~~ פאי תפוחים על קרם קינמון, אני ממליצה!~~

צילום: נעה גרינברג, סגנון: ענת לבל

תפוחים וקינמון משתלבים באופן נפלא, והטרטלטים האלה מוכיחים את זה היטב, על בצק פריך וטעים נחה לה שיכבה מאוד טעימה של קרם בטעם קינמון, שהיא מוצלחת מאוד גם בגירסה פרווה, ומעליה מניחים תפוחים. את התפוחים סלסלתי בעזרת כלי מיוחד, אבל גם עם קוביות קטנות של תפוחים זה יוצא יפה, וכמובן גם טעים.


6 טרטלטים בכותר 10 ס"מ
מצרכים לבצק
250 גרם קמח
125 גרם חמאה (או מרגרינה) חתוכה לקוביות קטנות
50 גרם סוכר
1 חלמון
3 כפות מים או חלב
קורט מלח
מצרכים לקרם קינמון
100 גרם סוכר
35 גרם קורנפלור
3 חלמונים
250 מ"ל שמנת מתוקה (אפשר פרווה)
2 כפיות קינמון
לתפוחים
4 תפוחים ירוקים חמוצים שטופים אך לא קלופים
מיץ מלימון
1/4 כוס דבש

מכינים את הבצק: מכניסים לקערה בינונית את הסוכר החלמונים והחלב (או המים) וטורפים במתרפה ידנית עד שהביצים הבהירו מעט.
מכניסים לקערה בינונית נוספת את הקמח וקוביות החמאה (או המרגרינה) ומשפשפים אותם יחד עד שקמח מתקבל במרקם פירורי.  דוחפים את הקמח לצדדים, מסביב, ויוצקים למרכז הקערה את תערובת החלמונים. אוספים את הבצק לכדור. מורידים את הצק למשטח עבודה, דוחפים / מועכים אותו קדימה על המשטח בצק 6 פעמים – פעולה זו מבטיחה שהחמאה מתמזגת היטב בבצק. אוספים את הבצק לכדור, עוטפים אותו בניילון ומקררים אותו למשך 30 דקות במקרר. מרפדים את התבניות בבצק, כולל השוליים ושומרים במקרר לעוד 10 דקות.
מכינים את הקרם קינמון: מדליקים את התנור ל 180 מעלות. ממיסים את הקורנפלור במעט מהשמנת המתוקה ואז מוסיפים את שאר השמנת החלמונים הסוכר והקינמון ומערבבים עד לקבלת בלילה אחידה. יוצקים את הבלילה לתבניות ואופים למשך 20 דקות ומוציאים מהתנור, בשלב זה הקרם כמעט אפוי.
מכינים את התפוחים ואופים שוב: יוצרים סרטי תפוחים דקים וארוכים בעזרת להב הסכין הדק ומעבירים אותם לקערה. יוצקים לקערה את המיץ הלימון והדבש, ומערבבים בעדינות. מסדרים את התפוחים על הקרם, סביב  סביב, ואופים 10 דקות נוספות

אין תגובות: