~~ סלט חצילים בתחמיץ ~~



את הסלט הזה הגשתי פעמיים. פעם אחת על שולחן שבת, בין שאר הסלטים לצד המנות הבשריות. ובפעם השניה הגשתי רק לי, על פרוסת לחם טובה וגבינה לבנה. זה ניראה כמו סלט חצילים תמים, אבל הוא לא, הטיפול המקדים שהוא זוכה לו ממעיט את כמות השמן שהוא שותה בזמן הטיגון, והשהיה של הפרוסות בתחמיץ לפחות 24 שעות קודם הארוחה רק משבחות אותו.
~
~

טיפול מקדים:
פורסים חצילים לפרוסות דקות (לא מקלפים), זורים עליהן מלח (אני שמתי מלח גס) ומשאירים במסננת להגרת נוזלים למשך לילה או לפחות 6 שעות ומנגבים כדי להסיר את עודפי המלח (אפשר במגבת נייר)

הכנת החצילים:
מטגנים את החצילים בשמן בשני הצדדים עד לצבע יפה ומסדרים אותן שכבות שכבות בכלי איכסון הניתן לסגירה. בין שיכבה לשכיבה מפזרים פרוסות דקות של שיני שום ופטרוזיליה קצוצה.
מכינים תערובת של חומץ רגיל (5%) וסוכר לפי יחס של 2 כפות סוכר על כוס חומץ ויוצקים על החצילים לדי כיסוי. שומרים במקרר לפחות 24 שעות, ואחר כך ממש נהנים.
אפשר לקשט במעט פפריקה, אם רוצים.


~~
אסיים את הרשומה עם רעיון קישוטי חדש לבוואירה מוקה שפירסמתי לפני כ-שנתיים, במרכז מוס שוקולד ומסביב כפיות שוקולד עם לבבות. העוגה הוכנה עבור חברתי אביבה שילדה לא מזמן

ואחרון חביב תמונה של פרח פסיפלורה שצילמה ניצן, פרח המבשר את בואו של יבול חדש ב"ה
אז אם יש לכם מתכון טוב עם פסיפלורה, אני לוקחת! 


2 תגובות:

vivi mesh אמר/ה...

תודה על הבלוג הנפלא! כבר ניסיתי כמה דברים ולשמחתי ולשמחת משפחתי הכל היה טעים! לגבי החצילים : במקום לתגן אני מכניסה את הפרוסות לתנור, מרוחות בשמן זית, למי שרוצה לחסוך בשמן . הטעם לא פחות טוב, ויש פחות קלוריות....

cadya אמר/ה...

מרילין היקרה בלוג נפלא !