~~ אוזני המן במילוי פיסטוק דובדבן, משובח וקל הכנה ~~

צילום: תומר בורמד, סגנון: נעה קנריק

בכל שנה אני מכינה אוזני המן 3, 4 ולפעמים 5 פעמים, מסתבר שהם מאד מאוד אהובים. למעשה את האוזן הראשונה אני מכינה בראש חודש אדר, ואת האחרונה אני שולחת יחד עם משולחי המנות, ובדרך כלל אני מכינה אותם במלית פרג מעולה, כבר פרסמתי בעבר את המתכון ~~ אוזני המן הכי טובים שיש~~ ואני ממליצה עליהם מאוד.
בשביל השינוי, הגיוון והאתגר יצרתי גרסה נוספת, עם מילוי של פיסטוק ודובדבן, כי אני אוהבת את שילוב הטעמים ואת שילוב הצבעים, והתקבלה תוצאה מעל למצופה! את המלית מכינים ממש בקלות (טוחנים הכל יחד וזהו!), את הדובדבנים מוציאים מצנצנת ומנגבים ושמים באמצע. רואים? קלי קלות, טעים ומרשים!
ניסיתי לשלב גם אוכמניות קפואות מופשרות במקום דובדבנים, התוצאה גם טעימה, אבל לדעתי הדובדבן יותר מוצלח.
נפח הכוסות: 240 מ"ל
כ- 30 אוזני המן
1/2 2 כוסות קמח 
1/2 כפית אבקת אפייה
1/2 כוס סוכר
קורט מלח
200 גרם חמאה או מרגרינה קרה, חתוכה לקוביות קטנות
גרידה מלימון אחד
2 חלמונים
2-4 כפות מיץ לימון טרי
מצרכים למלית
200 גרם פיסטוקים קלופים טבעיים
1/3 כוס שמן חמניות או סויה או קנולה
2 כפות שטוחות אבקת סוכר
1 כוס דובדבנים מסוננים מצנצנת (אפשר גם אוכמניות קפואות מופשרות)
מכינים את המלית: מכניסים למיכל הקטן של מעבד המזון את הפיסטוקים וטוחנים בעזרת הלהב, עד לקבל מרקם גרגירי. מוסיפים למיכל את אבקת הסוכר, מעבדים עוד דקה ומוסיפים את השמן בזרם דק, תוך כדי עיבוד. מדי פעם אפשר לדחוף כלפי פנים, בעזרת כף, את המלית שנצמדת לדפנות. מכבים את המעבד, מעבירים את המלית לכלי סגור ושומרים עד שבועיים במקרר.
את הדובדבנים (או האוכמניות) שומרים על נייר סופג.
מכינים את הבצק: מכניסים למיכל מעבד המזון את הקמח, אבקת האפייה, המלח, הסוכר וגרידת הלימון, ומערבבים. מוסיפים את החמאה (או המרגרינה) ומעבדים עד שהבצק הופך לפירורים. מוסיפים את החלמונים ומיץ הלימון ומעבדים עד לקבלת בצק חלק. אם הבצק מעט יבש מוסיפים עוד מעט מיץ לימון  (כף או שתיים). עוטפים את הבצק בניילון נצמד, משטחים אותו לפיתה גדולה ומאחסנים במקרר למשך שעה.
מעצבים אוזני המן ואופים: מחממים תנור לחום של 180 מעלות, מרפדים 2 תבניות אפייה בנייר אפייה.
מוציאים את הבצק מהמקרר ומרדדים אותו לעלה דק בין 2 ניירות אפייה מקומחים מעט. בעזרת קורצן עגול או כוס שתייה, קורצים מהבצק עיגולים. שמים במרכז כל עיגול כפית מלית פיסטוק ודובדבן אחד (או אוכמניה), סוגרים את העיגול לצורת אוזני המן ומעבירים לתבנית אפייה.
אופים את העוגיות כ- 20 דקות או עד שהן מזהיבות מעט.

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

רעיון נפלא,
גם אני כ"כ אוהבת את הצרוף הזה...
ינוסה בנגלה הבאה של אזני ההמן...

מרילין איילון אמר/ה...

בהצלחה!

The Cookie Fairy אמר/ה...

נראה מצוין!
יופי של שילוב טעמים
פורים שמחחחחח :)