~~ פגישה עם ג'יימי גלר וגם מתכון לסלסה אפרסמון ~

סלסה אפרסמון - מתכון של ג'יימי
 
השבוע התארחתי אצל ג'יימי גלר בבית שמש. ג'יימי, מחברת רבי מכר בתחום הבישול המהיר, מככבת בתוכניות בישול, בעלת אתר גדול, ומפיקת CNN לשעבר עלתה לארץ עם משפחתה לפני מספר חודשים, ואני, בפרץ של הזדהות רציתי לאחל לה יישוב טוב ולחלוק איתה חוויות של "עולים חדשים" במיוחד בתחום הקולינרי. ג'יימי שפגשתי היא אישה יפה, שנונה, מקסימה, אני חייבת להגיד שהזמן חלף כל כך מהר, שנהניתי מכל דקה ושאני כבר מתגעגעת.  תוך כדי שיחה ג'יימי כיבדה אותי בסלט אפרסמון רענן, צבעוני ופשוט מעולה (מתכון בהמשך), יופי של חוויה, במיוחד שחתכנו יחד את הירקות של הסלט ושאחר כך סידרנו סט בפינת האוכל כדי לצלם את הסלט היפה הזה. כן, התרגשתי מאוד שיחד אנחנו עובדות על צילום מנה.
 
לאמיתו של דבר בלי התושייה של חברתי רבקה שהתלוותה אלי לא היו צילומים כלל: ברגע שהגענו לג'יימי שמתי לב ששכחתי את החצובה בבגאג' של האוטו שהשארתי במתחם BIG שבכניסה לבית שמש, ובלי חצובה, מה אני שווה? כבר וויתרתי ועמדתי מובסת עד שרבקה פשוט לקחה ממני את המפתחות של האוטו ונסעה עם האוטו שלה להביא את החצובה! ועל המעשה הזה נסלח לה על שזרקה את כל הקליפות של הירקות בסל הכביסה של ג'יימי.
(-:
ומה עושה סל כביסה מתחת לשיש במטבח תשאלו? ובכן, סל כביסה שם במיוחד למגבות וסינרים של הילדים ששאריות אוכל דבוקים עליהם, איזה רעיון מבריק!
~
אז הכנו סלט, צילמנו , אכלנו, אבל בעיקר דיברנו, דיברנו המון, אני משמיעה לעצמי שוב ושוב את ההקלטה ממכשיר הנייד כדי לשכתב ואני מגיעה למסקנה אחת: נשרפה לי האוזן, מרוב דיבורים בקושי אני שומעת דבר.
בקלאווה, כיבוד צנוע שהבאתי איתי - צולם אצל ג'יימי
~
 
שאלתי את ג'יימי על חווית הקניה שלה, כי זכרתי היטב שבתור עולה חדשה בראש העין של סוף שנות ה- 80 לא יכולתי למצאו כלום ממה שהורגלתי לראות בבית אימי שבצרפת, והשיא היה כשנגשתי לחנות המכולת השכונתית  וביקשתי שמנת מתוקה והוא, בעל המכולת, לגלג עלי בזלזול, כאילו שאני שמפונקת ולא יכולה לשים לבד סוכר בשמנת שלי... ואני עמדתי מולו חסרת אונים - אין מי שיבין אותי!
 
כשג'יימי פתחה את ארון המצרכים שלה, הבחנתי שרוב האריזות הן אריזות של מצרכים אמריקאים - ג'יימי הסבירה שהיא עדיין מבשלת בדיוק כמו שהיא נהגה לבשל שם, אותם מתכונים ואותם מצרכים, חלק היא הביאה איתה משם וחלק מהסופר בהמשך הרחוב  - סופר קטן עם מצרכים מיובאים, במיוחד בשביל האוכלוסייה האמריקאית הרבה שמתגוררת באיזור: אני אוהבת את האריזות הגדולות והנוחות, היא מסבירה לי כשהיא מצביעה על קופסת שומשום גדולה עם פתח לזריה (באמת לא ראיתי דבר כזה כאן! כל כך נוח!),  שהיא מורגלת לתערובות חצי מוכנות כמו "רוטב ברווזים" או רטבים אחרים שחוסכות המון זמן (גם אני רוצה רוטב ברווזים!) ושהיא עדיין לא מצליחה לפענח את כל התוויות בסופר ולוקח לה שעות להבין איזה שמן זית הוא הכי טוב (כנ"ל), שהיא כבר לא יודעת איזה בשר לקנות כדי שיצא נימוח (אני לא חושבת שהיא היחידה!) ואיך קורא דבר כזה שפתאום נעלמים כל הלימונים מהמדפים לכמה שבועות (זה קסם).
מתוך אוסף הכלים של ג'יימי
 
סיקרן אותי לדעת כיצד נראית ארוחת שבת בבית משפחת גלר, מה אוכלים? איך מתכננים? וכך עלה שאת התפריט היא מתכננת יחד עם ביתה הבכורה ביום רביעי, ובערב בעלה אחראי על הקניות בהתאם לתפריט שהוחלט. חמישי מבשלים, וביום שישי נחשו....שאנטי! ג'יימי נאמנה לעצמה, וכל מה שהיא מכינה מהיר וטעים, לא מבזבזת דקה מיותרת במטבח.
 
