~~ מאפה פריכים ממולאים בקרם סלק ~~



סגנון ענת לבל, צילום בועז לביא

בערך 20 מאפים
פרווה / קל להכנה

כשמברכים על "שיסתלכו אויבנו" אני מגישה את המאפים הפריכים האלו, תחילה נשמע שקט, אחר כך נשמע באחת צליל בצק פריך מתפצפץ ולבסוף שקט מסוג אחר, מהסוג של.. "אל תפריעו לי". 

מצרכים
1 חבילה של דפי פילו מופשרים
1 בצל בצוץ
¼ כוס שמן
1 שקית (450 גרם) תרד טחון קפוא מופשר סחוט או  4 חבילות עלי מנגול קצוצים דק דק (ללא החלק הלבן הקשה)
1 כף קמח
1 כף שטוחה אבקת מרק עוף
1 כוס מים
פלפל שחור
¼ כפית אגוז מוסקט טחון (עדיף מגורד טרי מאגוז שלם)
לשימון: שמן + מברשת
לציפוי: ביצה טרופה, שומשום, קצח, מעט גרגירי רימון

מכינים את קרם סילקה: מטגנים את הבצל בשמן עד שהוא שקוף, מוסיפים את התרד הטחון או את המנגולד הקצוץ ומטגנים / מאדים תוך כדי ערבוב, עד שרוב הנוזלים התאדו, בערך 10 דקות. מוסיפים את הקמח, אבקת המרק עוף המים והתבלינים ומבשלים דקה ברתיחה עדינה. צריכה להתקבל תרד מוקרם סמיך. מכבים את האש, מצננים, אפשר להכין עד יממה מראש ולשמור במקרר.

מעצבים קלטיות, וממלאים: לוקחים דף פילו אחד ומניחים אותו על משח עבודה, משמנים אותו היטב, חותכים אותו לשני חלקים שווים. מניחים מולנו דף אחד לרוחב ומגלגלים אותו 2-3 סיבובים הדוקים מהחלק התחתון כלפי מעלה. מסובבים את המלבן על עצמו כשהחלק המגולגל מהווה שוליים חיצוניים ושאר הבצק מהווה משטח פנימי, כדי לקבל מבנה של קלטית. (ראה צילום מצורף). מכינים באותו אופן קלטיות משאר דפי הבצק. ממלאים את הקלטיות בכפית או שתיים של מלית קרה.

אופים: מחממים תנור לחום של 180 מעלות. מברישים את הקלטיות בביצה, מפזרים מעט שומשום וקצח על השוליים ואופים עד להזהבה יפה, בערך 20 דקות. אפשר להכין מראש ולחמם ללא כיבוי בתנור על חום בינוני או על תבנית על הפלאטה. מגישים חם או פושר מקושט בגרירי רימון.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

אוף חבל שכבר סגרתי תפריט...
לא נורא מזל שיש עוד המון חגים לפנינו ואז אגיש את זה!