~~ ניוקי ריקוטה ותרד ברוטב עגבניות חמאה ובזיליק ~~

ניוקי תרד וריקוטה ברוטב חמאה, עגבניות ובזיליקום
צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל


אני יודעת יש עוד קצת זמן לשבועות
אבל שלא יגיע ותגידו לי אין לי תרד, לא מצאתי ריקוטה, נגמר הפרמזן או שאתן הולכים על קו "לייט": תצומו מעכשיו! התכוננו!! הניוקי הזה כ-ל  כ-ך- מעולה, שבאמת כדאי מראש לשבץ אותו בתפריט, להתארגן מראש, ואגב, אפשר גם להקפיא בקלות. 

ניוקי זה ניקרא גם "מלפטי" (malfatti). פירוש המילה "עשוי לא טוב". הכוונה לעיצוב המרושל שלהם, אבל אל דאגה. למראות שהם אולי לא פוטוגניים, טעמם משובח. מתלווה אליהם רוטב עגבניות איטלקי קלאסי, המדגיש את המושג של צניעות קולינרית – מעט מרכיבים פשוטים אבל טובים, המניבים טעם גדול. לתוצאה מיטבית אני ממליצה להתנסות בעגבניות משומרות המיובאות מאיטליה. יש סוגים רבים עם כשרויות מעולות, שיעשו את ההבדל ויכניסו את נאפולי לצלחת שלכם.

חלבי / דרגת קושי בינונית / חומרים זמינים / זמן הכנת כשעה  (כולל הכנה ביתית של הניוקי)
 6 מנות

מצרכים
400 גרם תרד קפוא קצוץ או טחון, מופשר וסחוט
400 גרם גבינת ריקוטה מסוננת ממים עודפים
1/4 כפית אגוז מוסקט
2 ביצים
50 גרם גבינת פרמזן
40 גרם קמח
מלח ופלפל שחור
לקימוח: 100 גרם קמח


לרוטב
קופסה גדולה של עגבניות קלופות שלמות (800 גרם)
100 גרם חמאה
1 בצל בינוני חצוי
מלח

בנוסף:
עלי בזיליקום טריים
50 גרם גבינת פרמזן מגורדת

מכינים את רוטב העגבניות: מכניסים לסיר בינוני את כל המצרכים ומבשלים שעה בלי כיסוי, על אש קטנה, תוך מעיכת העגבניות מפעם לפעם.

מכינים את הניוקי:
מכניסים לקערה בינונית את התרד הסחוט, הריקוטה, המלח, הפלפל ואגוז המוסקט ומערבבים היטב. מוסיפים את הביצים והגבינה, מערבבים, מוסיפים את הקמח ומערבבים שוב. בשלב זה התערובת צריכה להיות מספיק מוצקה כדי ליצור כדורונים רכים. אם לא, אפשר להוסיף עוד 2-3 כפות קמח. מכניסים את התערובת למקרר לשעה כדי שהתערובת תתמצק.
מכניסים את הקמח של הקימוח לצלחת עמוקה. מוציאים את תערובת הניוקי מהמקרר ובידיים רטובות קורצים ממנה כדורים בגודל של אגוז מלך קטן, מגלגלים כל עיגול בתערובת הקמח ומעבירים אותם למשטח מקומח. מרתיחים מים רבים בסיר גדול, ממליחים אותם ומבשלים בהם את כדורי הניוקי עד שהם צפים. מוציאים אותם בעזרת כף מחוררת.  אם רוצים, ניתן להקפיא אותם בשלב זה.

מגישים: מערבבים את הניוקי עם הרוטב, מגישים עם עלי בזיליקום טריים וגבינת פרמזן


2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מתכון נפלא, כבר הכנתי אותו 3 פעמים מאז שפרסמת...

Unknown אמר/ה...

האם הכוונה שאפשר להקפיא לאחר הבישול? תודה