~~ מאפה בשר ברנדי ופירות יבשים ~~

צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו
בשרי / דרגת קושי בינונית / חומרים זמינים / זמן הכנה כולל שעה (לא כולל אפיה)
כיכר בשר ופירות יבשים, מתובל היטב בתבלינים ריחניים וברנדי    מנה מאוד טעימה וחגיגית - מתאימה בהחלט לשולחן השבת. אם רוצים להשקיע עוד, אפשר לעטוף את הכיכר בבצק ולקשט אותו. עכשיו הוא יהיה גם טעים וגם יפה.
מצרכים לבשר
750 גרם בשר טחון
2 ביצים
1 צרור פטרוזיליה קצוצה
כוס ברנדי (אפשר גם 1/2 כוס למעיזים, זה מאוד טעים)
1 כפית פלפל אנגלי טחון
½ כפית אגוז מוסקט טחון
¼ כפית קינמון
2 בצלים קצוצים דק מאוד
מלח ופלפל שחור
½ כוס פירורי לחם
100 גרם שזיפים מיובשים מגולענים, פרוסות לרצועות
100 גרם משמשים מיובשים, פרוסים לרצועות
100 גרם פיסטוקים
לבצק
2 כוסות קמח רגיל
½ כפית מלח
½ כפית פלפל שחור
125 גרם מרגרינה חתוכה לקוביות
½ כוס מים
לציפוי
1 ביצה טרופה
מסמרי ציפורן, אם רוצים
מכינים את כיכר הבשר: מחממים תנור לחום של 180 מעלות ומרפדים תבנית אפיה מלבנית (אורך 30 ס"מ) בנייר אפיה. מכניסים לקערה גדולה את הבשר, הביצים, הפטרוזיליה הקצוצה, הברנדי, התבלינים ופירורי הלחם ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. מצרפים את הפירות היבשים ומערבבים עד לפיזור אחיד שלהם בתערובת הבשר. יוצקים את הבשר לתבנית ודוחסים מעט בפינות כדי שהכיכר ימלא היטב את התבנית. אופים שעה, בלי כיסוי. אם רוצים, אפשר להגיש את הכיכר בשלב הזה, בלי לצפות אותו בבצק. אם רוצים להמשיך לשלב הבא, מצננים את הכיכר, מסלקים בזהירות את הנוזלים שהצטברו בתבנית, ומקררים היטב את הכיכר במקרר, עדיף לילה.
מכינים את הבצק: מכניסים לקערת המעבד מזון עם להב מתכת את הקמח, המלח והפלפל ומערבבים. מוסיפים את המרגרינה ומעבדים עד שנוצר בצק פירורי. מוסיפים את המים ומעבדים רק עד שהתערובת מתגבשת לכדי בצק.
עוטפים את הכיכר בבצק: מחממים תנור לחום של 180 מעלות, מרפדים תבנית בנייר אפיה.
מחלקים את הבצק לשני חלקים לא שווים: חלק גדול (הרוב) ישמש לעטוף את הבשר והחלק השני (פיסה בגודל קלמנטינה) ישמש ליצירת קישוטי בצק. מרדדים את החלק הגדול על משטח עבודה מקומח, למלבן גדול מספיק לעטוף  לגמרי את כיכר הבשר. מניחים את כיכר הבשר האפוי והקר בזהירות במרכז הבצק ומכסים אותו בבצק עד שהמאפה כולו סגור. מרימים את הכיכר בזהירות ומניחים אותו בתבנית כשהתפרים של הבצק כלפי מטה. מברישים את הבצק בביצה הטרופה.
מרדדים את החלק הקטן של הבצק, יוצרים קישוטים לפי טעם אישי  ומניחים אותם על הבצק. אם רוצים, נועצים מסמרי ציפורן.  מברישים  גם אותם בביצה ואופים כ-30 דקות או עד שהמאפה זהוב. המאפה טעים כשהוא חם, או פושר.

תגובה 1:

Yosef {This American Bite} אמר/ה...

That looks **amazing** and I would never have thought to add brandy and dried fruits to a dish like this, but now that I read it, it makes so much sense! I wonder if I could make meatballs with dried fruits and brandy too.