~~ טארטלט קרם תפוז וקלמנטינה, על בצק חמאה דבש ופרג ~~

צילום: בעז לביא, סגנון: ענת לבל

היכונו לביס בטעם גן עדן - הבצק המיוחד משלב דבש ופרג פתפצפץ, והקרם תפוז חמאתי עם טעם פרדסים מודגש, באמת מאפה נהדר! אפשר בהחלט להכין כפאי אחד גדול, בכל מקרה מדובר בפאי מאוד מאוד טעים. תיהנו!

חלבי (אפשר פרווה אם מחליפים את החמאה במרגרינה) / דרגת קושי בינונית + / זמן הכנת הבצק 30 דקות (לא כולל זמן קירור) / הכנת הקרם: 20 דקות / הכנת העיטורים: 10 דקות

8 טארטלטים בקוטר 9 ס"מ (אפשר גם בתבנית פאי בגודל 24-26)

 
מצרכים לבצק
250 גרם קמח
2 כפות פרג לא טחון (20 גרם)
שקיק סוכר וניל
קורט מלח
125 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
1 ביצה
1 כף דבש
1 כף מים

מצרכים לקרם תפוז
6 חלמונים
3/4 כוס סוכר (150 גרם)
גרידה מלימון שלם
גרידה מתפוז שלם
100 מ"ל מיץ תפוזים
50 מ"ל מיץ לימון
100 גרם חמאה חתוכה לקוביות קטנות

לעיטור (לא חובה)
8 פרוסות דקות של קלמנטינה
1/4 כוס דבש
סרטים מקליפת תפוז ולימון (קולפים רק את הקליפה, ללא החלק הלבן וחותכים לרצועות דקיקות)
1/2 כוס סוכר


מכינים את הבצק: מכניסים לקערת גדולה (או לקערת המערבל) את הקמח, הסוכר, הפרג והמלח ומערבבים. מוסיפים את החמאה ובעזרת קצות האצבעות משפשפים אותה בתוך הקמח עד שמתקבל מקרם פירורי הדומה לקוסקוס (אם משתמשים במערבל מעבדים בעזרת הוו K). מכניסים לכלי קטן את הביצה, המים והדבש, טורפים אותם יחד ויוצקים אותם על הקמח. מעבדים את הכול יחד, מעט ככול האפשר, רק עד שהבצק מתגבש לכדי כדור.
מכסים את התבנית (או התבניות) בשכבה אחידה של בצק: לוקחים כל פעם מעט מהבצק, מצמידים אותו תחילה לשולי התבנית ואחר כך לבסיס, מחוררים את הבצק בעזרת מזלג ומקפיאים לשעה לפחות (אפשר כמובן להקפיא לזמן ממושך יותר). אופים את הבצק הקפוא בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, כ- 20 דקות או עד שהבצק זהוב. מוציאים מהתנור ומצננים.
מכינים את הקרם תפוזים

מכינים את קרם התפוז: מכניסים לסיר בינוני את החלמונים, הסוכר, גרידת הלימון והתפוז, מיץ הלימון והתפוז ומערבבים היטב עד שהסוכר נמס.
שמים את הסיר על להבה בינונית ומבשלים כ- 20 דקות תוך ערבוב מתמיד בעזרת כף עץ. נזהרים לא להגיע לרתיחה. הקרם מוכן כשהתערובת סמיכה כמו יוגורט סמיך. מכבים את האש ומוסיפים את החמאה לאט לאט, תוך ערבוב, ועד שהקרם מקבל מרקם אחיד.
כשהקרם כבר לא חם, יוצקים אותו על הבצק האפוי ושומרים במקרר עד יומיים מראש, כשהוא מכוסה.

מכינים את הקלמנטינות
מדליקים תנור לחום עליון גבוה ומרפדים תבנית בנייר אפייה.
שוטפים היטב את הקלמנטינות ומבלי לקלף פורסים פרוסות רוחב עגולות ודקות בעזרת סכין חדה. מסדרים אותן על התבנית, סמוכות זו לזו, מורחים עליהן דבש (בערך חצי כפית לכל פרוסה) ואופים 5 דקות או עד שהקלמנטינות מתחילות להגיר את נוזליהן. מצננים ומניחים פרוסה אחת על כל טארטלט.

מכינים את הסרטים המסוכרים: מכניסים לסיר קטן את הסרטים עם כוס מים ומחצית מכמות הסוכר, ומבשלים עד שכמעט ואין מים בסיר. בעזרת מזלג מוציאים את הסרטים, מניחים אותם על נייר אפייה כשהם מופרדים, מפזרים עליהם את המחצית השנייה של הסוכר ומקררים. מקשטים בהם את הטארטלטים.