 הפתיחה תכלול תמיד שלל של סלטים טריים ומפתיעים כמו זה שהיא הכינה לנו (מתכון בהמשך), אחר כך יבוא מרק העוף המסורתי שבעלה לא יכול בלי, לאחר מכן יבוא הגיפלטע פיש שזוכה לטיפול מיוחד (היא אופה אותו!) וכמנת בשר היא מתמחת בבשר חזה (מספר 3), לרוב מוגש על יד פשטידה.
 
 
יצאנו רבקה ואני בשלל רב...קיבלנו גם את ספר "Quick & Kosher" בשפת הקודש תחת השם "ארוחת שתיים" בהוצאת פלדהיים (160 מתכונים) וגם מגזינים מרהיבים (אני חייבת לעשות מנוי!! )
 
קראתי את הכל, מילה במילה, אפילו מפרק התודות התמוגגתי, גלר כותבת נפלא, בסגנון אישי וסוחף.
 
מתוך הספר:
זהו ספר הבישול היחיד ששם לו למטרה להוציא אתכם מהמטבח..
כתבתי את הספר במיוחד בשבילכם , משום שכולנו באותה סירה (או באותו סיר...)
כולנו רוצים להכין ארוחת צהרים מדהימה, אבל... הילדים מצד אחד, העבודה מצד שני ופקקי התנועה מכל הצדדים, לא מותירים לנו זמן "להתקשקש".

אחרי שנים רבות של נסיונות וכישלונות חוזרים ונשנים ובעקבותיהם שיפורים על גבי שיפורים יצאו סוף סוף מתחת ידי מתכונים שבכוחם ליצור במהירות הבזק ארוחות ערבות לחיך, חג לעיניים. כשתסיימו את מלאכתכם , יישאר לכם עוד המון-המון זמן עבור אלף ואחד פריטים שברשימת ה"מה עלי לעשות" הממוגנטת על דלת המקרר שלכם.
ובככן, כוונו את שעון העצר (סטופר בלע"ז) ל-15 דקות ועוד לפני שתספיקו לומר:
"ירקות מתוקים אפויים בעסיס קינמון פיקנטי"...תמצאו את עצמכם הרחק הרחק מן המטבח.
 
 
 ועכשיו המתכון 
 
סלסה אפרסמון  
  מתוך המגזין Joy of Kosher with Jamie Geller גיליון קיץ 2012
 
 
במקור הסלסה מופיע עם אפרסקים, אבל מכיוון שהאפרסקים לא במיטבם עכשיו ג'יימי בחרה להשתמש באפרסמון במקום - בחירה מעולה לדעתי, כמה פשוט, כך מעדן.
 
מצרכים
4 אפרסמון קלופים חתוכים לקוביות קטנות (2*2)
1 בצל סגול קטן פרוס לחצאי טבעות
20 עגבניות שרי חצויות
2 כפות בזיליקום קצוץ
2 כפות עלי נענע קטנים שלמים
מיץ מלימון אחד
1 כף שמן זית
כפית דבש
מלח ופלפל שחור גרוס טרי
 
הכנה
מערבבים הכל ומגישים




 

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

איזו רשימה מדליקה. כיף לכן! ברוכה הבאה ג'יימי!

הצטערתי שפספסתי את הפגישה...

תמר

מרילין איילון אמר/ה...

גם אני!

כרמית אמר/ה...

מרילין תודה על הבלוג והרעיונות הטעימים! את תמיד מביאה משהו חדש לשולחן!!!
בבקשה לגלות איך הכנת את הבקלאוות, הכדורים השעירים הללו נראים סןף....

אנונימי אמר/ה...

מרילין, רשימה מקסימה כתמיד. היה מעניין לקרוא על חוויות חיפוש המצרכים שהכרת מהבית.
רוצה להוסיף המלצה מניסיון אישי (ולא מטעמי פרסום כלל וכלל) - שמן הזית הטוב ביותר הוא של "שמנא" במושב חגור (קרוב לראש העין). יש להם כמה טעמים שמתאימים למנות ומטרות שונות.
תודה וברכה. יפעת.

מרילין איילון אמר/ה...

רשמתי את ההמלצה, תודה! (חגור)

לגבי הבלקווה, בע"ה ב"נ עוד העלה רשומה בנפרד

טלי אמר/ה...

מרלין יקרה! הכול נראה נפלא וטעים כרגיל....איזה כיף לך שפגשת את ג'ימי...
ידוע לך אם המגזינים שלה בעברית?
כי באתר ראיתי רק באנגלית...

תודה ויום מקסים!
טלי

מרילין איילון אמר/ה...

לא, אני חושבת שהכל באנגלית...רק הספר תורגם לעברית.
תודה רבה!