~~ עוגת שוקולד, קפה ושקדים מושלמת לפסח ~~


את העוגה לקחתי מהאתר המושלם  של נטלי לוין http://www.oogio.net/
היא בידיוק כמו שנטלי מתארת אותה: "העוגה הבאה היא אחת העוגות הטעימות והקלות ביותר שיצא לי להכין בזמן האחרון. היא לחה, רכה, שוקולדית ופשוט נפלאה."
במקור העוגה מופיעה עם אגוזים טחונים, אני בחרתי להמיר אותם בשקדים טחונים, והוספתי לבלילה עוד 50 גרם שקדים פרוסים, בשביל הקרנציות.
אני ממליצה לראות את המתכון המוסבר במקור, יש שם גם תמונות נהדרות, גם שאלות ותשובות.


מרילין איילון

מצרכים:200 גרם שוקולד מריר
150 גרם חמאה
4 ביצים
200 גרם סוכר
קורט מלח
1 כפית קפה נמס
1/2 כפית קינמון טחון
150 גרם שקדים טחונים (במקור אגוזים)
2 כפות קקאו
1 כפית אבקת אפייה
לציפוי:100 גרם שוקולד מריר
100 מ"ל שמנת מתוקה
לקישוט:שקדים פרוסים (במקור אגוזי לוז קלויים, חצויים)

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-160 מעלות.
קוצצים את השוקולד ושמים בקערה. מוסיפים את החמאה וממיסים יחד במיקרוגל או על בן מארי.
בקערת מיקסר מקציפים יחד ביצים, סוכר, מלח, קפה נמס וקינמון במשך כ-6-7 דקות במהירות גבוהה או עד שמתקבל קציפה אוורירית ותפוחה מאוד.
מקפלים את קציפת הביצים לתוך תערובת השוקולד המומס כמעט עד שמתקבלת תערובת אחידה.
מוסיפים שקדים טחונים, קקאו ואבקת אפייה וממשיכים לקפל בעדינות רק עד שהתערובת אחידה.
מעבירים את תערובת העוגה לתבנית משומנת ואופים במשך כ-35-45 או עד שהעוגה תופחת, מתייצבת וקיסם הננעץ במרכז יוצא עם פירורים לחים.
מצננים לחלוטין לפני הציפוי והקישוט.
ציפוי שוקולד: קוצצים את השוקולד ושמים בקערה קטנה.
בסיר קטן מביאים את השמנת לסף רתיחה. יוצקים את השמנת החמה על גבי השוקולד הקצוץ, ממתינים כדקה וטורפים עד שמתקבל גנאש אחיד ומבריק.
מחלצים את העוגה מהתבנית ומניחים על גבי צלחת הגשה.
מצפים את העוגה בגנאש ומקשטים שקדים פרוסים.
מגישים בטמפרטורת החדר.


מרילין איילון



תראו מה כתבתי לפני שנה (-:

איך עברו עליכם ההכנות לחג? מה בישלתם?
השנה העבודה במטבח הייתה מאוד אינטנסיבית, עם המון בישולים בזמן קצר. למעשה כל הבישולים התרכזו מיום רביעי ב 9 בבוקר, עם התחלה איטית ומגמגמת (כאב ראש נורא מהבוקר ודלקת באחת העיניים) והמשך על DRIVE, ללא הפסקה עד 2 בלילה. למחרת שוב החל מ 9 בבוקר (שוב קמתי כאילו משהו הוריד עלי מחבת על הראש) ועד 15:30 בצהוריים שאז הכרזתי חגיגית שהמטבח סגור.
מה זה המטבח סגור? זה אומר שהשיש ריק, מבריק, הכיורים לבנים, הפלאטה מסודרת והמיחם במקום.
הדבר הנפלא בכל השעות שביליתי במטבח בבישול ואפיה זה שלא הרגשתי עייפות, לא כאבים, הכל זרם בשימחה, בניחותא, נהניתי מכל רגע ורגע. רשימת הבישולים שלי כללה מתכונים ישנים וטובים וגם כמה מתכונים חדשים.  רוצים להציץ ברשימה?
התחלתי בחרוסת של סבתי מזל (דוקה). זה יריעת הפתיחה שלי כשהכל כשר ואני מתחילה לבשל לפסח. קודם כל משרה את התמרים בשביל החרוסת ואז מתפנה לדברים אחרים. השנה הכנתי את החרוסת בשני אופנים, את האופן הרגיל, וגם גירסה מוצקה יותר (פחות מדוללת ביין) שאיפשרה לי לעשות עיגולם ולצפות אותם במיני אגוזים.
המשכתי עם עוגת מוס שוקולד עם מרנג קוקוס, עוגיות שוקולד תפוז מושלגות (מעולות!), עוגיות פקאן, עוגיות מושלגות אגזים ופיסטוקים (בניחוח לימון וקינמון, יאמי), כמובן בראוניז שקדים ואגוזים שהכנתי בגירסה חלבית ופרווה, עוגת שיש עם שקדים, ריוויון ושוקולד וזהו ניראה לי.
הכנתי גם מרק ירקות, הקבוע שלנו בצהוריים של החגים, שהוספתי לו את הקניידלך של פלפלית שאני מכינה כל שנה. אני אוהבת להכין מרק בצוהרי חגים - זה קל להכנה, זה משביע, זה מלא ירקות ועוף, זה הכל בסיר אחד וזה טעים.
כיוון שהשנה ליל הסדר חל ביום שבת הכנתי דגים - מתכון חדש: קציצות דגים מטוגנות ברוטב עגבניות, ומה החידוש? תיבול של בצל ירוק פלפלים וג'ינג'ר נתן להן טעים נפלא.
בעיקריות היו צלי בשר ביין וכרשה, קציצות בשר בכרישה , אורז ירוק, בטטות שלימות בתנור, סלט חסות שומר ותפוזים, ובקיילה בתור חמין וניראה לי שזה.
כדי שלא יחסר הכנתי פשטידת מצות, שניצלים ועוד כמה דברים קטנים.
מועדים לשימחה!
מרילין

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

הכנתי לימות חול המועד - יצא נהדר!
בלי ספק העוגה הזו נכנסת לרשימת הקבועים שלי לפסח!

יסכה אמר/ה...

מרילין אשמח למתכון של קציצות הדגים... נשמע מצויין. ומתחשק לי לגוון!

יעל אמר/ה...

העוגה נראת נפלא.
מה גודל התבנית המומלצת?