עוגת שמרים ממולאת קרם וניל - הל ואוכמניות

צילום דן לב, סגנון דלית רוסו




מאפה שלימדה אותי להכין גיסתי הפינית:  "שם" היא מספרת, מאוד אוהבים להוסיף הל לקרם הוניל של עוגות השמרים. ניסיתי והתאהבתי, זה ללא ספק אחד המאפים המוצלחים ביותר שיצא לי להכין לאחרונה.

חלבי / דרגת קושי בינונית  /  חומרים זמינים / זמן הכנה הבצק 15 דקות (לא כולל קירור), זמן הכנת המלית: 15 דקות, קליעה ואפיה כשעה (לא כולל התפחות).

 

מצרכים לבצק
חצי קילו קמח לבן (3.5 כוסות)
1 כף שמרים יבשים
1 כפית מלח
חצי כוס סוכר (100 גרם)
3 ביצים
100 גרם חמאה רכה אך לא מומסת
1/2 כוס חלב (120 מ"ל)

 
מצרכים לקרם וניל–הל
1 כוס חלב (240 מ"ל)
1 מכל שמנת מתוקה (250 מ"ל)
50 גרם סוכר (רבע כוס)

3 שקיות סוכר וניל
4 חלמונים
40 גרם קורנפלור (5 כפות)
1 כפית גדושה הל טחון (עדיף מתרמילי הל שלמים כתושים בעלי ומכתש אבל לא חובה)


בנוסף: 200 גרם אוכמניות (אפשר קפואות)

 מצרכים לסירופ
1/2 כוס סוכר (200 גרם)
1/2 כוס מים (240 מ"ל)
מברשת להברשת הסירופ

לעיטור: סוכר מגורען

מכינים את הקרם: מכניסים לקערה בינונית את החלמונים, הסוכר והקורנפלור ומערבבים היטב עד למרקם חלק. בסיר בינוני מביאים לרתיחה את החלב, ההל והשמנת. מוציאים מהסיר כף מהנוזל החם, יוצקים אותו לתערובת החלמונים שבקערה ומערבבים היטב. מעבירים לקערה עוד 3 כפות, מערבבים היטב ויוצקים את כל תכולת הקערה לסיר, מערבבים ומבשלים על אש קטנה, עד שהתערובת מסמיכה מאוד, בערך דקה. מכבים, מעבירים לשקית זילוף ושומרים במקרר. אפשר לשמור במקרר 3 ימים.

מכינים את הבצק: מכניסים לקערת המיקסר את הקמח, הסוכר, השמרים והמלח ומערבבים היטב. מוסיפים את הביצים, החלב והחמאה ולשים 8 דקות. הבצק דביק מעט, וזה בסדר. מעבירים את הבצק לקערה, משמנים את הבצק במעט שמן, מכסים ומשהים במקרר בין 12 ל-24 שעות.

מכינים את הסירופ:. מכניסים לסיר קטן את המים והסוכר ומבשלים על אש גבוהה כ-8 דקות או עד שהסוכר נמס והנוזל מעט צמיגי. אפשר להכין מראש ולשמור במקרר עד שבוע.

ממלאים וקולעים: מכינים 2 תבניות אפיה מרופדות בנייר אפיה ארוכה מוציאים את הבצק מהמקרר ומחלקים אותו ל-4 חלקים. לוקחים חלק אחד, מקמחים היטב משטח עבודה ומרדדים את הבצק לרצועה במידה של בערך מטר על 4 ס"מ. מזליפים במרכז הרצועה פס מלית בעובי 2 ס"מ בערך, לכל האורך. מסדרים על הקרם אוכמניות, במרווחים של 2 ס"מ וסוגרים את הרצועה על עצמה לצורה של נחש ארוך, כשהתפר כלפי מטה. כורכים את הרצועה סביב עצמה לצורת שבלול ומעבירים את הכול בזהירות לתבנית אפיה. חוזרים על אותה פעולה עם שאר הבצק.

מתפיחים ואופים: . מחממים תנור לחום של 180 מעלות. נותנים למאפים לתפוח שעה ומכניסים אתם לתנור למשך של 30 דקות בערך, עד שהבצק זהוב (בודקים למטה).

מברישים  במעט סירופ, מפזרים סוכר מגורען ומצננים. אפשר לשמור 3 ימים במקרר ואף להקפיא.

 

תגובה 1:

The Cookie Fairy אמר/ה...

ניאממממ איזו עוגה מהממת!
מתה על המאפים הפיניים עם ההל, שמוסיף ארומה כל כך נעימה רכה וממכרת
נראה פשוט מעולה, וביצוע מושלם כהרגלך