~~ עוף עסיסי ביין לבן וחרדל ~~

Poulet a la moutarde et au vin blanc


אני אוהבת איך שהעוף רך רך, והרוטב סמיך, עשיר אבל יחד עם זאת מעודן. הכי כיף להגיש עם פסטה טליאטל או פטוציני מבושלת במי מלח שאז הרוטב של העוף עוטף אותה בעדינות.


מצרכים ל-6 מנות
6 מנות עוף (כרעיים מחולקים או כל חלק אחר שרוצים)
1 בצל גדול קצוץ
2 כוסות יין לבן יבש
3 כפות חרדל
2 כוסות מרק עוף (אפשר מים + אבקה)
1/2 כפית פפריקה אדומה
מלח ופלפל שחור
להגשה: חצי צרור עירית קצוץ ו 2 כפות גרגירי חרדל (אופציה)


הכנה
בסיר שטוח ורחב (סוטג') מטגנים את חלקי העוף במעט שמן עד שהם זהובים מכל צד.
מוסיפים לסיר את הבצל ומטגנים אותו יחד עם העוף על אש בינונית נמוכה כ- 5 דקות עד שהוא מתחיל להזהיב.
יוצקים לסיר את היין הלבן ומבלשים על אש גבוהה עד שהנוזלים מצטמצמים לחצי
בקערה קטנה מערבבים את החרדל עם חלק מהמרק ויוצקים את התערובת לסיר יחד עם שארית המרק, מתבלים בפפריקה, מלח ופלפל שחור, מערבבים היטב, מכסים בכיסוי חלקי ומבשלים כ- 40 או עד שהעוף רך. אם רוצים להשתמש ברוטב בשביל הפסטה, כמות הרוטב צריכה להתאים לחבילה של חצי קילו, אבל אם רוצים רוטב קטן יותר (וסמיך יותר) מגבירים את הלהבה ומבלשים עד לכמות הרצויה. מגישים עם עירית קצוצה בנדיבות וגרגרי חרדל אם רוצים.


~


והפעם יש לי העונג לקחת אותכם לסיבוב בבלוג של מירב אליהו. למירב בלוג עם מתכונים טעימים אחד אחד,  מתוך הבלוג שלה כבר ניסיתי את הפשטידת פטריות (פרווה) (כאן המתכון אצלי עם מספר שינויים) וגם את הדג ברוטב לימון עשיר (אני עשיתי עם שעועית ירוקה במקום קישואים), וגם תיכננתי להכין את המרק  ארטישוק ירושלמי וערמונים שניראה לי נפלא, אבל עדיין לא מצאתי בטטה קסביה, לא אצל הירקן ולא בסופר, אבל לא נואשתי. וגם "שמעתי" שהמתכון של עוגת הגבינה מבית אמה הוא המתכון המבוקש ביותר בבלוג שלה.
אבל יש עוד דבר...את מירב גם פגשתי. למעשה בילינו כמה שעות טובות יחד בניסעה לצפון הרחוק כשהשתתפנו בסדנה אצל ארז קומרובסקי: ואנ אומרת לכם, גם יפה, גם אופה, וגם מ-ק-ס-י-מ-ה!

ומתכון לפאי קרם שקדים ומשמשים יפורסם ב"ה בהמשך, בלי נדר, בלי קבלה
(-:


אין תגובות: