידת התות. שמים מעל עוד שיכבה של מרנג קוקוס, ויוצקים את כל גלידת הלימון. שמים את שכבת המרנג קוקוס האחרונה ויוצקים את יתרת הגלידת תות. מקפיאים למשך 5 שעות לפחות לפי הגשה ופריסה.
בעזרת חותכן עגול בכותר של המרנגים העגולים חותכים עיגולי גלידות קפואים, מרימים אותם בעדינות בעזרת סכין שטוחה, שמים אותם בין שני מרנגים ומקפיאים שוב עד להגשה / קישוט.




אין תגובות: