~~ עוגת מוס גבינה שוקולד חלב / מוקה עם מקלות מלח מצופים שוקולד ~~


צילום: דן לב, סגנון: דלית רוסו
 
 
הטעמים של שוקולד החלב והמוקה נפגשים עם הגבינה הקרמית, לכדי עוגה עשירה מאוד ו אוורירית מאוד. את מקלות המלח ציפיתי בשוקולד חלב כדי לספק משחק טעמים מפתיע ומעורר; לתוצאה שמרנית יותר ניתן להשתמש בגליליות.  
וזהו, חוץ מזה, המון המון תודה לכל מי שכתב ובירך אותנו במזל טוב על נישואי הבת. ברוך ה' הכלה הייתה מהממת והחופה הייתה מרגשת - אבל לא הראיתי כלום, לבשתי שריון לכל הערב, כי חבל על האיפור.
 
ובענייני מתכונים לחג השבועות, יש לי עוד כמה וכמה לפרסם, גם מלוחים וגם מתוקים, גם חדשים וגם קליסקות ישנות, אז אצטרך לבחור, נירא כבר.
 
 
חלבי / דרגת קושי בינונית + / חומרים זמינים / זמן הכנה כולל כשעה.
 
למסגרת מקלות מלח:
400 גרם מקלות מלח ארוכים
250 גרם שוקולד חלב
20 גרם חמאת קקאו או 2 כפות שמן
 
למוס שוקולד חלב מוקה:
200 גרם שוקולד חלב חתוך לקוביות
1/4 כוס חלב
2 כפות אבקת נס קפה
16 גרם ג'לטין מושרה ברבע כוס מים
500 גרם גבינה לבנה 9%
500 גרם גבינת שמנת
3 שקיות סוכר וניל
50 גרם שוקולד מריר מגורד דק
4 חלבונים
1/2 כוס סוכר
250 מ"ל שמנת מתוקה
 
לציפוי:
2 גביעי שמנת חמוצה
4 כפות אבקת סוכר
1 כף גדושה אבקת פודינג וניל
אבקת נס קפה לקישוט
 
מכינים את מקלות המלח:  מסדרים נייר אפיה על מגש שניתן להכניס למקרר. מכניסים את השוקולד יחד עם חמאת הקקאו (או השמן) לכלי צר וארוך (כוס שתייה למשל) ומחממים במיקרוגל או בסיר כפול (באן מרי) עד להמסה מלאה. טובלים את מקלות המלח בשוקולד המומס עד שכולם מצופים (אפשר להיעזר במלקחיים), מניחים על גבי נייר האפייה ושומרים במקרר עד לשלב הבא. ניתן גם להקפיא ליותר זמן.
 
מכינים את המוס: מכניסים לכלי קטן את שוקולד החלב, אבקת הנס קפה והחלב ומחממים במיקרוגל או בסיר כפול עד להמסה. מערבבים לתערובת חלקה, מוסיפים את הג'לטין המושרה, מערבבים היטב ומשהים עד שהתערובת כבר לא חמה.
מכניסים לכלי בינוני את הגבינות עם סוכר הווניל, מערבבים, מצרפים את תערובת השוקולד המומס ואת השוקולד המגורד ומערבבים שוב.  מקציפים את החלבונים עם הסוכר לקצב יציב ומקפלים אותו לתוך תערובת הגבינה והשוקולד.
מקציפים את השמנת המתוקה למרקם של קצפת רכה ומקפלים אותה לתוך תערובת הגבינה והשוקולד.
יוצקים את המוס שנוצר לתוך התבנית, מיישרים את המוס ומסלקים בועות אוויר על ידי דפיקות קלות על השיש. מקפיאים להקפאה מלאה, לפחות 6 שעות.
 
מצפים: מכניסים לקערה בינונית את השמנת החמוצה ואבקת הסוכר ומערבבים. מחלצים את העוגה מהתבנית ובעזרת מרית מצפים את דפנות העוגה במחצית כמות הציפוי, בשכבה אחידה. מניחים את העוגה על צלחת הגשה ומדביקים את מקלות המלח המצופים סביב סביב, בצפיפות.  מצפים את פני העוגה בציפוי שנותר ומפזרים מעט אבקת קפה נמס דרך מסננת דקה או נפה. אפשר לשמור במקרר עד 3 ימים, או להקפיא. בכל מקרה העוגה במיטבה כשהיא קרה מאוד, אך לא קפואה. אם רוצים, עוטפים אותה בסרט יפה.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

שוב מזל טוב!