~~ סושי פנדה לארוחת בוקר / אוניגרי פנדה שולט! ~~

צילום:  בועז לביא, סגנון: ענת לבל
לפני כחודשיים כתבתי עבור מגזין "טעימות" של עיתון המשפחה כתבה על ארוחות בוקר מסביב לעולם, כחלק מהכתבה פירסמנו גם את קופסת הבנטו של היפנים וצירפתי גם מתכון שמאז הפך לבן בית.
לשבת דג ברוטב  מרוקאי פסה
סושי פנדה שולט!

קופסת בנטו: אוניגרי פנדה
ה- "בנטו" מהווה ארוחה מהירה שמכינים כל בבוקר לפני שיוצאים לעבודה או לבית הספר, והיא מאפשרת להשתמש בשאריות אוכל מסעודת הערב. הבנטו כולל בתוכו כריך אורז (אוניגרי), תוספת חלבון, ירקות חיים וירקות מוחמצים או פירות, כל מצרכי הבנטו מונחים בקופסא בגודל כזה שיהיה אפשר לאכול אותם בקלות בידיים או במקלות אכילה.
ביפן, לילדי הגן והבית ספר אין ארוחה המוגשת ולכן הם מביאים כל יום איתם את הבנטו שלהם שהם אוכלים בשעות הבוקר, הבנטו לרוב מעוצב בטוב טעם: הירקות חתוכים בצורה אסטטית, והכריך מעוצב לדמויות חמודות שהאימהות מעצבות בקלות בעזרת תבניות ייחודיות.
נתנו כאן מתכון של פנדות על פי המסורת היפנית, עם אורז יפני, תמיסה ייחודית ואצות נורי, אבל מי שרוצה יוכל להכין אותן בטעם ישראלי: נשתמש באורז רגיל מבושל במעט יותר מים ושמן, כדי שיהי אפשר לעצב אותו בקלות, ונקשט בזיתים שחורים למשל ובמקום אצת נורי ניקח עלי חסה או מנגולד.

פנדה אורז עם סלמון מעושן (בערך 30)
פרווה (דגים) / מעט מורכב / זמן הכנת כשעה


400 מ"ל אורז לסושי (קונים בכל סופר)
460 מ"ל מים
לתמיסה
3 כפות חומץ אורז יפני     (קונים בכל סופר)
2.5 כפות סוכר
2 כפיות מלח
ליצירת הפנדה:
150 גרם סלמון מעושן
5 דפי נורי (אצות) (קונים בכל סופר)
קערה קטנה עם מים ומעט מלח
עזרים: ניילון נצמד, מנקב, מספריים
להגשה:
ירקות חתוכים בעזרת קורצן פרח, עלי חסה



מכינים את האורז: מכניסים את האורז לקערה גדולה ושותפים אותו היטב מספר פעמים עד שהמים צלולים. מסננים ומשהים את האורז במסננת למשך שעה.
מעבירים את האורז לסיר בינונית, מוסיפים את המים, מכסים, מביאים לרתיחה ומבשלים כך 5 דקות. מנמיכים את האש ומבשלים עוד 10 דקות. מכבים את האש ומשהים עוד 10 דקות ומעבירים לקערה גדולה.
מכינים את התמיסה: מכניסים את כל המצרכים לכלי קטן, מערבבים, מחממים בתנור המיקורגל למשך דקה.
יוצקים את התמיסה על האורז תוך כדי ערבוב האורז בעדינות עם כף, בתנועות קיפול.
מכינים את ראש הפנדה: לוקחים כוס גדולה של אורז מוכן ושומרים אותו בצד בשביל האוזניים של הפנדה ומתחילים עם הראש: מסדרים ניילון נצמד בכוסית קטנה כששולי הניילון בולטים החוצה, ממלאים את הכוסית בכף אורז, שמים  מעל, באמצע, חתיכה קטנה של סלמון מעושן, מעל הסלמון שמים עוד כף של אורז, דוחסים את הכל פנימה, מרימים את הניילון מהכוס עם האורז סוגרים אותו ומהדקים אותו לצורת עיגול מהודק סביב לאורז, פותחים את הניילון ומניחים את העיגול על נייר אפיה.  ממשיכים באותו אופן עם שאר האורז.
מכינים את האוזניים: לוקחים ניילון נצמד וחותכים ממנו ריבוע בגודל 5 ס"מ. גוזרים אצת נורי לריבוע בגודל 3 ס"מ, שמים אותו במרכז הניילון הנצמד ומרטיבים אותו במעט מים מלוחים בעזרת האצבעות. שמים במרכז האצה מעט מאוד אורז ששמרנו בצד (רבע כפית בערך), מרימים את הניילון הנצמד ומהדקים כלפי מעלה כדי ליצור עיגול הדוק. פותחים את הניילון ומדביקים את האוזן על הפנים של הפנדה. ממשיכים באותו אופן עד שלכל הפנדות יש שתי אוזניים.
מכינים את העיניים האף והפה: לוקחים דף נורי, ובעזרת מנקב יוצרים עיגולים מושלמים, מצמידים אותם על הפנדה במקום של העיניים ומדביקים אותם בעזרת מעט מים על האצבע. בעזרת מספריים גוזרים פה ואף וגם אותם מצמידים לפנים. שומרים בקופסה סוגרה עד יממה.


אין תגובות: