~~ עטאיף גבינה: חביתיה ממולא בגבינה מתוקה ~~

צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל


מדובר במתכון ממקור סורי לבנוני המבוססים על חביתייה ייחודית מבצק דליל שמטגנים רק בצד אחד ובמהלך הטיגון נוצרות בועות על פניהן. את החביתיות ממלאים בגבינה מתובלת בסירופ ריחני, סוגרים אותן לצורת שופר ומקשטים בפיסטוקים – הטעם מעדן, והמראה מעודן. הכנתי את החביתיות בפעם הראשונה בחנוכה שנה שעברה, מאז מנג'סים לי מתי אכין שוב.
הגיעה הזמן לא?
אפשר להכין עד 3 ימים מראש ולשמור במקרר.


מצרכים לבצק - כ- 30 יחידות
100 גרם סולת
150 גרם קמח
כפית אבקת אפיה
כפית שטוחה שמרים יבשים
2 כפות סוכר
400 מ"ל  חלב
 מצרכים למלית250 גרם גבינת שמנת בטעם טבעי5  כפות סירופ (מתכון בהמשך)
 מצרכים לסירופ:
1 כוס מים
1 כוס סוכר
מיץ מחצי לימון
1 כף מי פריחת תפוזים
  לקישוט: 200 גרם פיסטוקים טבעיים גרוסים


מכינים את הסירופ: מבשלים את כל המצרכים ברתיחה עדינה 5 דקות ומכבים. שומרים בצד.

מכינים את המלית: מערבבים את הגבינה עם הסירופ ושומרים בצד.

מכינים את החביתיות: מכניסים לקערה בינונית את הסולת, הקמח, הסוכר, השמרים ואבקת האפיה ומערבבים. יוצרים גומה במרכז, יוצקים את החלב ומערבבים מטרף עד לקבלת בלילה דליהל. נותנים לבלילה לנוח חצי שעה במטבח. אם אחרי המנוחה הבצק הסמיך, מוסיפים חצי כוס מים: הבלילה צריכה לצאת במרקם חצי נוזלי, כשל שמן, או שמנת מתוקה. לפי הצורך מוסיפים עוד מעט מים עד שמתקבל המרקם הרצוי.
 מחממים מעט שמן על מחבת גדולה ככול האפשר ומכינים מספר חביתיות בו זמנים: לוקחים כמו השווה לחצי כוס בלילה ויוצקים אותה לאט לאט למספר מקומות במחבת, עם מרווחים כדי שלא יתחברו. כותר החביתיות בערך 10 ס"מ.  מטגנים את החביתיות רק בצד אחד עד שהחלק התחתון זהוב והחלק העליון יבש ומחורר כולו. מוציאים מהמחבת, שומרים אותם בצד אחד על יד השני (ולא מעל, הם עשויים להידבק) וממשיכים באותו אופן עם שאר הבצק.
 ממלאים, מקשטים ומגישים:
מכניסים את הפיסטוקים הגרוסים לקערה קטנה.
ממלאים כל חביתיות בכף מלית, מקפלים את החביתייה לשנים ומצמידים את הקצוות רק עד ל- 2/3, כדי לקבל צורת שופר. טובלים את הקצה הפתוח של השופר בקערת הפיסטוקים כדי להצמיד אותם לגבינה ומעבירים לכלי הגשה. כשכול העטאיף מוכנים מזליפים עליהם סירופ ומגישים


אין תגובות: