~~ שוסון דובדבנים בניחוח לימון ~~

Chaussons aux cerises - recette en francais plus bas




בנס הצלחתי לצלם את הכיסון האחרון. המגש שיצא מהתנור עמד על השיש לקירור, ואני יצאתי מהבית לכמה דקות ממש. כשחזרתי גיליתי שהשבט ובראשם בעלי הקדים להגיע, שהם ממש ירדו על המגש, ושהם עוד נותנים לי ציונים "פיו, יצא לך מעולה!".

מצרכים
חצי קילו בצק עלים מופשר
2 שקיות סוכר וניל

חצי קילו דודבדנים מגועלינים
גרד משני לימונים
כוס סוכר
1 סוכר וניל


הכנה
מכניסים את הדובדבנים, גרד הלימון הסוכר וסוכר הוניל לסיר בינוני ומבשלים כ- 20 דקות על אש בינונית עד שנשאר בסיר מעט סירופ בלבלד. מקררים.
מרדדים לעלה דק את בצק העלים על גבי משטח מעט מקומח, מפזרים עליו סוכר וניל ומהדקים מעט בעזרת המערוך. חותכים אותו למלבנים בגודל של 10 * 15 בערך, ממלאים במלית דובדבנים על מחצית הבצק, מבלי לגעת בשוליים, סוגרים את הבצק מעל המלית. מרטיבים מעט את השוליים וסוגרים בהידוק. מעבירים לתבנית אפיה מרופדת נייר אפיה, מברישים בביצה טרופה (מבלי לגעת בשולי הבצק) ומפזרים עוד סוכר וניל. אופים בחום ביוני של 180 מעלות כ- 20 דקות או עד שהמאפה זהוב וריחני.
מגישים חם או פושר

Chaussons aux cerises

Cuir dans une casserole 1/2 kilo de cerises denoyotee, 2 ecorces de citrons 1 verre de sucre et 1 sucre vanillee jusque un peu de sirop au fons (20 minutes). Refroidire.
Etaler de la pate feuilltee finement, couper en rectangle de  10*15, mettre de la cerise et refermer en mouillant un peu les bords. Badigeoner d'eouf, et soupouder du sucre vanille, enfourner pour 20 minutes ou jolie coloration.


4 תגובות:

קונגאק אמר/ה...

וואו איזה תמונות יפות

גדולה אמר/ה...

הכי טעים שיש!

אוכל בחוץ אמר/ה...

זה באמת נראה מדהים.
נראה שהקיץ גורם להרבה בלוגרים להתחיל להתעסק עם מאפים ממולאים בפירות העונה.

כל הפוסטים האלה מחזירים אותי למטבח של סבתא שלי, אבל אין לי חשק של ממש להתעסק עם תנורים :(

גונן אמר/ה...

אתר מהמם פשוט בא לאכול