~~ פאי שקדים משמשים ולבנדר ~~

tarte amandine, abricot, lavande
פאי נהדר שהכנתי לכבוד המשמשים הראשונים שפגשתי
אצל הירקן. יש כאן מילוי קרם שקדים מעולה, נגיעות של
לבנדר בשביל לעורר זיכרונות של שדות לילכיים במיום קיץ
שם, בדרום צרפת, ו-, כאמור משמשים. את
המשמשים קרמלתי מעט כי פחדתי
שהם יהיו חמוצים מדי, אבל אפשר בהחלט לדלג על השלב הזה
בהתאם למשמשים ולתוצאה הרצויה
הבצק
השלב הראשון הוא להכין בצק פריך ולאפות אותו אפיה
ראשונית (אפיה עיוורת) של כ- 8 דקות, עם נייר אפיה וקיטניות מעל
כדי ליצור משקל ולקבל קלטית יפה. אני השתמשתי
באותו בצק של הפאי לימון. אני מאוד אוהבת אותו, מכיוון שהוא
קל לרידוד, המרקם שלו  נהדר, הוא מניב כמות
יפה של בצק (מנה וחצי) והוא בלי  סוכר. כך שאת הבצק
שנשאר לי אני כבר מרדדת בתבנית
פאי בינונית ומקפיאה, דבר המאפשר לי להכין קיש או
פאי במספר דקות. ב- "שלוף" כמו שאומרים

מלית שקדים
מאתים מ"ל שמנת מתוקה
מאה חמישים גרם סוכר
כף קמח
שתי ביצים
מאתיים גרם שקדים טחונים
מספר טיפות תמצית שקדים
כפית פרחי לבנדר - הזרעים שבפנים
מערבבים את הכל ויוצקים על הקלטית החצי אפויה

המשמשים
אפשר פשוט להניח חצאי משמשים בצורה נאה
על הקרם שקדים,
אפשר לשים משמשים מתוך
קופסת שימורים,
ואפשר להמיס רבע כוס סוכר עד
לצבע קראמל
ולהקפיץ בו את חצאי המשמשים

אפיה
אופים עד לצבע זהוב



tarte amandine abricot lavande
pate brise comme la precuite
creme avec 200 ml creme fraiche + 150 g sucre + 200 g amande en poudre
1 cas de farine + 2 oeufs + extres d'amande + qq graines de lavande
abricot: possible de caramelise, mais pas oblige

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ניראה פשוט נהדר!!!
גם אני הכנתי על אותו עיקרון וחמי שיחיה לקח הביתה..בלי נדר מכינה שוב לשבת♥
נשיקות יקרה שלי מיתגעגעת♥
שונטי

fairy_mi אמר/ה...

איזה מתכון מענג :)
מתה על טארט משמשים,
בהחלט צריך לנצל את התקופה הכל כך קצרה שבהם הם נמצאים על המדפים
וזו אחת הדרכים הנהדרות לעשות זאת :)
אהבתי מאוד את השילוב הנפלא של הלוונדר
והצילום נפלאים
ממש מעורר תיאבון!

אנונימי אמר/ה...

שלום,
אני נהנית מאוד מהאתר שלך ונעזרת בו המון. הטארט הזה נראה מדהים! ובדיוק חיפשתי עוד סוג של טארט להכין לשבוע הבא, ליום הולדת של חבר. רציתי לשאול, כפית לוונדר זה כפית רק של זרעים? או של כפית פרחים שאח"כ מוציאים להם את הזרעים?

איריס אמר/ה...

הי מרלין
נהדרת כמו תמיד.. בא לי חתיכה עכיו עם הפוף קטן, למרות השעה.
נראה כל כך מגרה, השילוב הקטלני, שקדים (האהבה שלי) ומשמשים..

אנונימי אמר/ה...

איך מדפיסים את המתכונים בבלוג שלך?